Witam.
Skrzynia czwórka manualna, W124 200D. Problem jest następujący. Przy szybkim wrzucaniu/zmianie biegów, pojawiają się puknięcia w układzie napędowym i czuć opór na lewarku. Puknięcia pojawiają się na wciśniętym sprzęgle, przy wbijaniu biegu. Przy bardzo (bardzo!) spokojnym przełączaniu biegów wchodzą one gładko. Problem dotyczy wszystkich biegów.
Uprzedzając ew. pytania. Niedawno założone nowe, kompletne sprzęgło. Siłownik sprzęgła nie ma wycieków, profilaktycznie odpowietrzony, jednak nie było śladów zapowietrzenia. Olej w skrzyni biegów ma przepisowy poziom, niedawno wymieniony na zgodny z zaleceniami (tamten był straszliwie zasyfiony, zalany oczywiście ATF do manuala, Suffix A, itd.). Poduszka pod skrzynią biegów wygląda ok, tak samo poduszki silnika (skrzynia demontowana do wymiany sprzęgła, silnik podnoszony z poduszek do wymiany pokrywy rozrządu - dlatego te el. zostały przy okazji skontrolowane).
Opisany problem występował także przed wszystkimi wymienionymi wyżej naprawami, chociaż przed wymianą sprzęgła był bardziej dotkliwy...
Szybkie wrzucanie biegów nie oznacza tu jakiś sportowych szaleństw (taaa, w 200D

), przy takim samym tempie zmiany biegów w W123 240D lub nawet Polonezie, nie występują żadne trudności.