MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 01, 2013 5:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
A jak spobie poradziłeś ze szlamem? Poszło jakoś?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 5:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Najgorsze zleciało w zasadzie samo w ostatnich kilku litrach ropy, ale na dnie i ściankach został tłusty film i przyklejony do niego brud, coś jak ziarenka piasku. Próbowałem benzyną, ale 3 litry skończyły mi się dosyć szybko. Z węża ciepłą wodą - bez efektu. Zrobiłem to samo, co chłopak z linka na poprzedniej stronie, czyli pojechałem na samoobsługową myjnię i dopiero chemia, temperatura i ciśnienie zrobiły swoje. Poleciało naprawdę konkretnie. Później przeciąg z kompresora, a na końcu podgrzewałem opalarką. Zbiornik wysechł od środka na pieprz, ale jakiś osad tam został, bo po dotknięciu zostaje na palcach. Nie jestem do końca przekonany co do tej wody, chyba jednak metalowy zbiornik może być brudny - po to są trzy filtry - a nie może być przez chwilę mokry. No ale na coś się trzeba zdecydować. Przy okazji czyszczenie poziomki (też zawalona zdrowo), jakieś drobne podmalowywanie zbiornika, wnęki za zbiornikiem, konserwa zakamarków i przy pracy na raty trzeci dzień minął. Najgorsze to schnięcie epoxy, bo ja przecież i za zbiornikiem muszę mieć gallinitgrau. [jezyk4]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 8:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Gdy pytają mnie: od czego zacząć walkę z niejechaniem czterocylindrowego diesla zwłaszcza, odpowiadam od dzisiaj: od sitka.
Różnica w jeździe jest naprawdę wyraźna, a wcale nie było tam mazutu takiego jak na zdjęciach z linka. Jeśli ktoś jeszcze tego nie ćwiczył, to polecam gorąco. Auto znowu reaguje na ruch prawej nogi: rusza z miejsca bez obciachu, przyspiesza pod górę i nie robi wstydu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 9:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ktorego to ze swoich 4cylindrowych diesli tak piescisz??

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 11:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A takiego białego.

Dziś po zmroku na autostradzie między Radziszewem a Kołbaskowem, po kilku minutach jazdy powyżej licznikowych 130/h zobaczyłem w lusterku snop iskier i się zesrałem ze strachu. Ale pierdzielę, więcej grubych rzeczy w tym sezonie nie robię. [hehe]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 11:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
_me: how_ pisze:
od czego zacząć walkę z niejechaniem czterocylindrowego diesla zwłaszcza, odpowiadam od dzisiaj: od sitka

Powinieneś tu dodać "...ale tylko jeśli do Twojego diesla ktoś wcześniej włożył sitko benzynowe" ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 11:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
DJ MAKU pisze:
Powinieneś tu dodać "...ale tylko jeśli do Twojego diesla ktoś wcześniej włożył sitko benzynowe" ;)


W jakimś sensie masz rację, ale to auto 15 lat temu z tym samym benzynowym sitem ruszało z piskiem opon i jeździło bez zastrzeżeń, więc obstawiam jednak, że przy czystym filtrze sam przepływ nie był jakoś istotnie zakłócony. Po prostu przy oleju dużo wcześniej się zatka na amen.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 1:26 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
_me: how_ pisze:
A takiego białego.

Dziś po zmroku na autostradzie między Radziszewem a Kołbaskowem, po kilku minutach jazdy powyżej licznikowych 130/h zobaczyłem w lusterku snop iskier i się zesrałem ze strachu. Ale pierdzielę, więcej grubych rzeczy w tym sezonie nie robię. [hehe]


Na statkach nazywa sie wypalaniem sadzy, jak jakis leniwy motorzysta nie dodaje soot removera odpowiednio [zlosnik] A wspomniany odcinek autostrady mi osobiscie sluzy do przepalania rur wszelakich 8)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Można to sitko wyczyścić bez wyjmowania zabiornika ?


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 9:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pewnie! Natomiast jak na W123 dojście słabe i bez kombinowanej nasadki 46 trzeba uważać, żeby czegoś nie porezać za bardzo. Na przykład sobie rąk.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn gru 09, 2013 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
_me: how_ pisze:
Chyba można coś przyoszczędzić, bo sitka robi też MEYLE, ale za późno znalazłem taką informację.
Czy ktos zna numer Meyle (albo innego zamiennika) dla tego sitka. Te numery z obrazka nie sa juz aktualne. EPC podaje numer A1234700606 -> A1244700106 ale dla zadnego z nich nie znalazlem zamiennika.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt gru 10, 2013 12:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Amazon podaje taki (MEYLE):
W0133-1629962-MEY
lub to samo bez minusów.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt gru 10, 2013 12:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
_me: how_ pisze:
Amazon podaje taki (MEYLE):
W0133-1629962-MEY
lub to samo bez minusów.
Numer niby sie zgadza ale ani Fota ani IC nie maja takiego sitka w ofercie (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Gdzie to kupic?

Swoja droga: jest cos, czego nie da sie kupic przez amazon? :o

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt gru 10, 2013 1:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wygląda na to, że nie ma tego w Europie, bo jest na amoazon.com i w wielu sklepach w Ameryce Płn. za ok. 20 baksów.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr gru 11, 2013 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Kiełbik - dziś przy okazji zakupów innych byłem w sklepie na Opolskiej w Gliwicach. Gościu po sprawdzeniu zadeklarował, że taki filtr do baku dla diesla można kupić za sześć dych z odbiorem na drugi dzień.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl