MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 8:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 8:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
outsider pisze:
Czyli do 200D moge sobie wstawić nowe wtryski od 124 :roll:

Po pierwsze mówimy o wtryskach czy końcówkach wtrysków ale zakładam że jednak o końcówkach :)
Nie wiem czy operacja ta możliwa jest w przypadku silników diesla ze 123 starszej generacji (do 79 roku) ale u mnie się powiodła i chwale sobie osiągi auta. Co więcej powiem Ci że słyszałem zdanie że ASO wręcz zaleca stosowanie nowszego typu końcówek.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 8:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Czyli jeśli mam silnik 200D z 82' roku (bodajże) to bezporoblemowe moge zmienić końcówki wtryskiwaczy i teraz jeszcze jedno pytanko (bo laik jestem), te końcówki mają być od silnika 200D z W124 :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2004 11:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2004 3:00 pm
Posty: 13
hmm.. uszczelniaczy zaworowych nie wymieniałem ale trzeba będzie to zrobić

dzięki za odpowiedż

Dominik


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2004 9:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw cze 19, 2003 8:52 am
Posty: 9
Lokalizacja: Racibórz
Witam wszystkich,
końcówki wtryskiwaczy od 124 pasują do 123, natomiast wtryskiwacze nie ponieważ we wtryskiwaczu 124 trzeba zmienić dolną obsadę na 123, reszta wtryskiwacza tj. górna obsada i wnętrzności pasują.
Tak miałem w mojej beczce, ponieważ za cenę nowych końcówek dostałem całe wtryskiwacze od 124. We wtryskiwaczu zużyciu ulega nietylko końcówka ale również podkładka dociskowa końcówki i tzw.grzybek oraz zmienia się charakterystyka sprężyny.
Zauważalną różnicą była bardziej miękka i cicha praca silnika, na zużyciu paliwa różnicy nie zauważyłem.
Oraz nowe podkładki osłonowe pod wtryskiwacze.

_________________
był W123/200D/81'
jest Octavia 1.6 GLXi
będzie W......... ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2004 9:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Widzę tu jakiś ciekawy temat, więc wbiję się z pytaniem odnośnie wtryskiwaczy do 61791210084783, czy też pasują od 124? Na razie jest ok, ale dobrze wiedzieć na przyszłość.
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2004 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
a na jakie ciśnienie ustawiałeś wtryski ja ustawiłem na 100 i nie jestem zadowolony słyszałem ze 120 jest idealne co na to książka to musze zerkąć w wolnej chwili , mój kopci na szaro .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 10:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw cze 19, 2003 8:52 am
Posty: 9
Lokalizacja: Racibórz
Wtryski po przekładce nowych sprężyn i podkładek pokazały ciśnienie otwarcia od 118 do 120 bar.

_________________
był W123/200D/81'

jest Octavia 1.6 GLXi

będzie W......... ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 18, 2004 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
teraz przerobiłem i wyselekcjonowałem na 120 poprzednie oprócz niskiego ciś. podlewały można to zaobserwować na maszynie przed otwarciem wryskiwacza pojawiają sie krople a rozpyla dopiero po chwili , zaobserwowałem takze że po wyjęciu wtr. z ciepłego silnika te które kropliły były mokre .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 19, 2004 9:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Po wymianie samych pierścieni nie wykluczone, że przez jakiś czas silnik będzie wykazywał dziwne objawy - pierścienie muszą się dopasować do już w pewnym stopniu wypracowanych tulei. Nie wykluczone jest dymienie i nawet branie oleju.

w W115 mam ciśnienie wtrysku 115bar - bardzo mi się podoba ta liczba [zlosnik] Słyszałem że powinno się ono oscylować w okolicach tej liczby

Nie wykluczone też że powinieneś wymienić "gumki" na prowadnicach zaworów.

A pompa jak była ustawiana? na czuja? to też jest ważne

Filtr powietrza jest czysty?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 20, 2004 12:50 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2004 3:00 pm
Posty: 13
Cała naprawa była pzeeprowadzona w zakładzie mechanicznym ale mam wrażenie że mój dziadek , który jest stolarzem (z całym szacunkiem dla dziadka ) lepiej by to zrobił niż panowie "fachowcy" , więc nie wykluczam że ustawili pompę na czuja. W tym tygodniu jadę do nich z reklamacją , będą robić koncówki wtryskiwaczy - zobaczymy co dalej.

Pozdrawiam
Dominik W115 2.4D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl