MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 06, 2012 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Cześć,

Od jakiegoś czasu dzieje się z M110 następująca kwestia:

- na zimnym pali na dotyk
- na rozgrzanym (czyli dosłownie parę chwil po zgaszeniu) pali też na dotyk
- jeśli rozgrzany postoi parę minut to już trzeba długo kręcić i zapala nie na wszystkie gary, po przygazowaniu wyrównuje pracę. Sporadycznie zdarza się, że nie zapali od razu i trzeba kręcić drugi raz.

W czym szukać problemu?

Instalacja elektryczna (z pewnością palec, kopułka i przewody WN, nie mam pewnośći 100% co do świeć, czy to może być w jakiś sposób ich wina?) była wymiona parę lat temu ca. 4-5, od tego czasu auto nie przejechało więcej niż 10k-15k.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Post: pn sie 06, 2012 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga – w większości przypadków to kłopot z wtryskiem rozruchowym lub jego sterowaniem, wówczas wtrysk rozruchowy podaje cały czas paliwo – zatem, gdy postoi na ciepłym to go zalewasz przy próbie odpalenia.

Zacznij od prostych rzecz – przeczyść styki sterowania wtryskiem rozruchowym, sprawdź czy przy wciśniętym pedale gazy pali po odstaniu kilku minut na ciepłym silniku oraz sprawdź czy odcięcie dolotu powietrza do filtra (zakrycie ręką) powoduje zgaśnięcie silnika. Wówczas będziesz wiedział czy zbyt dużo paliwa, czy też zbyt dużo powietrza.

W moim przypadku natomiast była to kwestia łapania „lewego powietrza” - objawy analogiczne.

Pobaw się szukajką na forum – trochę tematów na ten temat już napisano, co prawda gros dotyczy 230, ale problem który opisujesz jest analogiczny.
Choćby kilka wątków poniżej „Nierówna praca silnika M102.980 W123”

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 10:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To co opisujesz jest stala bolaczka tego silnika. Wierz mi, jezdzilem takim W123 280 CE przeszlo 10 lat i cos na temat tego auta moge powiedziec bo rozbieralem go i skladalem "wzdluz i wszerz" na wszelkie sposoby :) Tu problemem nie jest zadna elektryka, paliwo, brudne styki itd... Poprostu musisz wyskoczyc z gotowki i sprawic sobie nowe wtryski. Drugim rozwiazaniem jest przyzwyczajenie sie do tego i na cieplym silniku palic z gazem w podlodze.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 11:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Przepatrz jeszcze akumulator paliwa czy nie jest przestrzelony, bo paliwo może ci się poprostu cofać do baku. Zmieniałeś filtr paliwa?
Wtryskiwacze wymień na końcu przekroczenia całej ścieszki. Zmierz ciśnienie paliwa na regulatorze termicznym, czy nie ucieka ci paliwo przez ten zawór od powrotu na bak.
Akumulator najlepiej sprawdzić wpompowywując mu paliwo pod ciśnieniem 5 bar, po wyłączeniu pompy z małego krućca nie może kapać paliwo. Spraw sobie manometr, zrób parę doświadczeń a potem możemy coś doradzić.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 10:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, mam to samo w 107 slc 81 r. Na razie do niczego nie doszedłem .MN


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Generalnie jak podłączy się manometr do krućca na regulatorze termicznym to na ciepłym silniku ma być ok 4bar przy zgaszonym silniku. Jeżeli ciśnienie zaczyna spadać to przyczyny są dwie. Przestrzelony akumulator paliwa lub zawór zwrotny na pompie.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 4:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli Kolego neocc uwazasz, ze przyczyna zlego palenia na cieplym silniku jest cofajace sie paliwo?? Nie wydaje mi sie ;) To czemu na zimnym silniku pali dobrze?? Przeciez pompa paliwa ma zarabista wydajnosc i napompowanie cofnietego paliwa i nabicie cisnienia do ukladu paliwowego zajmie jej moze 3 - 4 sekundy. Zauwaz, ze jak wlaczysz zaplon to pompa zalacza sie na chwilke i wtedy wlasnie dobija paliwo i cisnienie. Zle palenie na cieplym silniku to raczej nie to co piszesz.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 5:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Jak uważasz ale ja mam ten sam problem, przy K-Jecie spędzłem 2 miesiące i przeczytałem trochę literatury. Na zimnym pali dobrzeponieważ regulator ma otwarty przepływ i pompa spokojnie może nabić cały układ. Ty myśłisz, że ta pompa to ma taka wydajność jak wąż strażacki a ona ma w 30 sek napełnić 0,7 litra, więc szału nie ma.
Najpierw naucz się zasady działania układu K-Jetronic dla silników MB, zrób sobie manometr popatrz na ciśnienia, sprawdź rurki od obiegu jałowego a potem dopiero ciupaj ludzi.

PS. Na zapłonie pompa się nie włącza, tylko po zgaszeniu silnika, chodzi jeszcze 2 sekundy żeby dobić paliwo w układzie.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 10:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
niech i tak bedzie. Jesli "ciupam" (co kolwiek to znaczy) ludzi, to niech bedzie, ze masz racje. Pozdrawiam i polecam lepsza literature do poczytania, jesli juz chcesz tak bardzo sie edukowac.
Takze Kolego Marv kup sobie manometr i badaj cisnienia w ukladzie paliwowym, moze to pomoze, zeby Twoj mercedes palil dobrze na cieplym silniku.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 9:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ale naprawdę ci mówię, że od tego trzeba zacząć od pomiarów. Nie ma sensu wymieniać kolejnych rzeczy jak i tak to nie przyniesie efektu.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 6:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
neocc pisze:
Ale naprawdę ci mówię, że od tego trzeba zacząć od pomiarów. Nie ma sensu wymieniać kolejnych rzeczy jak i tak to nie przyniesie efektu.


Toż kolega napisał, że rozkładał „wszerz i wzdłuż” i podał prostą receptę – to po co dyskutujesz.
Nic to, że w moim przypadku wystarczyło uszczelnić dolot przy takich objawach.
Facet swoje wie, a fakt, że taki sam objaw może być przyczyną różnych usterek i warto zrobić diagnostykę na początku … to szczegół do pominięcia, bo wszystko wiemy.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: ndz sie 12, 2012 11:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Panowie dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i odpowiedzi. Nie chciałbym, żeby wyniknęła tutaj jakaś grubsza dysputa nad wielkościami ego. Osobiście będę wdzięczny za każdy punkt widzenia, więc proszę Panowie się nie zrażać sobą nawzajem [zlosnikok]

@eli, niewiele miałem czasu w weekend, więc tylko wyciągnąłem auto na moment i posrpawdzałem te podstawowe sprawy. Po zasłonięciu filtra powietrza, silnik nawet nie myśli o zgaśnięciu. Wskazówka zatem dla mnie żeby przepatrzyć mocowanie filtra do przepustnicy w celu wyeliminowania lewego dojścia. Czy jakieś inne miejsce jest jeszcze możliwe?

Z kolei przy wciśniętym gazie, problemu z zapalaniem nie ma.

@jakub_gozdzik wymiana wtrysków u Ciebie rozwiązała problem? mówimy o aparacie rozdzielającym paliwo na wstryski czy przewodach? jaki to koszt jest?

@neocc, dzięki także za porady, jednak to co piszesz to dla mnie niemal czarna magia. Muszę najpierw zapoznać się dokładnie z samą budową i działaniem K-jeta, żeby takie rzeczy rozkminiać. Masz może jakieś materiały na ten temat?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Ostatnio zmieniony pn sie 13, 2012 11:04 am przez Marv, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sie 13, 2012 6:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
http://chomikuj.pl/marsalis/eBooki/Ksi* ... 137735.pdf

To jest bardzo pomocne. W książce tylko brak schematu układu podciśnień ale reszta jest bardzo dobrze wytłumaczona.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 6:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Marv pisze:
@eli, niewiele miałem czasu w weekend, więc tylko wyciągnąłem auto na moment i posrpawdzałem te podstawowe sprawy. Po zasłonięciu filtra powietrza, silnik nawet nie myśli o zgaśnięciu. Wskazówka zatem dla mnie żeby przepatrzyć mocowanie filtra do przepustnicy w celu wyeliminowania lewego dojścia. Czy jakieś inne miejsce jest jeszcze możliwe?


Tak zgadza się, lecz jeśli to byłoby tylko mocowanie filtra - byłbyś szczęściarzem.
Kolejne rzeczy do sprawdzenia to;
• rurki podciśnień,
• kołnierz gumowy rozdzielacza wtrysku,
• dokręcenie śrub trzymających kolektor,
• położenie tarczy spiętrzającej, oraz to czy jest ona prosta,
• zawór powietrza dodatkowego (chyba M110 już miał - całe moje doświadczenia to M102).
Zgadzam się natomiast z poglądem który ktoś zamieścił już na forum, że jeśli nie wyeliminujesz lewego powietrza – nie ma sensu przystępować do innych regulacji.

Powodzenia

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: pn sie 13, 2012 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Spróbuj spiąć pompę na krótko w przekaźniku.Tak aby pracowała już po przekręceniu zapłonu. Zobaczysz, że będzie palił na strzała.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl