MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 06, 2012 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Witam
Mam W123 2.0 benzyna. Od dłuższego czasu był słaby i bardzo dużo pallił. Po sprawdzeniu kompresji okazało się, że kompresja to 3, 9, 7 oraz 9 bar. Na początku po dłuższej jeździe nawet nie chciał odpalić. Pierwszy cylinder praktycznie nie pracował. Był oto dla nas zaskoczeniem ponieważ zarówno całe auto jak silnik mają bardzo mały przebieg i wszystko jest w super stanie. Myśleliśmy, że może pierścienie się zapiekły. Tygodniowe zalewanie naftą, WD-40 itp nie pomogły. Co prawda silnik odpalił ale kompresja sie nie zmieniła. Pare dni temu ściągnęliśmy głowicę. Wszystko wydaje się być "dziewicze". Zawory nie przepuszczały itp ale przy okazji wszystko zostało wyczyszczone, zawory dotarte itp.
Teraz odnośnie tłoków. Praktycznie wszystkie cylindry posiadają znikomy próg...ledwo odczuwalny więc raczej nie są zuzyte. Tłoki w porzadku. I teraz pierścienie. Na tym kulawym tłoku po ściągnięciu pierścieni i włożeniu ich do cylindra tak jak to opisują w ksiazce....po zmierzeniu szczelinomierzem okazało się, że szczelina na zamku wynosi około 1,3-1,5 mm. A dopuszczalne jest chyba 0,8-1 tak ? Czy taka szczelina mogłaby spowodować taką stratę sprężania ?
Druga sparawa....zauwazyłem, że dwa tłoki posiadają na denku wybite "0" a dwa wybite "1". Różnica w wymiarach to 0,01mm. Czy mogło to być tak fabrycznie załozone ?
I pytanie...jakie pierścienie teraz kupić ? Nominał czy nie ? Kupić nadwymiarowe a w razie potrzeby doszlifowywać zamki w celu uzyskania szczeliny 0,2-0,3 ?
Z góry dziękuję bardzo za pomoc i pozdrawiam

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pt sty 06, 2012 8:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
chesz zrobić "dobrze" czy dobrze?
Jak dobrze to cylindry do zmierzenia w warsztacie z okazji owalizacji i średnicy potem do honowania i znów pomiar do dobrania właściwych pierścieni. Jak silnik fatycznie nie jest zużyty to będzie to widać na pomiarze i będzie wiadomo czy samo lekkie honowanie i pierścienie czy do wymiany też i tłoki bo za duży luz będzie.
Nie wkłada się nowych pierścieni do dotartych cylindrów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sty 07, 2012 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Dzisiaj wyszły niezłe jaja. W chwili docierania zaworów wydechowych okazało się, że wszystkie są lekko podkrzywione i nie dolegają na całej powierzchni do gniazd zaworowych ! :o Czy możliwe jest, żeby łańcuch rozrzadu się na tyle zużył/wyciągnął, żeby zawory uderzały o denko tłoka ??

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: sob sty 07, 2012 7:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Chyba nie ale mogą być wybite prowadnice. Luz sprawdzałeś?


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Luzu nie ma żadnego...

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
ale jak trzonki są skrzywione to luz nie będzie wyczuwalny


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Trzonki nie są pokrzywione...same talerzyki :/

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 9:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hmm, ciekawe, wszystkie pokrzywione?
Widać łańcuch musiał przeskoczyć i tłoki je liznęły - są ślady?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 7:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
No właśnie co dziwne nie ma na nich żadnych śladów :/ A naprawde jak sie włoży zawór do gniazda i nim pokręci to w jednym szczelina jest moze i nawet 1mm :/ I to właśnie tym cylindrze była kompresja 3bar :/ Dziwne to...ale jakby nie patrzec nie ma innej możliwości, żeby sie pokrzywiły.

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 9:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tom_Lca pisze:
Dziwne to...ale jakby nie patrzec nie ma innej możliwości, żeby sie pokrzywiły.

Czasem "mechanik" montując głowicę bez łańcucha w przypadku braku farta w ustawieniu wałek-wał pokrzywi zawór. Wtedy nie będzie za wiele śladów bo się nic nie mieliło.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 10, 2012 12:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Wątpię, żeby jakis mechanik to ruszał wcześniej bo nigdzie nie ma żadnych śladów wczesniejszych robót. Wszystkie śruby itp itd jest fabryczne.
A odnosnie samego ustawienia rozrządu.... czy damy rade sami to zrobic mając ksiązki oraz ogólna wiedzę odnosnie silników itp bo siedzimy w tym od lat ... ? Sa jakieś myki na które trzeba zwrócic uwagę ? Jakieś wytyczne odnosnie zakładania nowego rozrzadu, napinaczy, slizgów itp ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pt sty 13, 2012 1:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
Może mi ktoś powiedziec jakim momentem powinno sie dokręcac stopki korbowodów oraz głowicę ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: pt sty 27, 2012 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
No więc poradzilismy sobie sami..w sumie dzięki pomocy Autodaty. Jest tam wszystko opisane, schemat, momenty itp. I co się okazało ? Okazało się, że łąńcuch był tak wyciągnięty, że poprostu zawory wydechowe zaczęły uderzać w tłoki :/ W książce od diesla pisze chyba, że zuzycie sworznia łańcucha o 0,15mm powoduje przestawienie rozrzadu o kilkanaście stopni. Teraz silnik zapalił za pierwszysm razem...jak się troszkę poukłada i ustawię zawory to sprawdze sprężanie. Wczoraj ustawiałem zapłon. Z danych z autodaty wynika ze przy 800obr/min powinien mieć 14-16 stopni....a przy 3 tys obr. do 28 stopni. W tej chwili na wolnych mam ustawione 16 stopni....ale przy około 3 tys ma wyprzedzenie około 35 stopni.....dlaczego tak duzo ? Aparat aparatowi nie równy ? Dodam, że po pierwszym odpaleniu z nowym łańcuchem wyprzedzenie na ssaniu wynosiło aż 35 stopni :/

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl