MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 20, 2013 7:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Witam bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem miecia w108 72r. 4.5L
Stoi sobie grzecznie w garażu i korzystając z wolnych chwil pare rzeczy prosi sie o dopieszczenie. Niebawem wkleję zdjęcia gdyż teraz autko stoi przykryte kocykiem;) Raczkuje w temacie w108 wiec proszę o pomoc.

1. Po czy poznać czy auto ma silnik 3.5 czy 4.5l, podobno po wtryskach. U mnie są koloru niebieskiego.
2.Jakie są wartości dla luzu zaworowego?
3.Jakie ciśnienie powinna podawać pompka paliwa??
4.Na przepustnicy mam miejsce na przewód do podciśnienia, gdzie podłączyć drugi koniec?
5.Co steruje wtryskami?
6.Na pierwszym zdjęciu chciałbym sie dowiedzieć co to za elementy układu paliwowego, jakie zadanie spełniają i po co są te śrubki regulacyjne?
7. Na drugim jestem element podciśnień. gdzie podłączyć przewody??

Z góry dzięki za pomoc!!!


Załączniki:
IMG865.jpg
IMG865.jpg [ 173.67 KiB | Przejrzano 3114 razy ]
IMG868.jpg
IMG868.jpg [ 123.65 KiB | Przejrzano 3114 razy ]
Na górę
Post: śr lut 20, 2013 8:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Jak jutro znajdę czas to podejdę do garażu i zobaczę jak to jest u mnie.
Ja mam 72 4.5L ale USA.

Poniżej masz dane techniczne dla 4.5


Załączniki:
w108.jpg
w108.jpg [ 99.89 KiB | Przejrzano 3107 razy ]

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5
Na górę
Post: czw lut 21, 2013 8:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Dzieki wielkie. U mnie na pokrywie zaworów tez widnieje napis USA.;)


Na górę
Post: sob lut 23, 2013 5:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Tom@szek pisze:
U mnie są koloru niebieskiego.


U mnie też.

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 1:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Bardzo fajny układ wtrysku ten D-Jet, jak jest sprawny to nawet auto mało pali.
Pompa paliwa podaje 5 barów. Wtryski są sterowane za pomocą elektroniki sterującej (taki niby komputer) warto w nim poprawić wszystkie luty bo przez lata mogło się coś posypać.
Pierwszy elemnt od prawej jest to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, zaś drugi to regulator ciśnienia paliwa który ma za zadanie ograniczyć nadciśnienia paliwa w układzie. Tymi śrubami regulujesz nacisk sprężyny na przeponę.
Kiedyś znajomemu robiłem taki układ w m110 to trochę zachodu było żeby to wszystko ogarnąć, bez manometru się nie obejdzie.

Co do podciśnienia które wychodzi z przepustnicy to mogę ci powiedzieć, że w moim silniku idzie ono do zaworka elektromagnetycznego który steruje kątem wyprzedzenia zapłonu. Ale ja mam już nowszy silnik więc nie chcę wprowadzać w błąd.
PS. Zrób dokładniejsze zdjęcia.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz kwie 14, 2013 6:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Pani Mercedes nadal ma na mnie focha;/ Wymieniłem 2 wtryskiwacze, złożyłem kolektor ssacy na nowych uszczelkach i nadal nic.
Zabrałem sie za sprawdzanie wtryskiwacza rozruchowego i ten również jest sprawny.

Wczoraj rozebrałem zawór AAV, ponieważ nie reagował na wrzątek. Po wyczyszczeniu tłoczek pracuje, tylko nie nie mam pojęcia w jakiej temperaturze powinien sie domykać

Zauważyłem również, ze przewód gumowy jest zatkany, tak nie powinno byc prawda??

Chciałbym również się dowiedzieć jak sprawdzić MPS- czujnik ciśnienia w kolektorze.

Potrzebuje rowniez pomocy z regulatorem przepustnicy i aparatem zaplonowym.

Za co sie zabrać od czego zaczać w tym systemie d-jet?? Proszę pomoc.

Potrzebuje również numeru cześć przewodu gumowego oraz tego elementu od cięgien gazu?


Załączniki:
IMG903.jpg
IMG903.jpg [ 121.52 KiB | Przejrzano 2956 razy ]
IMG907.jpg
IMG907.jpg [ 128.02 KiB | Przejrzano 2956 razy ]
mps.jpg
mps.jpg [ 98.86 KiB | Przejrzano 2956 razy ]
IMG901.jpg
IMG901.jpg [ 26.8 KiB | Przejrzano 2956 razy ]
aav.jpg
aav.jpg [ 23.08 KiB | Przejrzano 2956 razy ]
Na górę
Post: ndz kwie 28, 2013 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Proszę o pomoc.


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Tom@szek - udało Ci się uruchomić silnik?

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 8:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
niestety nie:/ pomoc mile widziana.


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 9:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
sprawdz wysztskie przekazniji czy dochodzi do nich prąd sterujący
bratu nie odpalał bo na przekaznik ie wchodził prąd sterujący z 18 pinu chyba z konmputera i pompa i wtryski nie dzialaly

po włożeniu drucika w kostke zamiast sprawnego przekaznika odpalił

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: pt maja 03, 2013 1:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Czy mntujac aparat zaplonowy na kole pasowym powinno byc "0"??


Na górę
Post: śr maja 22, 2013 7:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Pani Mercedes żyje, choć coś jej jeszcze dokucza. Nierówno pracuje.
Proszę o pomoc.
Chce ustawić zapłon wg danych 30\3000obr. Pytanie brzmi jak, gdy nie mam obrotomierza?
Jakie zadanie spełnia zawór AAV. Sprawdzałem i powinien zamykać się przy temp 66-70 stopni. Mój tak nie chce.
Jakie ciśnienie na cylindrach powinien mieć taki motorek 4.5l m117?
Jak wygląda klucz do ustawiania zaworów bo mi klepie troszkę na prawej stronie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.


Na górę
Post: pt maja 24, 2013 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Zawory ustawia się za pomocą śrubokręta i klucza plaskiego ;) nie ma do tego żadnych dziwnych urządzeń. Znasz jakie wartości luzu mają być na zimnym silniku? Obroty mozna sprawdzić na kablu zapłonowym z cewki do rozdzielacza za pomocą specjalnego miernika, każdy lepszy warsztat go posiada. A co do nie równej pracy to możesz zmienić wtryskiwacze ponieważ mogą już po tylu latach rozpylać źleć paliwo a nawet kapać.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: sob maja 25, 2013 8:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
To jest zawór dodatkowego powietrza na zimnym silniku przy zwiększonej dawce paliwa.Do ustawiania zaworów jest specjalny klucz, ale możesz go wykonać szam obcinając klucz płaski i dospawać przedłużkę od klucza sztorcowego.Jeżeli silnik jest ze znacznym przebiegiem ustaw zawory z luzem o pięć setek mniejszym.Map sensor działa lub nie można sprawdzić przez zdjęcie wężyka podciśnienia.Jest nienaprawialny choć widziałem próby rozbierania.Były map sensory regulowane.Tps ustaw doświadczalnie na wolnych obrotach,wyczujesz jego położenie.Kąt ustawienia zapłonu o+-3 stopnie.Stopień sprężania 8,7/1 to daje około 11 bar,8,8 bar silnik kwalifikuje do remontu

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: sob maja 25, 2013 8:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Często w długo stojącym silniku stają wtryskiwacze.Należy wyjąć wszystkie wtryskiwacze razem z listwą i sprawdzić ich działanie ,wtrysk następuje półsekwencyjnie ,za punk wtrysku odpowiedzialne są przerywacze znajdujące się w dolnej części aparatu zapłonowego

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl