MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 07, 2012 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Witam poszukuje informacji na temat jak ustawić rozrząd a dokładniej gdzie znajdują się cech na wałku rozrządu i w jakim położeniu ma być wał szukałem po książce "Sam naprawiam " ale tam takich informacji nie ma.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: ndz paź 07, 2012 7:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Oznakowanie wałka rozrządu jest bodajże na pokrywie łozyska wałka.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz paź 07, 2012 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
zboku na podporze wałka jest taki wypust a za kołem jest takie wycięcie ale czy to jest to o maże ma ktoś skan jakiejś książki z opisem jak ustawić rozrząd

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Jak nikt nic wiece nie wie na ten temat? :(Mam jeszcze jedno pytanie jakim momentem są dokręcane korbowody (panewki ) bo z tego co znalazłem to podpory wału są dokręcane momentem 90 Nm

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 7:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Dobrze mówisz, jest występ na obudowie łożyska i nacięcie na podkładce koła łańcuchowego.. Te znaki powinny się pokrywać gdy znacznik przykręcony do obudowy silnika (taka ścięta pod kątem blaszka a nie oczko ) pokazuje na 0T na kole przeciwwagi (tym na końcu wału korbowego do którego jest przykręcone koło pasowe.
Początek wtrysku ustawia się 24 st przed 0T (znak na wale rozrządu tuż przed znakiem na obudowie) czyli oba zawory I cylindra zamknięte.
Uwaga ! w wyniku niestarannego montażu (wybity czop wału, uszkodzone kliny) znaki mogą się nie pokrywać (GMP I cylindra nie wypadnie na OT) Po odkręceniu śruby na wale (tej dużej, na klucz 27) widać 2 kliny i one są w linii pionowej jeżeli tłok w I cylindrze jest w GMP.


Na górę
Post: pn paź 08, 2012 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Wielkie dzięki wiec wszytko tak jak myślałem ale zawsze lepiej się upewnić.Jak ktoś wie jakim momentem dokręca się korbowody w 3.0d to będę wielce wdzięczny

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: wt paź 09, 2012 3:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Nakrętki moment 40 do 50 Nm, następnie obrót łba śruby o 90 st.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: wt paź 09, 2012 4:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
No to właśnie dokładnie na 55Nm nakrętki korbowodów dokręciłem ale o co ci chodzi z tym lube śruby chyba ze mówisz o podporach wału ja u siebie dokręciłem je na 90Nm ?

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: wt paź 09, 2012 5:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Cytat z "Haynes Mercedes Service and Repair Manual. Diesel W123 1976 to 1985":

Cytuj:
Connecting rod nuts
Initial torqe ....................... 40 to 50 Nm
Final step ......................... Rotate bolt head an additional 90 to 100 degrees


W uproszczeniu: 40-50 Nm, potem obrót o 90-100 st.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 12:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Bawiac sie w tlumacza (choc ten dzial to nie moja branza to sprubuje, o ile mnie leb nie myli):

Connecting rod nuts: dosłownie: łączenie nakrętek szpilek (w tym przypadku srub krobowodu)

Initial torqe ....................... 40 to 50 Nm (wstępnie dokręcić momentem 40-50)
Final step ......................... Rotate bolt head an additional 90 to 100 degrees (Ostani krok: obrócić łeb śruby o dodatkowy kąt 90-100 stopni)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 12:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Connecting rod to korbowód, nuts to nakrętki, więc w tym przypadku dosłownie jest nakrętki korbowodu. Napisałem w poprzednim poście

Cytuj:
W uproszczeniu: 40-50 Nm, potem obrót o 90-100 st.


gdyż, mimo zacytowanego wcześniej fragmentu książki, parę stron dalej są w niej zdjęcia. A na nich po prostu dokręca się nakrętki podanym momentem i robi obrót o podany kąt - te same nakrętki, tym samym kluczem, bez zdejmowania go. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 1:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ok ale brytyjskie zejszcze wprowadzaja w blad. NUT to nakretka - tu dyskusji nie ma ale BOLT HEAD to leb sruby - czyli dokladnie z drugiej strony nakretki isn't it???

Ja tej czynnosci nigdy nie robilem, chcialem pomoc w kwestii jezykowej

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Dobra to z tymi korbowodami się wyjaśniło ale powiedzcie mi jeszcze który zawór jest wydechowy a który ssący bo chce ustawić luz zaworowy a w "Sam naprawiam" pisze tak cytat Pierwszy zawór od strony czołowej silnika (od rozrządu) to zawór wydechowy następny zawór ssący.Czyli kolejność zaworów ssący wydechowy ssący wydechowy

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 9:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
Dobra już się wszystko wyjaśniło przecież wystarczy spojrzeć w głowice

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl