MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 30, 2012 8:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Witam. Po trudnych bojach z K-Jetem w końcu udało mi się odpalić mercefulka. Mam teraz problem ze zbyt bogatą mieszanką w układzie. Auto moge odpalić tylko z gazem, jak już odpali i puszcze gaz to zaczyna chodzi normalnie na biegu jałowym. Po przejechaniu trasy świece mam czarne. Kręcę imbusem w lewo to potem dostaje za mało paliwa i musze go trzymać na gazie. Kiedy kręcę w prawo znowu go zalewa. Już nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Silnik pracuje dobrze na biegu jałowym lecz ma opory jak wciskam gaz dpo dechy i nie wkręca się na obroty :-?

Na regulatorze fazy nagrzewania mam ok 3 bar. na gorącym silniku. Czy to może być przyczyna złego ciśnienia sterującego tłok rozdzielacza???

Proszę o pomoc.


Kręcę to brzmi jakbyś kręcił po kilka obrotów, a to się reguluje bardzo delikatnie, obrót o 1/4 śrubę powoduje bardzo dużą zmianę składu mieszanki, ja bym bez podłączonego analizatora nie ruszał śruby.Wg książek ciśnienie w warunkach normalnej pracy silnika powinno być ok. 3,7 bara, przy zimnym silniku w fazie rozruchu ok. 0,5 bara. Ciśnienie wzorcowe dla otwarcia się wtryskiwacza to 3,3 bara.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt maja 18, 2012 12:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam odświerzę trochę temat. W moim qp powrócił jak bumerang problem ciężkiego odpalania na ciepłym silniku. Sądzę iż jest to wina tego cholernego regulatora termicznego. Próbuję mierzyc ciśnienia lecz wynik 3,7 bar wychodzi mi dopiero po wyłączeniu silnika, a tak to pokazuje mi tylko ciśnienie pompy. Czy tak powinno być?
Druga sprawa jest taka, ze odpala normalnie po 3 min a jak minie tak z 10min to musze go długo kręcić. Czy to może być wina akumulatora ciśnienia? Z moich bserwacji zauważyłem, że K-Jet po tych 10 minutach jakby tracił cisnienie w układzi i klapa spiętrzająca chodzi za swobodnie. Czy w waszych K-Jetach jest tak samo?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt maja 18, 2012 10:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
mierzyc ciśnienia lecz wynik 3,7 bar wychodzi mi dopiero po wyłączeniu silnika, a tak to pokazuje mi tylko ciśnienie pompy. Czy tak powinno być?
Druga sprawa jest taka, ze odpala normalnie po 3 min a jak minie tak z 10min to musze go długo kręcić. Czy to może być wina akumulatora ciśnienia? Z moich bserwacji zauważyłem, że K-Jet po tych 10 minutach jakby tracił cisnienie w układzi i klapa spiętrzająca chodzi za swobodnie. Czy w waszych K-Jetach jest tak samo?


U mnie był dokładnie taki sam objaw, nie zauważyłem żeby po wymianie akumulatora ciśnienia było lepiej, a kupiłem nowy, chyba że nowy jest też uszkodzony. Gdzieś wyczytałem, że ciepły k-jet powinien być odpalany z gazem w podłodze i faktycznie odpala wtedy. Sprawdź czy i u Ciebie to się sprawdza i napisz jaki był efekt. A powodem ciężkiego odpalania podobno jest zalewanie się, ale nie pamiętam przyczyny, chyba chodziło że układ k-jet już jest zużyty i niedoskonały. Czytałem też, że w instrukcji do aut z k-jetem często jest napisane, że powinno się odpalać ciepłe auto z pedałem gazu w podłodze.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt maja 18, 2012 11:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Z gazem w podłodze odpala. Ale jeszcze przed zimą wszystko było okej i palił od strzała. Myślałem jeszcze nad sprawą przepustnicy, może jest za szczelnie domknięta i wtedy klapa spiętrzająca nie ma odpowiedniego skoku. A co do zalewania się silnika to wykluczam to ponieważ wtedy przy odpalaniu by była chmura dymu. W moim nie ma nawet obłoczka.
W Szczecinie jest koleś co ma 280SL i taki sam przypadek. Wszystkich objeździł i nikt nic nie umie. Więc jestem skazany sam na siebie i lipa.

Myślałem jeszcze nad zwarciem pinów w przekaźniku tak aby pompa dawała ciśnienie już na zapłonie, lecz to nie jest wyjście z sytuacji.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt maja 18, 2012 11:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ja się konkretnej przyczyny nie doszukałem, mam nadzieję że to regulator termiczny ciśnienia, mam na zapas, ale nie zdążyłem go przetestować dobrze przed remontem S123. Ten wtrysk stosowało wiele marek, czytałem na innych forach i tyle wyczytałem co Ci napisałem, wychodzi na to że w Audi/WV są dokładnie takie same objawy, u mnie też nie widzę czarnego dymu po odpaleniu cipłego auta. Może kiedyś dojdziemy co jest winne. [hihi]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt maja 18, 2012 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Mi się wydaje, ze przyczyna może tkwić w zardzewiałym tłumiku drgań lub tym zaworku co jest na wyjściu z pompy.


Załączniki:
pumpen.jpg
pumpen.jpg [ 30.89 KiB | Przejrzano 2620 razy ]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE
Na górę
Post: sob maja 19, 2012 9:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Mi się wydaje, ze przyczyna może tkwić w zardzewiałym tłumiku drgań lub tym zaworku co jest na wyjściu z pompy.


Zaworek to nie problem, kosztuje kilka dych w ASO, ale w EPC tego tłumika drgań nie ma.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob maja 19, 2012 3:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ty w swoim wymieniałeś ten zaworek? Sądzę że tłumik drgań to raczej by takiego bigosu nie robił z odpalaniem. Ja dziś mierzyłem ciśnienia na K-Jecie i jest tak, ze po 5 minutach schodzi mi całe ciśnienie i teraz mam zagadkę czy to zawór upustowy jest walnięty czy ten przy pompie.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 8:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Ty w swoim wymieniałeś ten zaworek? Sądzę że tłumik drgań to raczej by takiego bigosu nie robił z odpalaniem. Ja dziś mierzyłem ciśnienia na K-Jecie i jest tak, ze po 5 minutach schodzi mi całe ciśnienie i teraz mam zagadkę czy to zawór upustowy jest walnięty czy ten przy pompie.


Zaworka nie wymieniałem, a czy napewno u mnie jest ten tłumik drgań? Na rysunkach w EPC go nie ma. Ja bym ten przy pompie wymienił, koszt żaden a może nam dużo powiedzieć. Niestety moje auto jest rozebrane w mak i przy składaniu wymienię zaworek na 100%, nawet jeżeli to nie pomorze.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz maja 20, 2012 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja w tym tygodniu się zabieram za ten zaworek przy pompie. Tłumik drgań masz na 100% on był w każdym K-Jecie w Merolach. Ja bym tymi rysunkami z EPC się nie sugerował tylko na twoim miejscu wlazł pod auto i obświecił temat.
W tym temacie było pisane coś o ciśnieniu w baku (charakterystyczne psyt przy otwieraniu wlewu) o co z tym chodzi?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn maja 21, 2012 8:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Ja w tym tygodniu się zabieram za ten zaworek przy pompie. Tłumik drgań masz na 100% on był w każdym K-Jecie w Merolach. Ja bym tymi rysunkami z EPC się nie sugerował tylko na twoim miejscu wlazł pod auto i obświecił temat.
W tym temacie było pisane coś o ciśnieniu w baku (charakterystyczne psyt przy otwieraniu wlewu) o co z tym chodzi?


No to czekam na info z zaworkiem, jak będę u renowatorów to zobaczę czy przy pompie coś takiego jest jak tłumik drgań. Układ paliwa jest układem szczelnym, korek wlewu paliwa musi być szczelny i jak go odkręcasz to jest psyt zasysanego powietrza.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn maja 21, 2012 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Jeszcze zastanawia mnie kwesta takiego dziwnego odpowietrzenia(może to nie jest odpowietrzenie) które znajduje się przy lewym kole. Ta rurkach wychodzi z pod baku i zapierdzielea aż pod tylne koło i jest zakończona gumą. Nie wiem po co to jest, a w EPC jej nie ma.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn maja 21, 2012 9:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
neocc pisze:
Nie wiem po co to jest, a w EPC jej nie ma.


Nie wiem jakie masz EPC, ale w moim jest 47 FUEL SYSTEM / 045 FUEL LINES jest to odpowietrzenie, i w 230TE nie ma tego tłumika, który jest w 230CE, czyli ciężkie odpalanie nie jest uzależnione od tego tłumika. Coś już wykluczyliśmy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob lip 21, 2012 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Trochę nie pisałem w tym temacie ale w końcu znalazłem czas na zrobienie tej pompy. Gumowe przewody paliwowe pamiętały jeszcze fabrykę, opaski kruszyły się w rękach a filtr paliwa był oryginalny z 89 roaku [zlosnikhihi] . Wymieniłem wszystkie przewody, trójnik, pompę i filtr paliwa. Wyczyściłem na lustro i odmalowałem obejmę. Potem zabrałem się za sprawdzenie akumulatora paliwa.
Pompowałem go od strony tego małego krućca, dostał 5 bar i zaczął sikać cieńką strugą paliwa z tego krućca co przychodzi trójnik.
Teraz mam zagwostkę ponieważ nie wiem czy tak ma być czy poprostu ma on przestrzeloną membranę. W MB były trochę nie typowe te akumulatory ponieważ miały powrót na bak a nie na główne ciśnienie.

Poskładałem wszystko następnego dnia, auto pracuje elegancko i przyśpiesza, Vmax 185(może prędkościomież okłamuje) ale odpalanie dalej mam słabe.
Fakt, że jak przycisnę gaz do połowy to pali od strzała, więc jakaś poprawa jest. Sprubuję znaleźć jakiś akumulator na podmianę i wtedy zobaczę efekty.
Sądzę, że u ciebie Georgem będzie raczej problem pompy i tego zaworka zwrotnego.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz lis 04, 2012 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Po długich przebojach zrobiłem tego cholernego K-Jeta. Mercefulek pali na strzała, wymieniłem akumulatorpaliwa i wtryskiwacze. Wyeliminowałem lewe powietrze poprzez kupienie wszystkich nowych rurek od obiegu jałowego. Pompa i filtr też jest nowa. Rozebrałem ten mechanizm od tarczy spiętrzającej(tulejka która popycha tłok rozdzielacza była zatarta), wyminiłem łożyska igiełkowe i ustawiłem na nowo tarczę wg. książki serwisowej.
Kupiłem nowy wyłącznik termiczno-czasowy i w końcu ładnie zapala kiedy jest zimno. Chyba każdy K-Jet powinien przejść taką regenerację bo jednak te układymają swoje lata.

Polecam jeszcze poprawić luty na tym czarnym przekaźniku od pompy.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl