MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 02, 2012 9:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam wszystkich kogo temat może zainteresowac.

Chciałbym podzielić się moimi przemysleniami nt. mojej rajdówki,
Wychodząc z założenia że W123 CE z automatem (którym już jedną eliminację w Kielcach wygrałem w Klasie I i w grupie pojemnościowej I-3000, (nie wiem jakim cudem, ale puchary stoją) czas iść za ciosem i wygrać grupę II

Ale Szarego W123 nie będę przerabiał pod klasę II w zawodach classicauto, (klima welury automat) i nie chcąc nic innego niż 123 z M110, kupiłęm drugie C123 w manualu, bez klimy, bez szyberdachu do:

Odelżenia
Utwardzenia
Zaoponienia
Zaklatkowania

Jako że wydaje mi się że każda złotówka włożona w auto robione jaknajbiższe podziwianemu przeze mnie W123 Carlsson Hansa Petera Brommera,
http://www.youtube.com/watch?v=Q5bOihJLBho
Powinna zagwarantować w przyszłości zwrot powyżej 1,05 PLN rocznie, postanowiłem że moje będzie podobne do jego auta.
Reasumując, Zapraszam do dyskusji nt. Jak bardzo udalo mi się zbliżyć do klatki jaką on zbudował mając dostęp tylko do filmu i zdjeć w necie, co poprawić, co spiepszyłem,
Ze zdjęć widze że krzyż jest skręcany, byłoby to bez sensu gdyby nie to że da sie go IMO całkiem wykręcić. czyli na wszystkicj punktach mocowania jest odkręcalny ( ergo - można włożyć troche przerobioną tylną kanapę i jechać do Monaco na F1 w 4 osoby - HURRA
Załącznik J mówi że klatka musi mieć pałąk głowny czyli ten od słupka B do słupka B, pałąki przenie do przednich słupków i pałąki tylne (to te po bokach krzyża) i jeden pałąk skośny (będzie na dachu, właściwie już jest)
Wszystkie dodatkowe zastrzały w drzwiach i tylny krzyż są i mnie przykręcane śrubami o homologowanej grubości i twardości.
Zastanawiałem się jeszcze nad dodatkowym zastrzałem w dolnej części pałąka głównego za fotelami kierowcy i pasażera, ale tam idzie wzmocnienie fabryczne pod tylną kanapą, i narazie dam sobie spokój, zawsze będzie można to dołożyć w przyszłości.

Moja klatka kończy się robić w poniedzialek, będzie więcej fotek.
Dzis parę fotek z oryginału z koncentracją na detalach:


Załączniki:
20120830_094333.jpg
20120830_094333.jpg [ 42.87 KiB | Przejrzano 2220 razy ]
20120830_094341.jpg
20120830_094341.jpg [ 37.39 KiB | Przejrzano 2220 razy ]
20120830_094420.jpg
20120830_094420.jpg [ 37.36 KiB | Przejrzano 2220 razy ]
w123890mh.jpg
w123890mh.jpg [ 47.82 KiB | Przejrzano 2221 razy ]
wzmocnienie.jpg
wzmocnienie.jpg [ 19.41 KiB | Przejrzano 2221 razy ]
klatka12.jpg
klatka12.jpg [ 22.49 KiB | Przejrzano 2221 razy ]
klatka8.jpg
klatka8.jpg [ 23.88 KiB | Przejrzano 2221 razy ]
klatka2.jpg
klatka2.jpg [ 27.9 KiB | Przejrzano 2221 razy ]
klatka.jpg
klatka.jpg [ 81.59 KiB | Przejrzano 2221 razy ]

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau
Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 9:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Klatkę zrób spawaną, skręcana ma mniejszą sztywność. Poza tym jazda z klatka i pasażerami to moim zdaniem chory pomysł (w razie wypadku czy nawet lekkiej kolizji). Nie widzę żadnych zalet łączenia na śruby.
Ja (jak w końcu ruszę z moja 123 :-? ) zrobię zastrzały klatki do przednich kielichów, pomyśl o tym.
Czekam na więcej zdjęć.
Pozdrawiam i powodzenia.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
masz duzo racji. Chyba wybije sobie z glowy jazde z pasazerami. Myslalem tez o zastrzalach do kielichów. Narazie zostaje tak, walka z korozja na podlodzei podkladowanie epoksydem to priorytety.
I szukam sprężyn, jak wicac na youtubie, auto buja straszliwie na HRach czarnych -50mm

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 10:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Ja mam apexy i przy m102 były za twarde na przód, teraz przy 6 garach mam nadzieje, że będzie ok.
A to że buja to nie wina sprężyn tylko amortyzatorów, są fajne KONI ale cena zabija.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 11:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
masz jeszcze te apexy ?
zobacz na youtube szczegolnie od 3/4 filmu 2 odwrócone próby na suchym

Amortyzatory są twarde jak skała, jak do wyscigów płaskich, HR -50 to cywilne sprezyny z ebay za 200 Euro, i chybiony wybór. Z chęcia pożyczyłbym lub kupił te apexy.
http://www.youtube.com/watch?v=TZjddUdc4xw

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz wrz 30, 2012 3:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Widziałem te filmiki, właśnie pierwsze co mi się w oczy rzuciło to to, że auto bardzo się kładzie. Ale ale, Carlsson na filmiku zachowuje się podobnie. Wiesz, moim nie jeździłem 4 lata, bo od tylu go rzeźbię (i końca nie widać), także może idealizuje, ale pewnego pięknego dnia znajomy jechał ze mną po mieście, po kilku rondach dojechaliśmy do celu i powiedział, że ten mój "stary złom" w ogóle nie kładzie się na zakrętach.

Pytanie jeszcze jaki masz fotel i jaki profil opony, bo może kłaść się znacznie mniej na tej sprężynie, ale seryjny fotel i wysoka guma może potęgować ten efekt. Te HRy to do 6 cyl, bo były chyba dwie wersje (4 i 5-6 cyl co rozumiem cieńsze i grubsze)?
Ewentualnie grubszy stabilizator do wyrzeźbienia u kowala :D

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: wt paź 02, 2012 11:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
carlsson tez sie kladzie ale nie az tak.
fotele mam bimarco cobra a opony toyo r888 215 50 16 z tylu i pirelli rajdowe slicki 200 600 16 z przodu.
napisz wiecej o stabilizatorach bo wiem ze mi to potrzebne ale nie wiem jak sie do tego zabrac i gdzie znalesc kumatego kowala. mozemy zamowic 2 szt

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: wt paź 02, 2012 11:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Nie znalazłem, kolega na innym forum dorabiał do 190tki, trzeba by go podpytać.

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
Na pewno grubszy stabilizator z tyłu jest potrzebny w W123. Dużo grubszy... Z przodu stabilizator jest po byku, tylko wtykany w wahacze. To chyba bez sensu, chociaż z drugiej strony patrząc w zakręcie, jak auto się kładzie to górne wahacze pracują, czyli jest jednak cień szansy, że ten przedni fabryczny stabilizator coś daje. Kiedyś słyszałem, że najlepsze są stabilizatory mocowane do amortyzatora...

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl