MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 21, 2011 10:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 9:23 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Piastów
Ogłoszenie zobaczyłem na Otomoto w środę 3 listopada 2011. Sprzedający wydawał się być szczery, opis pojazdu dokładnie odpowiadał moim oczekiwaniom. Mercedes w 116, 3 litrowy turbodiesel, automatyczna skrzynia biegów i klimatyzacja. Jeszcze tego samego dnia spotkałem się ze sprzedającym i odbyliśmy jadę próbną. Wady samochodu: uszkodzone radio i tempomat, przeciekająca tylna szyba, nie oryginalny lakier i kolor. Po krótkiej jeździe próbnej zaczął strasznie dymić z komory silnika, więc został u zaprzyjaźnionego mechanika, który miał przy okazji ocenić stan techniczny samochodu. Okazało się, że przyczyną dymienia była nieszczelność układu wydechowego. Ocena mechanika już po pospawaniu wydechu była obiecująca: blacha zdrowa, brak poważniejszych usterek czy niedomagań. Do naprawy niedziałający kick-down, oraz duży luz na kierownicy. Z drobniejszych rzeczy: brak podświetlenia zegarów i zużyte pióra wycieraczek. W sobotę były negocjacje. Następnego dnia podpisaliśmy umowę. Razem z samochodem dostałem cały bagażnik różnych części i reklamówkę różnych dokumentów. W dokumentach oprócz faktur za naprawy i przeglądy w USA znalazło się także oryginalne etui, a w nim: instrukcja obsługi samochodu, oddziela instrukcja do radia i tempomatu, książka gwarancyjna, książka serwisowa z wpisanymi przeglądami w stacji obsługi, wykaz autoryzowanych serwisów mercedesa w USA, procedura uruchamiania silnika na mrozie i wiele wiele innych.

_________________
450 SLC 1979' "Spacerówka"
280 SE 1979' "Viridis"
300 SD 1979' "Amerykanka"
190 250D 1988' "Śnieżka"


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 9:23 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Piastów
Po pierwszym tygodniu.
W chwili zakupu na liczniku było dokładnie 180 tysięcy mil, a wskazówka poziomu paliwa dotykała pierwszej kreski czyli rezerwy. Zatankowałem 30 litrów oleju napędowego (165 zł). Wciągu pierwszego tygodnia zanim wskazówka wróciła do tego poziomu przejechałem 200 mil czyli 321 km. Zatem przybliżone zużycie paliwa w cyklu mieszanym było na poziomie 9,3 l/100 km.
W mijającym tygodniu wymieniłem uszczelkę tylnej szyby (samą uszczelkę dostałem od poprzedniego właściciela) koszt 350 zł. Przerejestrowałem samochód 180 zł. Zapłaciłem ubezpieczenie OC 287 zł. Zatankowałem kolejne 30 litrów paliwa 165 zł.
Razem do tej pory wydałem 1147 zł.

_________________
450 SLC 1979' "Spacerówka"
280 SE 1979' "Viridis"
300 SD 1979' "Amerykanka"
190 250D 1988' "Śnieżka"


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 10:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
Kiedy i gdzie planujesz pokazać swoje nowe cudo?
A co z 280SE? Zostaje?

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 10:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 9:23 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Piastów
Oględziny przy najbliższej okazji, np w środę przed Automobilklubem, teraz usilnie próbuję wkleić zdjęcie, ale nie bardzo wiem jak...
280SE oczywiście zostaje.

_________________
450 SLC 1979' "Spacerówka"
280 SE 1979' "Viridis"
300 SD 1979' "Amerykanka"
190 250D 1988' "Śnieżka"


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 10:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
Postaram sie być

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: pn lis 21, 2011 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
musisz zmniejszyć zdjęcia aby ważyły mniej niż 0,5mb.
Jak masz czas ściągnij prosty i przydatny program GIMP 2.0, wklejasz do niego zdjęcie i góry w lewym rogu masz zakładkę OBRAZ, klikasz 'skaluj obraz' powiedzmy do 800x.... i wtedy waży mniej a zachowuje przy tym oryginalną jakość.
Potem w poście dodajesz załącznik i są fotki :)
Pozdrawiam i chciałbym ją zobaczyć :)

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 12:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
QYogi pisze:
Razem z samochodem dostałem cały bagażnik różnych części i reklamówkę różnych dokumentów. W dokumentach oprócz faktur za naprawy i przeglądy w USA znalazło się także oryginalne etui, a w nim: instrukcja obsługi samochodu, oddziela instrukcja do radia i tempomatu, książka gwarancyjna, książka serwisowa z wpisanymi przeglądami w stacji obsługi, wykaz autoryzowanych serwisów mercedesa w USA, procedura uruchamiania silnika na mrozie i wiele wiele innych.


...czyli Twój kolejny szczęśliwy strzał. Gratulacje.
Będziesz nią jeździł w zimie?

Co do skalowania zdjęć, można użyć bezpłatnego narzędzia tutaj: http://zmniejszacz.pl/

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 7:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
QYogi pisze:
3 litrowy turbodiesel, automatyczna skrzynia biegów

Eeeh, gdyby tak bywały też z manualem... :cry:


QYogi pisze:
procedura uruchamiania silnika na mrozie

Mógłbyś to kiedyś tutaj zamieścić..? Ciekaw jestem co kazali robić i przy jakim mrozie... ;)


QYogi pisze:
Zatankowałem kolejne 30 litrów paliwa 165 zł.

Ja teraz mam po 5.52 (bez zwrotu akcyzy) czyli za stówę leje 18.1 l co wystarcza Beczce 200D na 300km czyli trzy dni. [zlosnikok]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 8:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
to beczka może spalić 5,5l diesla ?
moje 240d pali średnio w okolicy 8l, ale zdania są podzielone, jedni mówią że powinna palić 6 inni ze na pewno mi pali 10 bo mniej nie może.

sorka za off

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: wt lis 22, 2011 10:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 21, 2008 9:23 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Piastów
Dziękuję mastaq i Leszkowi 3.0 za wskazówki dotyczące zmniejszania i dodawania zdjęć. Zaraz zobaczmy czy pojętny ze mnie uczeń. Spróbuję ze skanem procedury uruchamiania zimnego silnika. Jest w oryginale, u mnie z angielskim dosyć cieniutko, ale może ktoś z kolegów będzie czuł się na siłach przełożyć to na nasze.
Co do jazdy zimą. Od ponad roku szukałem samochodu na co dzień, oczekiwania: gwiazda, automat, klima, diesel. Przez przypadek trafiłem na zieloną 280SE i zakochałem się. Miał to być samochód tak jak 107-ka „odświętny” ale wciąż przyłapywałem się na tym, że jest środa, weekend dawno się skończył, a ja jeżdżę 116-ką, a Kia stoi i nie chce mi się do niej wsiadać. Ta niechęć narastała i podjąłem decyzję, że muszę kupić klasyka na co dzień. Bardziej liczyłem na 123 lub 124 ale jak się trafił ten samochód... sami rozumiecie. Będę więc nim codziennie pokonywał kilkadziesiąt kilometrów, latem, zimą w słońcu i w deszczu. Będę dbał jak tylko potrafię, a w tym miejscu opisywał jak się sprawuje. Tydzień po tygodniu – ile przejechał, co przy nim robiłem itd. Taki długodystansowy test klasyka w codziennej eksploatacji. A Kia musi być sprzedana bo 4 samochodów nie utrzymam.


Załączniki:
2591.jpg
2591.jpg [ 20.53 KiB | Przejrzano 5116 razy ]

_________________
450 SLC 1979' "Spacerówka"
280 SE 1979' "Viridis"
300 SD 1979' "Amerykanka"
190 250D 1988' "Śnieżka"
Na górę
Post: śr lis 23, 2011 12:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Odpalanie diesla (uwaga - tlumacz ma 2.6 promila + faja):

Aby odpalic zimnego Diesla nalezy przestrzegac nastepujacej procedury:
1. Przekrec pokretlo wyprzedzenia na wysokie obroty (przeciwnie do wskazowek zegara)*
2. Podgrzej az zgasnie kontrolka.
3. Jak zgasnie kontrolka wcisnij gaz "do dechy" i uruchom silnik.
4. Jezeli silnik nie odpali po 4-5 sekundach powtorz krok 2 i 3 po odczekaniu 2 minut na doladowanie akumulatora.
5. Gdy silnik odpali trzymaj "gaz do dechy" az zadzialaja wszystkie cylindry, ale nie dluzej niz 90 sekund.
6. Jezeli silnik nie odpali powtorz kroki 2 i 3.
7. Pozwol silnikowi pracowac na wysokich obrotach i rusz.
8. Obroc pokretlo wyprzedzenia po osiagnieciu optymalnej temperatury (zgodnie ze wskazowkami zegara)*.

* (nie dotyczy 300Sd z 1980r)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 8:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wiem które auto kupiłeś, nie wiem ile za nie dałeś, ale faktycznie daleko mu do ideału, więc niespecjalnie szkoda jeździć nim na co dzień, choć znając ceny 300SD to podejrzewam, że nie była to okazja, więc nad jazdą zimą to bym się zastanowił. Też jestem marzycielem i to jednym z najbardziej niepoprawnych na tym forum i chciałbym jeździć starym MB (/8, a najlepiej skrzydlakiem ;) ) na okrągło, szczególnie w zimę, ale niestety skutki tego, zwłaszcza w mieście są fatalne.
Serce będzie Ci pękać jak wyjedziesz na sól, a na wiosnę będziesz płakał jak zobaczysz spustoszenie podwozia.
Bez solidnej konserwacji podwozia, zawieszeń, profili zamkniętych, drzwi, pokryw, wszelkich zakamarków oraz uszczelek i woskowania lakieru nie wyjeżdżaj, a trochę już późno na takie "pieszczoty".
Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 11:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
myslałem że nie można piłować zimnego diesla (tj gaz do dechy)..

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 11:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
mastaq pisze:
2.6 promila + faja

Wierzysz we wszystko co powie "2.6 promila + faja" (kozak)?

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: śr lis 23, 2011 1:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
QYogi pisze:
Co do jazdy zimą. Od ponad roku szukałem samochodu na co dzień, oczekiwania: gwiazda, automat, klima, diesel. Przez przypadek trafiłem na zieloną 280SE i zakochałem się. Miał to być samochód tak jak 107-ka „odświętny” ale wciąż przyłapywałem się na tym, że jest środa, weekend dawno się skończył, a ja jeżdżę 116-ką, a Kia stoi i nie chce mi się do niej wsiadać. Ta niechęć narastała i podjąłem decyzję, że muszę kupić klasyka na co dzień.
często w Wawie widuję kolesia który brązową 116-tką pomyka codziennie do pracy, cały tydzień, cały miesiąc, cały rok. To pewnie taka cecha jego stylu i tego też Tobie życzę

Mitu pisze:
Serce będzie Ci pękać jak wyjedziesz na sól, a na wiosnę będziesz płakał....
tochę w tym racji, ale z drugiej strony po co kupować buty "do kościoła" jak zaraz z nich wyrośniesz albo zniemi ci się gust, po co dawkować sobie przyjemności kiedy masz możliwość korzystania z nich regularnie?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl