MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 13, 2012 1:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
hey od paru dni mam nastepujacy problem .W mojej w123 230 ce m102 z gazem jest problem z rozruchem na gazie zawsze bylo oka ,Jak juz po dłuuuuugiej chwili krecenia zagada to na wolnych chodzi super natomiast jak ruszam zaczyna sie niezły kibel przerywa strasznie idzie sie niezle wk... najdziwniejsze ze problem znika przy 50 na godzine i dalej leci jak strzala .Czy to moga byc swiece? czy moze regulacji trzeba instalacji gazowej?

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: czw wrz 13, 2012 10:05 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Może zacznij prawidłowo użytkować instalacje lpg i odpalaj oraz rozgrzewaj reaktor na benzynie, przynajmniej do tych 50 stopni.
Problem nie znika przy 50km/h tylko przy obrotach dajacych taką prędkość.
Odpal na benzynie , rozgrzej przełącz na gaz i wtedy pisz jak się zachowuje.
Źle używasz instalację więc spodziewaj się coraz większych problemów typu strzał.
Świece wymienia się w tym silniku i z lpg co 10 tysięcy przebiegu , przy okazji wymiany oleju.
NGK VL05 takich używam od lat do 102 i 103.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw wrz 13, 2012 11:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
ok teraz bede wiedział jak nalezy uzywac instalacje.Pan od którego kupilem auto holender pierwszy wlasciciel udzielil mi instrukcji ze jest to dobra instalacja i nie musze odpalac na benzynie biorąc pod uwage fakt że holandia jest krajem gazowników uwierzyłem w to.Pokazał mi również zbiorniczek na płyn do regulacji zaworów wchodzący w skład tej wlasnie instalacji i kazał dolewac .% litrów tego plynu dostalem do atka.

Skoro jednak twierdzisz że lepiej odpalac na benzynie zeby nie miec w przyszlosci problemów bede to robił tylko dalej nie rozwiazał sie mój problem z dławieniem sie auta.Myslisz ze zmiana swiec na te o których piszesz załatwi sprawe? pzdr fastbikes

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: czw wrz 13, 2012 12:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten płyn to olej do smarowania zaworów, widziałem to przy sekwencyjnych instalacjach, ciekawe.

To nie musi byc kraj gazowników czy coś, to zasada jak każda inna odpał i rozgrzanie na benzynie, sekwencja sama to robi, Ty czy inni tez tak muszą na zwykłych instalacjach.
Przy ke dodatkowo szkoda zajechać rozdzielacz.


To ,że założysz akurat takie świece nie jest warunkiem dobrej pracy, świece trzeba zmieniać przy lpg co 10 tysięcy.
Podałem ngk vl05 bo sam uzywam w 102 i 10-3 od 10 lat takich.wymień na jakie uważasz,ale polecam akurat te.

Zobacz czy tak samo słabo działa też tylko na benzynie , bez użycia lpg sama benzyna.Jeśli tak to szukaj po kablach , świecach czy kopułce.W 230CE kopułka ma grafitowy trzpień dociskany na palec, ten trzpień się ściera do zera wtedy tez może zanikac iskra i mulić silnik.
Jeśli jednak na samej benzynie silnik pracuje prawidłowo skup się na instalacji.Lpg jest bardziej czułe na slabą iskrę i na nieszczelny dolot.
Dolot sprawdzisz łatwo , przyłóż dłoń do otworu w obudowie filtra tam gdzie zasysa powietrze,jak zgasnie dolot szczleny , jak nie to nieszczelny.

To sie pojawiło nagle więc stawiam na słabe świece, kable ogólnie za slabe prądy, kable chyba wiesz jak skontrolować.
Też jest filtr gazu, może ze 4zł kosztuje, można wyjąc i jechac po nowy sprawdzisz jak jedzie.
Same podstawowe elementy sprawdź i znajdziesz co go boli.


Odpal , wkręć na wysokie obroty i zobacz jak jedzie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob gru 15, 2012 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
problem był i na gazie i na benzynie wymieniłem swiece i jest gitara.

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: ndz gru 16, 2012 8:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ty jeździsz zimą zabytkiem?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz gru 16, 2012 9:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 15, 2011 6:41 pm
Posty: 51
Numer GG: 6998677
Lokalizacja: pomorze
ale o czym ty do mnie rozmawiasz?

_________________
w123 230c 1979 r


Na górę
Post: ndz gru 16, 2012 9:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
hahahah

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 10:25 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zabytki są w Krakowie. 123 to jest antyk.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 11:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Nieprawda. To jest samochód kolekcjonerski dla pasjonaty.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: pn gru 17, 2012 11:45 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Stare pryki nie wiedzą,że jak zima to jeździmy autem taty?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 12:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Moim jeżdżę już piątą zimę... i cały czas ludzie sobie ukręcają łby i cmokają jaka zdrowa sztuka. Ja wiem, że pod błotnikami z przodu gdzie kociliard blach się spotyka jest robota, ale nie ma jej chyba tylko u tych co już ją zrobili. Robiłem w nim parę rzeczy, ale nie były to żadne odbudowy. Z roku na rok, jest coraz w lepszej kondycji, bo czemu np. nie wymienić mu wszystkich lamp w oryginale, jeśli trafia się np. ULO za 50 pletów. Ale nic nie poradzę, że się do niego nie modlę. Paręnaście dni temu znajomy dziennikarz z branży moto dał mi się przejechać shooting breakiem, OK, ze dwa dni byłem chory, ale po trzech znowu cieszyła mnie jazda beczką :)

Taa jestem hardkorem i dlatego jutro na domiar złego wsadzę do 123 moją ukochaną, urodzoną wczoraj córeczkę :)

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
280CE jako całoroczny dupowóz...jesteś hardkorem! ;)

No i gratulacje z okazji rozmnożenia! :)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 12:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
fullsize pisze:
280CE jako całoroczny dupowóz...jesteś hardkorem! ;)


Nie, on jest tylko z Warszawy. [zlosnikok]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt gru 18, 2012 12:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A, no to mnie uspokoiłeś, bo ja też jestem z Warszawy.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl