MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 16, 2010 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 16, 2010 10:02 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Opole
Czeka mnie wymiana spreżyn w mojej beczce z racji ze jedna od jakiegos czasu padła, coz dopiero po 32 latach no ale wymienic trzeba, ciekaw jestem w jakim stanie jest tam blacha no ale to wyjdzie w praniu zamieszcze foty jak sie do nich dobiore.
Wymienic sprezyny mam zamiar sobie samemu i z tad pytanie do kolegow ktorzy taki zabieg kosmetyczny sobie sami przeprowadzali, jak sie do tego zabrac zeby płynnie i zgrabnie to wykonac
Pozdrawiam

_________________
Wołga GAZ24 1979'
W123 2.4D 1978'
W202C 2.5 TD 98'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 16, 2010 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Z tyłu czy z przodu?

Jeśli z tyłu to ja robiłem tak, że po odkręceniu amortyzatorów i podniesieniu tyłu auta, popuszczałem śruby wózka tylnego po bokach z przodu (ale nie wykręcałem całkiem), podstawiałem na podniesionym podnośniku dyfer i odkręcałem jego mocowanie do belki poprzecznej, potem zjeżdżałem podnośnikiem w dół i sprężyny wychodziły bez żadnego ich ściskania.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 12:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
rzuru222 pisze:
Wymienic sprezyny mam zamiar sobie samemu i z tad pytanie do kolegow ktorzy taki zabieg kosmetyczny sobie sami przeprowadzali, jak sie do tego zabrac zeby płynnie i zgrabnie to wykonac


http://video.google.com/videoplay?docid ... 838776006#

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 12:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
aegm pisze:
http://video.google.com/videoplay?docid=3614495583838776006#

pozdr


tak, tylko że z tyłu raczej takim ściągaczem sprężyn nie wymienisz, bo w środku sprężyny masz amortyzator.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 8:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 16, 2010 10:02 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Opole
Uli pisze:
Z tyłu czy z przodu?


Bede wymienial z tyłu, dzieki za link ciekawy, JEst taki odnosnie tylu? [zlosnikz]
Dorwalem instrukcje do w115/123 taką niebieska w miekkiej okladce , bede sie stosowal do podanych tam porad , podobnie opisane jak porady kolegi Uli

_________________
Wołga GAZ24 1979'
W123 2.4D 1978'
W202C 2.5 TD 98'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
rzuru222 pisze:
Bede wymienial z tyłu, dzieki za link ciekawy, JEst taki odnosnie tylu?


Nie ma po co robić filmu :) Wymiana tylnych sprężyn nie jest skomplikowana:

1. wyciągasz oparcie tylnej kanapy
2. odkrecasz amortyzatory (po to zdemontowales oparcie kanapy)
3. wchodzisz pod auto
4. lewarujesz samochód, dość wysoko.
5. podpierasz go na kobyłkach po obydwu stronach np. za końce progów ( tak aby belka mogła swobodnie opaść na dół)
6. wykręcasz amortyzatory z dolnego wahacza i wyciagasz je całkiem ( dołem)
7. pod dyferencjał podkładasz lewarek ( najlepiej kolumnowy, albo trapezowy - żaby nie polecam)
8. odkręcasz 4 śruby mocujące dyferencjał do nadwozia
9. Opuszczasz dyferencjał z całą belką, az sprezyny zrobią się luźne
10. Wyciągasz spreżyny i "wła la"

Montaż w kolejności odwrotnej :)

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 17, 2010 1:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 16, 2010 10:02 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Opole
rzeczowa pomoc , DZIEKOWAC! [zlosnik]

_________________
Wołga GAZ24 1979'
W123 2.4D 1978'
W202C 2.5 TD 98'


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 12:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Witam, czy w kombi procedura jest taka sama ?


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 12:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Omen pisze:
Witam, czy w kombi procedura jest taka sama ?


Eheś. Z wyjątkiem wygrzebywania oparcia knapy,bo w kombi jest dostęp do górnych mocowań amortyzatorów.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 12:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Ok. Mocowania już znalazłem. Problem jeszcze mogę mieć z odkręceniem przewodów nivo od siłowników, bo końcówki pordzewiałe. Będę walczył po niedzieli.


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 1:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
Panowie, a doradźcie jakie sprężyny tylne do C123 z m110 na pokładzie ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 1:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
buckswizz pisze:
Panowie, a doradźcie jakie sprężyny tylne do C123 z m110 na pokładzie ?


Jesli nie masz Nivo to najzwyklejsze np Lesjofors ,pasuja z sedana

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 2:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
a z jakim oznaczeniem (kolor)- czy tu nie ma to znaczenia ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 7:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Lesjoforsa są w 2 rodzajach, zwykłe i wzmocnione (twardsze) Nie ma oznaczenia kolorowego tylko nr
.Jeżeli masz zamiar wymienić sam, to przydatne jest do rozprężenia starej i wstępnego ściśnięcia nowej proste ustrojstwo w postaci lewarka hydraulicznego, 2 klocków i odpowiedniej ramy . Fotka w temacie "W 123 sprężyny zawieszenia"(chciałem podlinkować ale coś nie idzie :evil:
Od biedy daje się ścisnąć ściągaczem (koniecznie z centralną śrubą) ale cholernie ciężko idzie.


Na górę
Post: śr sty 25, 2012 10:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
DZIEKI !! a te twardsze to pewnie do najwyższych wersji silnikowych , czy nie koniecznie ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl