MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 6:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 13, 2012 10:19 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Patrzac na sukces ECUMASTER-a, ktory stworzyli to pewnie bedzie sie swietnie sprzedawal... Zdaje sobie sprawe z tego kontrolera wlasnie i widze ile jest problemy nie tylko z wygenerowaniem dokladnego sygnalu, ale i przetworzeniem... ciagle mi sie rozjezdza autogauge w samochodzie z msem... co dziwne - autogauge wskazuje zgodnie z logworksem :P ot taki psikus :)

a powiedzcie mi, czy ktos zna moze napiecie dla naszego krokowca kiedy sie calkowicie otwiera i calkowicie zamyka?? bo chcialem na PIdzie uruchomic moje obroty jalowe, ale nie chce mi sie za cholere wydlubywac go na zewnatrz i sprawdzac, poza tym nie mam przy sobie zasilacza regulowanego... :)

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt sty 20, 2012 4:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Panowie, potrzebuje pomocy madrych glow, bo mam nie lada problem.... mercedes bardzo dobrze zaprojektowal sobie kolektor z tym doladowaniem WI-BU czy jak to sie tam dokladnie nazywa... podnosi wydajnosc,ale mnie troche psuje robote... bo mam skaczace podcisnienie w kolektorze i tak jak udalo mi sie wyrownac podcisnienie idace do msa, ze juz w sumie jest gladziutkie, tak jeszcze mam spore skoki na regulatorach cisnienia i dla pb i dla gazu co skutkuje tym, ze an WOT nie jestem w stanie wystroic silnika, bo mi go przelewa i dodatkowo czuc szarpanie (rozne dawki na kazdym cylindrze... ).

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 8:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Powoli kończą się elementy fabrycznego układu zapłonowego więc zaczynam przymiarki do EDISa...

Czy ktoś ma pomysł na koło zębate 36-1 w silniku M102?
Gdzie i co zamontować?
Czy świece montowane seryjnie w M102 będą współgrały z cewkami i przewodami z Forda?
Zastanawiam się też na tym jaki przewód zastosować pomiędzy czujnikiem położenia wału a modułem EDIS oraz EDISem i MegaSquirtem, jakieś sugestie?
PS
Dlaczego EDIS? Bo tani i działa. Nie chce się bawić w bezpośrednie sterowanie cewkami bo więcej zachodu i potencjalnych problemów...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 9:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
kable stereo ekranowane w przeplocie, swiece dobiera sie do silnika nie do cewek czy przewodow.... ja zamontowalem zebatke wycieta laserem na kole pasowym z przodu silnika... spisuje sie swietnie. musisz tylko poprawnie ustawic przerwe....
jakies pytania jeszcze?

_________________
Kuba


Na górę
Post: sob cze 23, 2012 12:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kubeq_sq pisze:
jakies pytania jeszcze?

No jasne że mam pytania:
1) U siebie masz pewnie pasek wielorowkowy? Jeśli tak, to było sporo więcej miejsca niż w starym M102...
2) Gdzie wycinałeś "zębatkę" i ile to kosztowało?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
kubeq_sq pisze:
swiece dobiera sie do silnika nie do cewek czy przewodow

Kuba nie do końca się z tym zgodzę,
tak: do konkretnego silnika bo chodzi o ciepłotę
ale też i pod cewki i kable (nie wiem od czego to zależy że jedne przewody WN mają opornik, inne nie)
Pamiętasz swój przykład po zmianie świec AFR był inny, potem okazało się, że pod cewki VW powinny być inne świece z opornikiem, ale znowu ciepłota była ich inna niż do twojej gwiazdy.
W sumie też się mogę pochwalić czymś [zlosnik]
Załącznik:
IMAG0012.jpg
IMAG0012.jpg [ 27.97 KiB | Przejrzano 3483 razy ]

Załącznik:
IMAG0013.jpg
IMAG0013.jpg [ 103.49 KiB | Przejrzano 3483 razy ]

Załącznik:
IMAG0014.jpg
IMAG0014.jpg [ 30.65 KiB | Przejrzano 3483 razy ]

Załącznik:
IMAG0016.jpg
IMAG0016.jpg [ 120.95 KiB | Przejrzano 3483 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 10:11 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
hej, no z tym masz racje... do copow rzeczywiscie sa inne swieczki - chodzi wlasnie o ten rezystor... :) ale jak przewody WN zostaja i maja swoj opor, to nie trzeba swiec z rezystorem, dlatego w tym konkretnym przypadku mowilem, ze swiece takie same, bo do EDISa trzeba nadal kable WN , w jktorych to wlasnie sa wbudowane rezystory. dla spokoju ducha najlepiej sprawdzic jaki maja opor kable WN, powinny miec iles kiloom... jak maja zwarcie i praktycznie nie maja oporu, to do kazdej elektroniki wtedy trzeba dac swiece z rezystorem... :)

mark2222 widze postepy :)

Voytas -laser cieluch w poznaniu - cena 17zl za blache 6mm :)

_________________
Kuba


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 12:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
voytas pisze:
Gdzie i co zamontować?

z tego co kojarzę EDIS strzela w wasted spark, więc chyba najlepiej na szrot i wyciągnąć z jakiegoś starego escorta, fiesty wszystko, nie pamiętam jaki tam było przykręcone, cewka ok 50 zł, miałem ostatnio takiego na reanimacji, moduł pewnie też w tych pieniądzach też by kupił, może i taniej wszystko zależy jak poszukasz.
Trzeba pokukać w katalogach jakie są kable przy cewce z EDIS-a, bo może te co masz to wykorzystasz.
Przez przypadek za 15 zł kupiłem cewkę z kablami od jakiegoś Dodga V6 [zlosnikhihi] strzela iskarmi jak zła ;) ale docelowo zamierzam tak jak ty COPy zrobić i mieć świety spokój z tymi kablami [zlosnik]
kubeq_sq pisze:
cena 17zl za blache 6mm

za koło gotowe do przykręcenia???? Dobra cena [zlosnikok] ale chyba swój materiał???
Mi podpasowało koło zębate z m20B20 (60-2) rozstaw śrub identyczny jak koła pasowego M110, tylko tulejkę centrującą muszę dorobić żeby nie miało bicia.
kubeq_sq pisze:
mark2222 widze postepy

uruchomiłem go nawet na chwilę, opanowałem elektronikę w końcu [palacz] ale listwa od M104 nie pasuje trzeba rozstaw zmieniać.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 6:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mark2222 pisze:
W sumie też się mogę pochwalić czymś [zlosnik]

No, wreszcie ktoś wziął M110 na warsztat. Ja na razie postanowiłem pozostać przy oryginale z uwagi na to że wtryski siedzą w głowicy...
Jakie wtryski tam zamontowałeś? Czy rozwiercałeś oryginalne gniazda, czy też udało się znaleźć coś co podpasowało?

Panowie, EDIS także może działać z cewkami na świecach - jest kilka fotorelacji w internecie.

Biorę się za EDISa bo nie chce już nic lutować, bawić się w robienie obudowy itp. Jak auto będzie chodziło na EDISie to w przyszłości pomyślę o COPie.

kubeq_sq pisze:
Voytas -laser cieluch w poznaniu - cena 17zl za blache 6mm :)

W jakim formacie wysłałeś im to koło? Sam rysowałeś czy wziąłeś jakiś gotowiec?
Masz fotkę tego koła w aucie i poza autem?

Wydaje się że faktycznie najlepiej zamontować między wiatrakiem a kołami pasowymi, ale zastanawiam się: czy nie będzie tam "bicia"?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 7:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
voytas pisze:
No, wreszcie ktoś wziął M110 na warsztat. Ja na razie postanowiłem pozostać przy oryginale z uwagi na to że wtryski siedzą w głowicy...
Jakie wtryski tam zamontowałeś? Czy rozwiercałeś oryginalne gniazda, czy też udało się znaleźć coś co podpasowało?

Głowica jest z wersji gaźnikowej, nie ma żadnych różnic w zaworach, przekrojach gniazd itp. gniazda pod te wtryski musiałem sam zrobić (2 dni zabawy) i to jeszcze na złożonym silniku [szalone] bo koncepcja wspawania gniazd w kolektor wzieła w łeb jak założyłem całe sterowanie gazu i ASB, a wydawało mi się, że jest tam dużo miejsca [palacz]
Poza tym widziałem gdzieś w necie, że wystarczy dorobić tulejki i można śmiało obsadzać w istniejących gniazdach, więc jak by nie patrzył masz lepszą sytuację [zlosnikok]
Wtryskiwacze są od M104 Bosch 0280155209 o wydajności niby 206-240cc/min przy 3 barach zależy jakie źródło. Kupiłem całą listwę za 80 zł, fakt że nie pasuje, ale same wtryskiwacze warte były [palacz]
Teoretycznie powinny wystarczyć wg tabelki z MS, no ale jak to zwykle bywa, wyjdzie po strojeniu czy nie będą pętlić.
Jak byś potrzebował to mam (w zapasie i to dużym) na laserze wycięte blaszki-adaptery pod TPS-a Boscha 0280122001
Żeby nie było, aż tak wielkiego DRUTA [zlosnik] , staram się wszystko na Boschu robić [hihi]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 6:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Hmm,
mark2222 pisze:
Głowica jest z wersji gaźnikowej, nie ma żadnych różnic w zaworach, przekrojach gniazd itp. gniazda pod te wtryski musiałem sam zrobić (2 dni zabawy) i to jeszcze na złożonym silniku [szalone] bo koncepcja wspawania gniazd w kolektor wzieła w łeb jak założyłem całe sterowanie gazu i ASB, a wydawało mi się, że jest tam dużo miejsca [palacz]
Poza tym widziałem gdzieś w necie, że wystarczy dorobić tulejki i można śmiało obsadzać w istniejących gniazdach, więc jak by nie patrzył masz lepszą sytuację [zlosnikok]

Jednym słowem: po przeróbce już raczej małe szanse na sprzedaż auta... Do S123 starałem się dokupić wszystkie modyfikowane elementy żeby w razie czego mieć jak wrócić do oryginału...
mark2222 pisze:
Żeby nie było, aż tak wielkiego DRUTA [zlosnik] , staram się wszystko na Boschu robić [hihi]

IMO błąd. Drogi i nie koniecznie najlepszy. Szedłbym w masówkę, czyli Ford lub GM :)

mark2222 pisze:
Jak byś potrzebował to mam (w zapasie i to dużym) na laserze wycięte blaszki-adaptery pod TPS-a Boscha 0280122001

Masz fotki tych blaszek? Pytam, bo ja bardziej bym potrzebował do M102 niż do M110 :) Ja u siebie ciągle bez TPSa, póki co sobie radzę :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 7:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
voytas pisze:
Jednym słowem: po przeróbce już raczej małe szanse na sprzedaż auta...

Mam drugi zestaw w razie czego [zlosnikok] ten reaktor jest do celów badawczo-rozwojowych [hihi]
voytas pisze:
IMO błąd. Drogi i nie koniecznie najlepszy. Szedłbym w masówkę, czyli Ford lub GM

no właśnie ten Bosch to wszystko z GM-a, kumpel ma ładna kolekcję GM-skich silników, więc tylko wybieram co potrzebuje [zlosnik2] jak nie masz potrzeby kupować [clown] to po co kombinować
voytas pisze:
Masz fotki tych blaszek? Pytam, bo ja bardziej bym potrzebował do M102 niż do M110

mam to już zamontowane na przepustnicy, fotkę zrobię wieczorem, na razie mogę Cię poratować tym:
Załącznik:
tps.GIF [5.32 KiB]
Nie pobierany

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: sob cze 30, 2012 11:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
[palacz]
Załącznik:
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG [ 75.93 KiB | Przejrzano 3408 razy ]

Załącznik:
bez tytułu1.JPG
bez tytułu1.JPG [ 90.82 KiB | Przejrzano 3408 razy ]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: sob cze 30, 2012 9:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wygląda super, problem w tym że prawdopodobnie w M102 się nie zmieści :/

Ja na razie poszukuję odpowiedniego koła 36-1. Póki co staram się coś dobrać z forda...
Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/kolo-pasowe-walu-ford ... 33582.html. Wydaje się być idealne, ale póki co odstrasza mnie wysoka cena i tylko jeden egzemplarz na allegro...

Jeszcze w tym tygodniu będę próbował dopasować koło z Mondeo MK3. Wydaje się być idealne i cena też jest super (ok 50zł).
Przy okazji można wydłubać z auta czujnik oraz zespół cewek wraz z przewodami...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lip 01, 2012 11:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Koniecznie musi być z kołem wielorowkowym??? Trochę za drogie faktycznie :-? Nie masz blisko siebie szrotów?? Wolną chwilą zrobić tour de szrot [zlosnikok] i na pewno by coś dobrał.
voytas pisze:
Wygląda super, problem w tym że prawdopodobnie w M102 się nie zmieści :/

mam z nierdzewki i aluminium, w razie czego alu można obrobić łatwo.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 16 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl