MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 4:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 23, 2012 5:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Każdy z tu obecnych na pewno kilka razy źle trafił przy zakupie auta. Zaliczył tzw. wtopę. Z tego się bierze doświadczenie przy następnych podobnych decyzjach. Człowiek stara się podzielić tym doświadczeniem, żeby ostrzec itd. No ale niektórzy są uparci.

Piszesz : " Tematy które zakładałem miały mi umożliwić zdobycie podstawowej wiedzy jakie miny mogą się trafić, czego unikać itp." Takie założenia to można mieć przy zakupie auto o wartości 10tys i większej. A tu po prostu : "zasadniczo szukam auta do przebujania się. Stąd chcę wydać możliwie jak najmniej kasy i trafić możliwie dobry egzemplarz." Jedno z drugim się nie klei. Za 3 tys to jedynie sprawdź czy jest OC, przegląd i czy odpala. Czego tu więcej oczekiwać ? Najlepiej kupić egzemplarz za 1500zł, wtedy będzie najlepszy stosunek ceny do jakości 1zł-1kg. Moją 190 jak kupowałem rok temu za 3,500 to tylko odpaliłem, sprawdziłem papiery i do domu. W tych cenach nie można oczekiwać cudów. Albo kupujesz strucla i wyjeżdżasz OC i do huty albo za grosze gonisz dalej, albo kupujesz jakąś bazę do ewentualnych dalszych inwestycji. Ja naprawdę rozumiem że każdy ma jakiś tam budżet, nie ma więcej a posiada zdolności manualne, jest fanem marki i kupi i będzie sobie dłubał, poprawiał dopieszczał. Ale do tego trzeba kupić jakąś porządną bazę, podstawę. Jak kupiłem białe 300TE opisane wyżej, to miało ono iść na części. Ale przejechałem się, dokładnie umyłem, obejrzałem na podnośniku, i powiedziałem NIE. Bo zobaczyłem w nim właśnie podstawy do ewentualnych dalszych inwestycji. Stał w garażu 2 lata, co tydzień przepalany i wyprowadzany. Oferowałem go wielu osobom, ale a to biały, a automat, a kombi to nie bardzo. Pomyślałem że w częściach byłby dużo więcej wart, ale zawsze kiedy wszedłem do garażu i na niego spojrzałem nie mogłem tego zrobić. Osoba która ode mnie go kupiła także mówiła, że u siebie to ma skóry itd. Ale na drugi dzień potwierdził, że auto naprawdę jest super.

O słabych punktach dla danego modelu możemy przestrzegać itd, tylko jeżeli jest to jakaś rozsądna cena. Do 3 tys. kryteria są takie same dla każdego auta, tzn. legalność papierów, silnik ma palić i samochód jakoś w miarę wyglądać.

Jednym słowem kup cokolwiek, zaprezentuj na Forum, i wtedy dopiero będzie można dyskutować [zlosnikz]


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 11:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
sebastian_1987 pisze:
Każdy z tu obecnych na pewno kilka razy źle trafił przy zakupie auta. Zaliczył tzw. wtopę. Z tego się bierze doświadczenie przy następnych podobnych decyzjach. Człowiek stara się podzielić tym doświadczeniem, żeby ostrzec itd. No ale niektórzy są uparci.


Ludzi dzieli się na 3 kategorie:

Ludzie mądrzy uczą się na swoich błędach,
ludzie głupi w ogóle się nie uczą,
ludzie sprytni uczą się na błędach innych.

To do której kategorii kolega zostanie zaliczony zależy tylko od niego.
Tym bardziej, że o błędzie jaki może popełnić napisało mu już tutaj przynajmniej 20 osób.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 2:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sie tam czepiacie. Człowiek ma fanaberie i stać go na nie, wiec o co chodzi!? Ja tam trzymam za kolegę kciuki [zlosnikok]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 3:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
TReneR pisze:
Sie tam czepiacie. Człowiek ma fanaberie i stać go na nie, wiec o co chodzi!? Ja tam trzymam za kolegę kciuki [zlosnikok]


Wlasnie - kto bogatemu zabroni? [hihi]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 8:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
[zlosnik]

OK, teoretycznie szukam dalej wg pierwotnych założeń, ale jednak pro forma poszerzyłem budżet i w okolicach 5k jakoś większy wybór jest [zlosnikhihi]

W chwili obecnej mam dylemat zakupowy. Dany egzemplarz oglądał brat, wg moich wskazówek i stwierdził: Auto blacharsko praktycznie bez żadnych zastrzeżeń, można by nawet powiedzieć, że super, 200E z automatem i LPG, czyli coś co by mi się podobało...

oczywiście nie ma róży bez ognia ;) po pierwsze cena... ale wiadomo to zależy od zdolności negocjacyjnych, po drugie zapocone/cieknące połączenie silnik-skrzynia, przy ruszaniu jakby drobne wibracje (niestety nie stwierdził, czy to na napędzie, czy ze skrzyni, czy z silnika). Auto nie do końca pali na benzynie. Kontrolka ABS się świeci. Drobne stuki z tylnego prawego zawieszenia + na pewno jest jeszcze coś, jak to w aucie, które za rok będzie mogło jeździć na żółtych blachach...

Jakieś estymacje pakietu startowego? Ta kontrolka ABS i problemy z paleniem na Pb... to jakiś trop, mam rację?
Auto wizualnie w bardzo dobrym stanie, jeżdżone na codzień, dojazdy do pracy i z powrotem, mała miejscowość... więc użytkowane dość lajtowo.

Czy w razie W automat do takiego auta jest trudno dostępny? Jest gdzieś pod maską bagnet do sprawdzenia poziomu i stanu oleum?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 6:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Bagnet w automacie jest, jeżeli skrzynia chodzi dobrze to raczej nie rozsypie sie z dnia na dzień.
Co znaczy, że nie do końca pali na pb, pali, czy nie pali?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 7:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Nie wiem, nie sprawdzałem osobiście :-?
ale z opisu sytuacji wyglądało tak jakby właściciel unikał tematu, do tego teraz dopytałem i chyba falowały obroty po zatrzymaniu auta...
pytanie więc czy gra w sumie warta świeczki, przy założeniu, że buda i wnętrze dobre...

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 7:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wszystko jest do zrobienia, ale fachowców od KE jest mało. Często trzeba samemu sie nauczyć i grzebać.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
tiaa... tylko w tym przypadku auto tak sobie wyspecyfikowane (88 rocznik, nieco biedą wieje) a i cena znacznie przekraczająca założony budżet... czyli nagle wpadamy w segment gdzie całkiem spory wybór "fajnych" aut już jest... a czy w Wawie / okolicach, jakiś spec od gazowania KE jest?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: wt lis 06, 2012 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Ma może ktoś most 3,92 z ABS i.... ASD? Tak sobie estymuję koszty ogarnięcia bałagana... i jak bardzo trzeba by się oddalić od założeń [zlosnikhihi]

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: śr lis 07, 2012 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 09, 2003 1:13 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Warszawa
na wstepie pragne kolege Jdef wziac troche w obrone- jego juz dostatecznie sponiewierala brytyjska mysl techniczna, baleron za 3tys nie powinien nim bardziej targnac o glebe niz przecietna terenowka [zlosnikhihi]
w drugiej czesci wypowiedzi przekazuje pozdrowienia spod kopy Cwila, zas w trzeciej, jako byly posiadacz aut z gwiazda, chcialbym zachecic do cierpliwosci w poszukiwaniu oraz robieniu rozpoznania wsrod warsztatow w okolicy. Sa to trwale auta a ceny czesci nie zabijaja, ale jest ( jak w kazdym typoszeregu zlomow )troche specyficznego know-how do ogarniecia. Jak zrobisz porzadne odszczurzanie to polatasz. Czy warsztat na Tapicerskiej u pana Krzysztofa jeszcze dziala ?
Koncze zyczeniami powodzenia w znalezieniu balerona w budyniu, swini i patyku [zlosnikhihi]
a ja to bym chcial zielone 300TDT w automacie i bordowej tapicerce w welurze [jezyk2]

_________________
Albert
Honda CRX ED9
Mitsubishi L300 4x4


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 5:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
Albert, dzięki, ostatecznie trochę nie wytrzymałem ciśnienia, nieco budżet przekroczyłem (ale umiem to sobie wytłumaczyć ;) ) i teraz jest w124... nie 4matic, nie ASD... nieprzewypas, ogólnie nie wiem jeszcze czy się cieszyć czy nie, choć prawie 200km do nowego domu przejechał na benzynie i na LPG [zlosnikhihi]

zanim się pochwalę, to jeszcze chciałbym zweryfikować paździerza... czy solidnego i adekwatnie ceniącego swoje usługi mechanika od w124 w okolicach Bemowo/Włochy/powiaty zachodnie okolic Warszawy możecie polecić?\

Czy ten zakład jeszcze działa?
Naprawa aut Mercedes-Benz
Adres: Tłuste koło Błonia (trasa Błonie - Grodzisk Maz.)

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
A w rankingu sprawdził?
viewtopic.php?f=37&t=43718
viewtopic.php?f=37&t=56550

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
sprawdził sprawdził tylko nieumiejętnie :)
dzięki!

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: wt lis 13, 2012 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
No więc po wstępnych oględzinach (nie u specjalistów, ale po prostu u siebie) trudno wskazać jakieś szczególnie mocne strony pojazdu... Może wnętrze jest w sumie całkiem niezłe, ogólna kondycja mechaniczna daje nadzieję na spokojne przezimowanie, instalacja LPG z nowym parownikiem, dość dobrze wyregulowana (auto pali na Pb i LPG, obroty sporadycznie falują), no i auto dla laików, bez wnikania w szczegóły, z 2 metrów prezentuje się zachęcająco [zlosnikhihi]

Oczywiście nie ma też tragedii, auto jeździ do przodu, do tyłu, trąbi.. a nie! [zlosnikhihi] wróć, trąbić nie trąbi, ale hamuje prosto, zawieszenie nie stuka, szczerze powiedziawszy za takie pieniądze dostaje się kawał, nie nowego, ale naprawdę wygodnego pojazdu.

Most okazał się zdrowy, to łożysko koła tylnego. Jest też parę typowych usterek związanych ze zużyciem i wiekiem, które można, ale nie trzeba ogarniać. Automat zmienia biegi bez szarpania, choć gdy stoję na światłach na hamulcu i D to auto dostaje czasem wibracji... poduszki pod silnikiem? pod skrzynią? coś innego?

Jest też jeden poważny problem, to dość zaawansowana korozja związana z gniazdem tylnej sprężyny i okolicami (była kolizja jakiś czas temu)... i to trzeba by ogarnąć dla świętego spokoju. Możecie kogoś polecić do takiej roboty w Warszawie / okolice zachodnie? Czy naprawiać (jest mocno skorodowane), czy są jakieś reperaturki, czy szukać dawcy i wstawiać coś co jest w całości i nie było naprawiane?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl