MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 1:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 7:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
ja mam K-j w c230 i przy przełączaniu z benzyny na gaz trochę szarpał <telepał> na moje to pozostałości paliwa po wyłączeniu pompy,a moja rada na to to gaz do dechy na 2 lub 3 biegu w momencie zmiany z paliwa na gaz... Mój silnik szału nie robi tylko 180 tyś km ale chyba nigdy nie był u mechanika (na pewno 4lata) pobiera trochę oliwy ale zero strzałów i problemów. świece mają 2 lata a przewody chyba od nowości( na pewno w Polsce nie zmieniane)

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
Post: czw lis 18, 2010 8:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
.... i sprawa ma się następująco, przez ostatni rok zrobiłem 29000 km, wyjatkowo mało bo w tym były 3-4 miesiące srogiej zimy i w tym czasie więcej wypoczywałem w ciepłym domu, niż pracowałem w terenie. Z problemów nie zanotowałem żadnego, może ku niezadowoleniu niektórych forowiczów. Autem pojadę w przyszłym tygodniu na przegląd okresowy gazu, bo robimy go wg instrukcji co 15000km. Stwierdzam, że roczna oszczędność dla mnie przy dzisiejszych cenach PB i LPG to 5200zł - 1600zł na załozenie instalacji. Mam nadzieję, że w kolejnym roku będzie sprawowała się równie dobrze i oszczędność będzie jeszcze większa, a inwestycje mniejsze. Pozdrawiam i osobiscie polecam LPG dla tych co sporo się poruszają swoimi Gwiazdami.
To tymczasem tyle, mam nadzieję, że kolejne sprawozdanie napiszę za rok. [zlosnikok]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt lis 19, 2010 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
A tyle krakania było... u mnie też już ponad rok LPG na pokładzie i zero problemów, ale zaczyna więcej palić coś ok. 11-12 litrów więc czas na regulacje ale to dopiero wiosną bo teraz gwiazda już w garażu czeka na cieplejsze suche dni. w tym roku mało jeździłem ok.10tkm.

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
Post: pt lis 19, 2010 1:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A filtr powietrza wymieniałeś?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt lis 19, 2010 2:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:

spoko, u mnie jest wsadzone w okrągłą gumową cześć fartucha pod rozdzielaczem, zaraz nad przepustnicą...


No właśnie, ostatnio jak mi walnął to mi zerwało ten fartuch. Przecież sam k-jet jest połączony "elastycznie" z kolektorem (przynajmniej w M110). Stoi na dwóch gumowych podstawkach, a dolot tuż nad przepustnicą zrobiony jest poprzez krótki gumowy fartuch
na cybantach. Chyba przewody paliwowe go mocniej trzymają, niż te dwie małe śrubki.

Jedyny problem, że ten dolot jest dość wąski, za nic nie wejdzie tam "czołg" taki
jak wsadzają nad przepływomierzem. Czy masz tam wsadzony jakiś mały "czołg", czy zwykły mikser typu gaźnikowego, taki "wywrócony na drugą stronę palnik z kuchenki" jak to nazywam?
Czy dobrze pamiętam, że "kompensacja" to puszczenie rury od dziury w parowniku gdzieś do dolotu?
Bo w zasadzie robota dość prosta i do wykonania w domu, wymagałaby tylko wymyślenia ja osadzić tam mikser.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 11:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc, za dokladnie 2 tygodnie minie 2 lata od zamontowania LPG w kombiaku. Oczywiście zamieszczę informację jak minął kolejny rok na LPG. Do widzenia niebawem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr lis 16, 2011 9:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
LPG stuknęło 2 lata w naszej 230TE.
Krótkie podsumowanie - bez najmniejszych problemów, auto jeździ na PB i LPG równie dobrze.
Przebieg na LPG 54000 km, czyli:
LPG 100km = 11 lpg x 2,80 zł + 5 zł na paliwo na odpalanie i gaszenie = 35,80 zł / 100 km
PB 100km = 9,7 PB x 5,50 zł = 53,35 zł / 100 km
Różnica -> 28810 zł - 19330 zł = 9480 zł
Odliczając cenę instalacji i częstszych wymian świec i filtra powietrza oraz przeglądy LPG przez 2 lata zaoszczędziłem ok. 7500 zł. Może wynik nie jest oszałamiający, ale tak naprawdę auto w tym czasie zrobiło bardzo mało kilkometrów, obie ostatnie zimy były srogie i mało jeździło, do tego od roku poruszam się w teren Nissanem, normalnie auto zrobiłoby jakieś 30-40% więcej kilometrów.
Przy przebiegach rzędu 35-40 kkm rocznie instalacja dałaby oszczędność rzędu 6500 zł rocznie.
Moje doświadczenie potwierdza, że warto się gazować. [zlosnikok]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw lis 17, 2011 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
No tak, ale podałeś chyba spalanie z trasy.
Moje 230CE średnio pali 12,5 litra/100km. (trasa 10,5, miasto 15,5).
Tak mi wyszło podsumowanie z tras po Polsce i przejazdów przez miasta.
A najczęściej bywałem we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Rzeszowie, nie wspomnę, że startowałem i wracałem do Warszawy więc wszędzie miałem koreczki i autko paliło ponad normę w ruchu miejskim. Jeździłem też zimą.
Zrobiłem przez 2 lata ponad 82 000km.
Notowałem tylko zakup benzyny. Wyszło mi, że wydałem 4.100 zł na bp.
To wychodzą mi oszczędności - ponad 23 tys.zł
Gaz miałem już zamontowany w momencie kupna autka.
Pakiet startowy + inne naprawy to ok. 7 tys.zł
Jakby nie kombinować to zarobiłem na drugiego takiego Mercedesa.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 8:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
A więc po 2 latach i 3 miesiącach LPG zostało wczoraj zdemontowane. Przejechało 59950 km bez najmniejszego problemu czy wystrzału. W tym czasie zaoszczędziłem ok. 9000 zł na czysto. Na początku marca auto jedzie do kompletnej renowacji, wybrałem osytatecznie firmą w Poznaniu pod nosem. Oby efekt był warty poświęcenia. Temat LPG w S123 uważam za zamknięty.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl