MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 1:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 21, 2012 7:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam

W moim 124 2,8 myślałem , że jest wszystko w porządku dopóki nie pojeździłem tydzień coupe 3,0. O dziwo tam wspomaganie chodziło jak w mojej poprzedniej beczce (dieslu) praktycznie paluszkiem można było kręcić. Teraz jeżdżę trochę kombi 2,2 i wspomaganie jest cięższe niż w coupe ale mimo to lżejsze niż w moim 2,8. Od czego to jest zależne? czy były pompy o różnych parametrach? Jeśli tak to jak sprawdzić parametry takiej pompy i jak sie dowiedzieć jaka była montowana oryginalnie w danym modelu. z ECP w ASO? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że w mocniejszych wersjach silnikowych były montowane pompy "ciężej" chodzące ze względu na wyczucie przy dużych prędkościach a w coupe była kiedyś zmieniana i może na nieprawidłową...może od diesla? Tak czy siak zależałoby mi żeby u mnie w 2,8 chodziło to wspomaganie lżej. Ostatnio zaglądałem do pompy i zauważyłem ze jest za dużo płynu, może zlanie do odpowiedniego poziomu coś da. Wyczytałem też w którymś temacie, że w pompie jest jakiś filtr ( pierwsze słyszę). Czy żeby wymienić ten filtr trzeba całkowicie zlać płyn i zalać nowym? Moze standardowa wymiana tegoż filtra i oleju pomogą jednak chciałbym dowiedzieć się dla zaspokojenia swojej ciekawości jak to było z tymi pompami :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob lip 21, 2012 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Pompy różnią się ciśnieniem pracy. Były chyba ze 4 rodzaje, bodaj od 80 do 110 barów. Można to odczytać z tabliczki znamionowej z boku pompy.

Obrazek


Na górę
Post: ndz lip 22, 2012 12:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
A nie wiesz pod jakim kątem które montowano do jakich modeli? rozumiem, że im więcej bar tym lepsze wspomaganie tak?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pn lip 23, 2012 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak, im wiecej cisnie tym kiera lzej chodzi. Tu chodzi tez o mase silnika, ktory jakby nie bylo dociska przedni zawais do podloza. Tak wiec np. w 300D bedziesz mial 110bar, w 200D (chyba) 95bar. Sprawdz jaka masz u siebie i napisz nam. Celuje, ze w 2.8 powinna byc w przedziale 100-110bar

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: wt lip 24, 2012 7:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Tak.. skoro im wiekszy silnik tym mocniejsza pompa to raczej nie po to by bylo lzej, a po to by przy cięzszym silniku bylo tak samo jak przy lekkim. Ja mam wymieniona na mocniejsza, ale roznica jest niewielka.. mozna powiedziec ze pomijalna.


Na górę
Post: pt lip 27, 2012 6:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Myślę, że kwestia ciężkości to kwestia przekładni. Tak jak pisze Frytejro. Pompa ma dostarczyć tyle ciśnienia by wystarczyło do odpowiedniej pracy wspomagania, przy większym obciążeniu przekładni potrzeba go więcej. Od samego ciśnienia zasilania zależy tylko maksymalna siła z jaką może działać przekładnia a "wzmocnienie" tylko pośrednio.
Przekładnia i jej układ wspomagania mówi ile siły potrzeba do otwarcia zaworów siłowników wspomagania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob lip 28, 2012 10:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Ukaniu skąd Ty masz tyle wiedzy na temat tych naszych staruszków!? :) Dziękują i doceniam Twoją pomoc ;)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: ndz lip 29, 2012 4:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 06, 2012 7:19 am
Posty: 137
Numer GG: 11425
Lokalizacja: Warszawa
Moze warto by bylo wymienic koncowki drazkow i swoznie . A nie bawic sie przekladaniem przekladni.

_________________
Drogi worku twoje zachowanie jest policzkiem w twarz wszystkich którzy wierzą w idee wolności zarówno tej społecznej szeroko rozumianej, politycznej, wyznaniowej i tp . Jest POLICZKIEM dla idei HYDE P . Sporny tekst na KOŚCIÓŁ "prawda Cala prawda"


Na górę
Post: ndz lip 29, 2012 5:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
BMG pisze:
A nie bawic sie przekladaniem przekladni.


Przybliż nam kolego cóż takiego masz na myśli?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lip 29, 2012 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W201 2,5 D - kierownica chodzi leciutko. W201 2,6 E - kierownica chodzi zdecydowanie ciężej.
Oba mają zawias i przeguby w doskonałym stanie...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 29, 2012 11:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
U mnie zawieszenie również bez luzów i wszystko si

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
1. Chciałbym dodać, że z pompy na zimnym silniku dochodzą odgłosy "wycia" ale tylko chwilę, minutę może dwie.
2. Przy okazji: Mam u siebie czerwony płyn, pojechałem dziś do mechanika od merców upierał się, że na 90% powinien być żółty. Mówię , że w jednym i drugim jest czerwony, wiekszość znajomych czy forumowiczów pisze że leją czerwony ATF. Zadzwonił do znajomych i po ECP wyszło, że według mojego Vinu powinienem mieć jednak zółty...
3. Mogę mieć drugą sprawną pompę, która też jest zalana czerwonym. Czy jesli zmienie filtr na nowy, a płyn na żółty to może jej to zaszkodzić?
4. Czy wymieniajac pompy trzeba ingerować w układ/płyn Nivo?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 10:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Lej taki jak zaleca producent po vin.
Czerwony imho nie szkodzi a słyszałem opinie, że nawet zwykle lepszy - sam nie prowadziłem badań naukowych na ten temat. Trzeba by porównać specyfikacje. Żółty może być i syntetyk i minerał.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Jetses w stanie odpowiedzieć mi na pyt4? Myslisz, ze jeśli pompa wyje po odpaleniu to dałoby coś wymienienie płynu i filtra czy zbliża się po prostu jej koniec? :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 11:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pompa jest tandemowa wiec rozpinasz też przewody od nivo i trzeba układ odpowietrzyć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl