MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob sty 21, 2012 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
W odrdzewiaczu nie- reagując z kamieniem (węglan wapnia) wytworzy nierozpuszczalny fosforan wapnia. Raczej zostaw nagrzewnicę na noc w roztworze, pogotuj trochę w świeżym i tak 23 3 dni pod rząd za każdym razem płucząc ciepłą wodą pod ciśnieniem.


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 2:05 am 
Offline

Rejestracja: wt cze 15, 2010 11:23 pm
Posty: 0
Numer GG: 964537
Lokalizacja: Gliwice
W lidlu albo w eko sprzedają taki odkamieniacz w saszetkach, działa rewelacyjnie.
Rozpuszcza się go we wrzącej wodzie, wlewa do odkamienianego np. czajnika albo nagrzewnicy (nie testowałem na nagrzewnicy :D) i zostawia na 10 minut.
Na opakowaniu jest napisane, że jest bezpieczny dla metali.
Jutro postaram się znaleźć opakowanie i napisać dokładną nazwę.

_________________
[url]http://betterclean.pl/[/url]


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
mac196 nie fatyguj się już kupiłem odkamieniacz. Chyba jednak nie będzie miał co robić, bo nagrzewnica przeżyła 14 płukań wrzącym octem. [zlosnik] Jest cała i zdrowa.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pn sty 23, 2012 1:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
Oryginalny środek Mercedesa to... kwasek cytrynowy [zlosnik] . Instrukcja twierdzi:
- wyjmij termostat
- wlej wody
- wsyp kwasku (100 gram na litr)
- uruchom silnik
- rozgrzej do temperatury roboczej
- daj mu chodzić 15 minut na wolnych
- spuść siuwaks
- porządnie wypłucz wodą układ

A teraz moje lęki:
- żeby wszystko porządnie wypłukać, przydało by się to zrobić pod ciśnieniem. Nie przez chłodnicę, bo pogniemy kanały, więc od np. powrotu nagrzewnicy, bo chyba najłatwiej w każdym silniku.
- jak mamy mocno zasyfiony układ, to czy syf rozpuszczony w kwasu nie zapcha nam chłodnicy/nagrzewnicy? (teoretycznie nie powinien)

A jeżeli już komuś się chciało rwać nagrzewnicę, to najlepiej wyjąć sam wymiennik, z zewnątrz potraktować go nierozcieńczoną chemią do mycia felg, oby zasadową, czyli do aluminium i stali, a od wewnątrz gotowanym octem/kwaskiem/wodą ze szlaucha, jak ktoś ma dobre ciśnienie wody w kranie.

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl