MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lis 09, 2011 11:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
magic23 pisze:
Wygląda na to, że to będzie dobry trop z tymi rurkami.


Na 99,9% podłączyłeś je odwrotnie, zapomniałe o tym napisać. Też tak kiedyś miałem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw lis 10, 2011 1:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobra Panowie przewody powietrza zamienione bekon już ładnie chodzi na zimnym i na ciepłym silniku 8) . Wielkie dzięki za naprowadzenie mnie w temacie. Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 12:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
[img]Witam. Wczoraj zabrałem się za naprawę regulatora termicznego w moim M-102. Rozkręciłem go na czynniki pierwsze tj: Wykręciłem i przeczyściłem te 2 dysze, wyczyściłem ze rdzy ten metalowy dekielek co przychodzi na tą cienką blaszkę z nierdzewki i przesmarowałem.
Po złożeniu wszytkiego do kupy i zamontowaniu filtra zapaliłem silnik. Motorkiem bujało na wszystkie strony, śmierdziało paliwem i nie przepalał dawki. Auto nie chciało jechać i kopciło z wydechu.
Zgasiłem silnik i znowu rozebrałem ten zawór okzałao się że nie dociągnołem do końca tych śrubek co dociskają ten dekielek który nachodzi na tą blaszkę z nierdzewki. Poskręcałem wszystko do kupy odpalam i nic. Kręciłem rozrusznikiem bo myślałem, że się zapowietrzył układ ale dalej nic. Po zdjęciu pokrywy od filtra zauważyłem, że klapa spiętrzającą chodzi dosyć ciężko. Nie mam pojęcia co robić... Jak dmuchołem w tą dużą dyszę to powietrze trochę się przyduszało w tej małej. Czy tak ma być? Czy regulator jest tylko odpowiedzialny za ssanie na zimnym silniku czy jest to zawór który odpowiada za dawkę paliwa która ma iść na rozdzielacz?
Prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co dalej z tym robic.


Załączniki:
Komentarz: Wnętrze regulatora, na początku nie docisnołem tych 4 śrubek przy tym czarnym dekielku.
regulator.jpg
regulator.jpg [ 30.5 KiB | Przejrzano 2411 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: sob gru 03, 2011 1:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Czy regulator jest tylko odpowiedzialny za ssanie na zimnym silniku czy jest to zawór który odpowiada za dawkę paliwa która ma iść na rozdzielacz?


Moim zdaniem za ssanie odpowiada wtrysk rozruchowy, a nie regulator, regulator termiczny reguluje ciśnienie paliwa w układzie w zależności od temperatury silnika. osobiście też nie znalazłem nic na temat naprawy tych regulatorów, boję się że pozostanie kupić taki regulator z PEWNEGO silnika lub nowy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 3:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Jak to wtrysk rozruchowy za ssanie? Przecież wtrysk rozruchowy działa tylko 10 sekund lub do tem 20 stopni na głowicy.
Czy ten regulator termiczny jest zawieszony na głównym obwodzie paliwowym?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 4:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wtrysk rozruchowy służy do rozruchu zimnego silnika, działa tak długo, aż go nie wyłaczy włącznik czasowo - termiczny.
Za poziom obrotów (lub ssanie jak to nazywasz) odpowiada zawór powietrza dodatkowego, przy zimnym jest max otwarty, a jak silnik osiągnie normalną temperaturę zawór zamyka dopływ powietrza dodatkowego.
Regulator termiczny reguluje cisnienie paliwa ciągle. Przy zimnym silniku jest to niskie ciśnienie ok. 0,5 bara, i rośnie wraz ze wzrostem temperatury, w normalnych warunkach pracy do ok. 3,7 bara.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob gru 03, 2011 8:53 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kolega georem dobrze sprawę opisał za „ssanie” odpowiada zawór powietrza dodatkowego i regulator fazy nagrzewania.
neocc musisz sprawdzić ciśnienie sterowania na zimnym i ciepłym silniku. Nic nie piszesz czy wymieniłeś oring w regulatorze, a może trzeba? Ja miałem bardzo zdeformowany(spłaszczony) i musiałem wymienić.
Tu jest pokazane jak ciśnienie rośnie w trakcie pracy (i nagrzewania) silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA
Nie wiem jak ma się to do naszych mercedesów, ale u mnie maksymalne ciśnienie osiągane jest po ok. 5 minutach czyli dwukrotnie dłużej od tego co na filmie. Ciśnienie sterowania na zimnym silniku mam ok. 0,7-0,8 bar, a na gorącym ok. 3,7bar. Na rozgrzanym silniku zaraz po odpaleniu jest ok. 2,8-2,9 bar.

U mnie zawór powietrza zamyka się po 2 minutach od uruchomienia zimnego silnika, temperatura 85 stopni jest dopiero po ok. 7 minutach. Przez te dwie pierwsze minuty troszeczkę trzęsie silnikiem – nie mam na to pomysłu.

Odnoście szczelności podciśnienia i dolotu to koledzy wypowiadali się, że dobrym znakiem jest zdławienie silnika zatykając dolot filtra powietrza. U mnie to nie działało do dziś, a powodem była guma pomiędzy obudową filtra, a przepływomierzem. Guma stara i wyraźnie luźna puszczała tyle powietrza, że pomimo zdławienia silnik normalnie pracował.


Załączniki:
Komentarz: Z lewej nowy oring.
oring termika.jpg
oring termika.jpg [ 9.25 KiB | Przejrzano 2390 razy ]
Na górę
Post: sob gru 03, 2011 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
A ten oring kolego to jest pod tą blaszką z nierdzewki tak??? Jak tam się dostać? Regulator termiczny podobno też odpowiada za ciśnienie sterujące tłokiem w rozdzielaczu czy to może być też tego wina, że silnik nie pali?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 12:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Regulator termiczny podobno też odpowiada za ciśnienie sterujące tłokiem w rozdzielaczu czy to może być też tego wina, że silnik nie pali?


Może zacznę od początku: a znasz zasadę działania K-jet? Może nawijamy bezproduktywnie? Tłokiem w rozdzielaczu steruje ilość powietrza zasysanego przez silnik. Ciśnienie paliwa powiązane jest z tłokiem raczej pośrednio, bezpośrednio ma wpływ na ilość paliwa wtryśniętego do komory spalania. Regulator termiczny odpowiada za ciśnienie w układzie paliwowym poczynając od rozdzielacza, poszukaj schematu i opisu działania K-JET, wszystkie elementy pracują jako komplet, jeżeli którykolwiek z nich szwankuje to układ paliwowy szwankuje, jeżeli będziesz miał za duże ciśnienie paliwa na zimnym silniku to się zwyczajnie zaleje i nie odpali. Świece masz suche po tym jak kręcisz i nie odpala czy mokre?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 1:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Tzn. były całe w sadzy ale to na początku kiedy rozebrałem ten regulator i sawiłem za bogatą miesznkę poprzez nie dokręcenie tego czarnego dekielka. Ale dziś po wyczyszczeniu świec i próbach odpalania mogę powiedzieć że są suche.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 2:13 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Cytuj:
A ten oring kolego to jest pod tą blaszką z nierdzewki tak??? Jak tam się dostać?

Tak pod blaszką. Blaszka powinna delikatnie się oddzielić jak przyrdzewiała to dobrze jest użyć myjki ultradźwiękowej - aby nie uszkodzić jej przy rozdzielaniu.


Załączniki:
Komentarz: Miejsce gdzie "siedzi" oring.
miejsce oringa.jpg
miejsce oringa.jpg [ 27.11 KiB | Przejrzano 2382 razy ]
Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 9:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Nie wszystkie regulatory da się zregenerować.Oprócz stanu blaszek uszczelniających zawór (można je jeśli mamy zastrzeżenia do stanu przylgni wymienić lub obrócić)ważne jest jeszcze właściwe złożenie tego do kupy wraz z niewidoczna na zdjęciu iglicą,podkładka i sprężyną.A sam regulator jak najbardziej ma wpływ na pracę silnika w początkowej fazie rozruchu.Co więcej ma być całkowicie szczelny czyli dmuchając w jeden króciec ma nie przepuszczać powietrza w drugi.Przy całkowicie sprawnym regulatorze silnik odpala od cyknięcia i chodzi równo przy przepuszczającym silnik będzie oporny i ma prawo się kołysać ale tu ważny jest jeszcze stan klapy ,wtrysków i td.Jak nie ogarniecie tematu regulatora to mam takie do M102 i do M110.


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 3:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja się nie dostałem do tego oringu bo myślałem że ta blaszka dalej jest nie rozbieralna. Z przodu tego zaworu (przy dyszach) widzę dwa otwory na jakiś dziwny klucz i nie wiem czy da radę go całego wykręcić. Jak dmucham w dyszę to powietrze przepuszcza, jak nacisę iglicę to zamyka. Ale nie mam pojęcia czy on nie przepuszcza za mało. Weś mi jeszcze kolego napisz dokładnie jak się dostać do tego oringu. Tylko dalej nie wiem czemu ta klapa spiętrzająca tak ciężko chodzi.
Jak sobie dalej nie poradzę z tym zaworem to się zgłoszę po kupno.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: śr sty 11, 2012 2:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Mam pytanie do kolego flipa. Jak ci się udało rozebrać ten zaworek co jest na lini paliwowej powrotu do baku. Wykręciłem go dmucham a przez niego powietrze przechodzi bez żadnego oporu. Czy tak powinno być? Bo z tego co wiem to on powinien otwierać się przy jakimś ciśnieniu paliwa.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: czw mar 29, 2012 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Po trudnych bojach z K-Jetem w końcu udało mi się odpalić mercefulka. Mam teraz problem ze zbyt bogatą mieszanką w układzie. Auto moge odpalić tylko z gazem, jak już odpali i puszcze gaz to zaczyna chodzi normalnie na biegu jałowym. Po przejechaniu trasy świece mam czarne. Kręcę imbusem w lewo to potem dostaje za mało paliwa i musze go trzymać na gazie. Kiedy kręcę w prawo znowu go zalewa. Już nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Silnik pracuje dobrze na biegu jałowym lecz ma opory jak wciskam gaz dpo dechy i nie wkręca się na obroty :-?

Na regulatorze fazy nagrzewania mam ok 3 bar. na gorącym silniku. Czy to może być przyczyna złego ciśnienia sterującego tłok rozdzielacza???

Proszę o pomoc.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl