MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 25, 2012 1:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Witam chce odkręcić kolo pasowe które jest przykręcane na wał (śruba 27mm) silnik 3.0D jak tam jest gwint lewy czy prawy?

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Po mojemu jest normalny gwint czyli prawy, ale ze zblokowaniem tego będziesz miał trochę problemu. Nie robiłem tego jeszcze, ale trzymam kciuki. Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 7:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Przydałby się klucz udarowy. Można spróbować zawieszając jakiś stary pasek klinowy na koło, założyć jakąś deske, albo coś i ciągnąć za pasek.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 11:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Trzeba wrzucić IV bieg, zaciągnąć hamulec, dobrze podeprzeć koła , założyć na klucz kawał rury i dobrze przyp... młotkiem. Blokowanie paskiem klinowym g.. da. Klucz 27, gwint prawy.
Niedawno przerabiałem. Miłej zabawy [zlosnik]


Na górę
Post: sob sie 25, 2012 11:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Klucz z solidnym pokrętłem, deska oparta o podłużnice. Klucz odsunąc od deski na kilkanaście cm i strzelić rozrusznikiem.
To metoda bojowa - za powstałe straty w sprzęcie i ludziach nie ponoszę odpowiedzialności ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sie 26, 2012 10:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Wielki dzięki teraz muszę coś wykombinować żeby wał zblokować bo silnik już jest wyciągnięty z auta

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: ndz sie 26, 2012 10:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
To yu może być pewien problem :( Można próbować zablokować wał grubym prętem włożonym w półokrągłe wycięcie w kole przeciwwagi (najlepiej było by go tak wygiąć, aby trafiał w oba wycięcia, omijając łeb śruby.
Jak już ci się uda to odkręcić, to jak będziesz składał daj nową śrubę. Wymiary: M18x1.5x55mm, klasa wytrzymałości 10.9.
Jeżeli chcesz odkręcić samo koło pasowe, pozostawiając przeciwwagę (to koło z podziałką) To wystarczy odkręcić 6 śrub, którymi koło pasowe jest przykręcone do przeciwwagi, kluczem imbusowym 6 mm (chociaż może się tu przydać wiertarka)


Na górę
Post: pn sie 27, 2012 8:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
A macie jakieś sprawdzone sposoby jak to potem dokręcić tam chyba z 400 Nm bodajże aż trzeba, tylko z motor z ASB ;)
jedyne co mi przychodzi do głowy to blokada koła zamachowego zamiast rozrusznika

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt sie 28, 2012 10:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba sobie wyszwejsować autogenicznie albo elektrycznie blokadę na koło zamachowe, dość solidną.
Przemyśleć punkt podparcia co by nie urypać jakiego odlewu.
400 Nm to 40kg*m więc nie kosmos ot solidnie pociągnąć dłuższym pokrętłem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sie 28, 2012 4:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
To nic będzie trzeba wykombinować jakaś blokadę i tyle bo innego wyjścia niema a blok musi iść do warsztatu na wymianę szklanek cylindrów i wymianę panewek na wale :roll: .

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: wt sie 28, 2012 10:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Srubę dokręca się momentem ok 200 Nm (20 kGm) a więc ramię 0.5 m i siła 40-50 kG . Jak już wykombinujesz narzędzie do blokowania przy odkręcaniu, to tym bardziej się nada do zakręcania.


Na górę
Post: wt wrz 04, 2012 7:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A ja mam sposob, ktory zawsze zdaje egzamin. Jesji masz wysiagniety motor to wez odkrec rozrusznik i przyblokuj silnik porzadnym plaskim srubokterem. Grot srubokreta wsadz w zabki kola zamachowego i zablokuj o obudowe (blok). Popros tylko kogos, zeby potrzymal Ci srubokret.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr wrz 05, 2012 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Już odkręciłem silnik zablokowałem wciskając sosnowe klapki miedzy koło zamachowe a obudowę dzięki za pomoc

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl