MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 09, 2012 4:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jestem w trakcie wymiany uszczelnienia i koła na końcówce wału korbowego i wyszedł mi taki problem :( : Jak ustawię koło tak aby znak"0"na kole był naprzeciw znacznika na silniku (strzałka, nie oczko) to znak na wale rozrządu wychodzi tuż za kreską na wsporniku łożyska. Wcześniej znaki zgrywały mi się w innym miejscu (0 w oczku) ale koło było obluzowane i ścięte kliny. Jak ustawię "0" na strzałce to wpusty na czopie wału ustawiają się pionowo.
I teraz pytanie: Jak to powinno być ustawione bo silnik chodził dobrze, nie dymił, palił na mrozie bez problemu a zużycie paliwa było przyzwoite.


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 4:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Czyżby wyciągnięty łańcuch rozrządu? Wydaje mi się, żeby ustawić na wałku rozrządu tak jak być powinno i zobaczyć jakie jest wyciągnięcie łańcucha. W 124 przyjmuje sie bodajże do 4st, myślę, że w dieselkach 123 jest podobna norma, chyba, że mowa o silniku benzynowym.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 6:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jak ustawię znaki na wale rozrządu to wychodzi ok -10 st na kole czyli ok 5 na wale rozrządu. w czasie pracy ciepłego silnika na jałowych obrotach delikatnie słychać łańcuch (na zimnym nie i od 3 lat jest tak samo) ale łańcuch ostatnio oglądałem przy wymianie uszczelki głowicy i nie ma wyczuwalnego luzu na ogniwach. Silnik OM 615


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 6:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wydaje mi się, że jak ustawisz wałek rozrzadu książkowo to 10st na wale oznacza duży wyciąg. Przy takim wyciągu silnik będzie chodził kulawo.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Ale tam jest minus 10 st :-? czyli rozrząd jest względem wału korbowego przyspieszony ! Jak cofnę koło rozrządu o 1 ząb to wtedy cechy prawie się zgrywają (wrąb na rozrządzie zachodzi na kreskę ale nie jest ona dokładnie na jego środku), różnica jest niecałe 5 st i podobnie przesunięte są fazy rozrządu wg punktów otwarcia i zamknięcia zaworów.
I teraz pytanie: czy jest możliwe że rozrząd jest o 1 ząb przestawiony a silnik normalnie pracuje? Bo łańcucha nie ruszałem a silnik cały czas chodził ładnie.


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 12:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak znaki tak wskazują to możliwe, że ktoś to zamontował wadliwie. Zmiana kątów rozrządu zawsze skutkuje zmianą charakterystyki silnika ale nie znaczy, że się będzie jeździło fatalnie. Będzie inaczej.
Zawsze warto wykonać pomiar punktu ZZ tłoka i początku otwarcia zaworu specjalnymi przyrządami (macawki zegarowe ze specjlanymi adapterami) aby potwierdzić to co mówią znaczniki. One są z zasady "pi razy oko"

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sty 12, 2012 9:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Złożyłem tak jak wynikało ze znaków i odpalił ładnie, obroty jałowe trochę wyższe, za to temperatura silnika nie wychodzi poza 80. Jednak musiało być źle złożone. Nie sprawdzałem położenia tłoków (musiałbym zdjąć rozrząd) i ustawiłem na znaki i pionowe położenie wpustów na czopie wału. Przy okazji zauważyłem że nie są one umieszczone dokładnie symetryczne w związku z czym tarczy z podziałką nie da się założyć odwrotnie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl