MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 08, 2013 6:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
Miałem kiedyś dieselka 200D, wyprzedzanie planowałem tydzień wcześniej, teraz 3.0 jest tak mocny, że mógłby pracować ze skrzynią o dłuższych przełożeniach lub z innym mostem. Czy mógłbym, jako początkujący, dostać w tym temacie kilka wskazówek ?


Na górę
Post: czw cze 27, 2013 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Moi Drodzy!:-)
Jestem już w trakcie rejestracji mojego Białka;-) zanim to zrobie chciała bym wyrobić białą kartę i napotkałam pierwsze trudności;-) postanowiłam sporządzić ją sama. Koszt takiego przedsięwzięcia w Warszawie to ok. 1000 zł (taką cene uzyskałam kontaktując się z dwoma rzeczoznawcami). Stwierdziłam, że skoro mogę to wykonać sama to szkoda wydawać kase - wole ją zainwestować w autko;-) no nic! Do rzeczy!
Oprócz wniosku do US, UC i sporządzenia "białej karty" trzeba złożyć "wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi".

Wniosek składa się z 76 podpunktów.
Wymagane są niekiedy bardzo szczegółowe informacje na temat samochodu i tutaj potrzebuję Waszej pomocy;-) mam trochę literatury fachowej z tamtego okresu (dostarczył mi jes dobry znajomy) ale niestety są w jezyku Niemieckim:-/

Była bym bardzo wdzięczna jeżeli poratowalibyście mnie swoją wiedzą:-)
Tutaj załącznik z pytaniami:

http://weteranszos.pl/downloads/zolte-t ... dnosci.zip

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: czw cze 27, 2013 7:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Nadmienię, iż punkty, które mam już opracowane to:
1-6, 10-13, 17-20, 30-43, 55-56, 72, 74-76 :-)

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 9:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jak chcesz to dam Ci namiar na rzeczoznawcę, który zrobi Ci białą kartę i opinię stwierdzającą, że auto można uznać za zabytkowe za 500+vat lub samą opinię za 300+vat.
Co do białej karty to poproś, aby ktoś udostępnił Ci własną, najlepiej od 115 z tym samym motorem.
Tu masz dane ze strony klubowej po "anglikańsku":

"/8"-Limousines, type 200 D - 280 E (series 114, 115)
Mercedes-Benz type 200/8
Type 200/8
Name 200/8
Name Mercedes-Benz type 200/8
Short name 200/8
Model W 115 V 20
Production 10.67/01.68 - 08.73
Number produced 175.242
Comments concerning the production period begin of production - pre-production batch / main production - end of production
Prices 01.68: 11.495,00 DM 07.68: 11.599,50 DM 11.69: 12.154,50 DM 08.70: 12.742,80 DM 01.71: 13.375,50 DM 01.72: 13.930,50 DM 03.73: 14.541,00 DM
Wheelbase 2750 mm
Track rear/front 1444/1440 mm, since 04.72: 1448/1440 mm
Length 4680 mm
Width 1770 mm
Height 1440 mm
Smallest turning circle 10,85 m; with power steering 11,0 m
Chassis weight
Max. total weight 1850 kg
Max. front axle weight 865 kg
Max. rear axle weight 985 kg
Max. load 520 kg
Max. trailer weight braked 1200 kg
Max. trailer weight unbraked 700 kg
Weight empty 1330 kg
According to guideline DIN 70020 (with fuel, spare wheel and tool equipment)
Operating method four-stroke Otto
Configuration front, parallel; upright
Type M 115 V 20 / 115.923
No. of cylinder/configuration 4 / in line
Bore x stroke 87 x 83,6 mm
Total displacement 1988 ccm (tax classification: 1971 ccm)
Compression ratio 9,0
Crankshaft bearing 5
Output 95 hp / 70 kW at 4800 /min
Maximum torque 15,9 mkg at 2800 /min
No. of valves/configuration 1 intake, 1 exhaust / overhead
Valve operation top camshaft
Camshaft drive duplex roller-type chain
Mixture formation 1 horizontal-draught carburetter Stromberg 175 CDS;~since 07.70: Stromberg 175 CDT
Cooling water cooling / pump; 10,5 l water
Lubrication pressure circulation lubrication / 4 l (since 03.70: 5 l) oil
Electric system 12 V
Battery 55 Ah / in the engine compartment
Dynamo three-phase AC / 490 W
Starter motor electrical / 1,4 PS
Ignition battery ignition
Fuel tank under rear floor / 65 l
Fuel supply diaphragm pump
Driven whells rear wheels
Power transmission divided cardan shaft
Frame desing self-supporting all-steel body
Wheel suspension front double wishbone
Wheel suspension rear diagonal-swing axle, on demand with hydropneumatic level control
Suspension front coil springs, suppl. rubber suspension, torsion bar type stabilizer
Suspension rear coil springs, suppl. rubber suspension, torsion bar type stabilizer
Damper hydraulic telescopic damper
Steering rec.-ball steering; on demand ball-and-nut power steering
Steering transm ratio 22,7:1 / 4,6 steering wheel turns; w/ power steering: 15,66:1 / 3 swt.
Breaking system braking system
Breaking system hydraulic dual-circuit braking system with vacuum-operated brake servo unit, effective on front- and rear wheels ; disc brakes front and rear
Parking breake parking brake
Parking breake mechanical (foot-operated), effective on rear wheels
Diamatre brake discs front / rear: 273 / 279 mm
Wheels sheet steel-disc wheels
Wheels rims drop centre rim 5 1/2 J x 14 HB
Tyres 6,95 or 175 S 14 (4 PR); on demand 175 SR 14

Skrzynie biegów tego modelu (gearbox and performance):

"/8"-Limousines, type 200 D - 280 E (series 114, 115)
Mercedes-Benz type 200/8
Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series
Shifting steering wheel or feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0: R. 3,66
Differential ratio 4,08; from 05.69: 3,92
Maximum speed 160 km/h
Accelerations 15,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 10,9 l
acc. to guideline DIN 70030, ascertained at 3/4 of max. speed, maximal 110 km/h, unter Zuschlag von 10 %
"/8"-Limousines, type 200 D - 280 E (series 114, 115)
Mercedes-Benz type 200/8
Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request
Shifting Switch lever at steering wheel or in car center
Clutch hydr. clutch in the autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 4,08; from 05.69: 3,92
Maximum speed 155 km/h
Accelerations 15,0 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 10,9 l
acc. to guideline DIN 70030, ascertained at 3/4 of max. speed, maximal 110 km/h, unter Zuschlag von 10 %

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 4:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli jes tylko taka możliwość to nawet te 6 stówek wolę zaoszczęsdzić:-)
Jeżeli ktoś posiada białą karte swojej w115 I seria ,200 z manualna skrzynia to byla bym wdzieczna za pomoc:-)
Pozdrawiam

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 5:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli planujesz żółte tablice, to nawet jeśli białą kartę zrobisz sama, to i tak musisz mieć opinię uprawnionego rzeczoznawcy stwierdzającą, że auto spełnia warunki, aby uznać je za zabytkowe. To koszt około 300zł + vat. Najpierw składasz wniosek wraz z opinią i czekasz na rozpatrzenie, a potem dopiero białą kartę, o ile wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt cze 28, 2013 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 02, 2003 12:26 pm
Posty: 495
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Ja za "białą kartę" zapłaciłem tydzień temu 400 PLN brutto sporządzoną przez rzeczoznawcę, służę kontaktem.

_________________
Pozdrawiam
Robert


Na górę
Post: ndz cze 30, 2013 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Rzeczoznawce mam za darmo. Znajomy ma uprawnienia. Sporzadzic musze jedynie biala karte:-) w pon dzwonie do konserwatora zabytkow z zapytaniem czy w ogole moge ja sporzadzic sama bo slyszalam, ze nie kazdy sporzadzona odrecznie biala karte honoruje...

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 8:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Honorują - pytałem w zeszłym tygodniu. Jak masz rzeczoznawcę za darmo to niech zrobi Ci opinię i białą kartę. :)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 04, 2013 1:31 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Niestety, ale biala karte musze zrobic na wlasna reke... Ten rzeczoznawca jest kumplem mojego szwagra. Opinie wyda bez problemu ale na robienie bialej karty nie bardzo ma czas:-/
Mogłbyś mnie, kolego poratować kilkoma info ze swojej bialej karty? Glownie mi chodzi o informacje do poprawnego wypelnienia wniosku o przeprowadzenie badania zgodnosci pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi...

_________________
"Za szybcy by żyć, za młodzi by umierać"


Na górę
Post: pn lip 01, 2013 5:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
ArlaAppetina pisze:
Mogłbyś mnie, kolego poratować kilkoma info ze swojej bialej karty? Glownie mi chodzi o informacje do poprawnego wypelnienia wniosku o przeprowadzenie badania zgodnosci pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi...


Niestety Koleżanko, ale nie poratuję Cię z tej prostej przyczyny, że nie mam żadnej białej karty.
Załóż oddzielny temat (żeby posiadacze 115 z żółtymi tablicami go zobaczyli) albo napisz konkretniej z czym masz problem.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr lip 03, 2013 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluję zakupu, piękna konfiguracja, choć stan blacharki trochę poraża [zlosnik]
Życzę nieustającego zapału i dużo cierpliwości, sam właśnie oddałem swoje W123 do remontu blacharsko-lakierniczego i w stosunku do pierwotnych planów, zanotowałem na razie rok opóźnienia [zlosnikok]
Patrząc po zdjęciach, jeśli nie będziesz chciała ulepić tego auta z hoovnolitu to trochę Ci się zejdzie z remontem i będzie on dużym wyzwaniem dla wykonawcy.
Jeśli zaś chodzi o samą rejestrację to jedno mnie nurtuje, uparłaś się zarejestrować od razu na żółte tablice i już kompletujesz papiery. Taka rejestracja wymaga przecież wykonania odpowiedniego BT do przeglądu bezterminowego...
...takie badanie mogą przeprowadzić tylko wybrane SKP w Warszawie (np. Staniewicka) myślisz, że znajdziesz tam diagnostę, który jest takim kretynem, że nawet po otrzymaniu "buły" podbije przegląd bezterminowy na samochód znajdujący się obecnie w stanie "gruzowym"? :roll:
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. jeśli jesteś Megan Fox i zaproponujesz temu diagnoście nielimitowaną i nieskrępowaną miłość w czasie dwutygodniowego, romantycznego wypadu na Malediwy (sponsorowanego przez Ciebie) to przepraszam, cofam moje ostatnie, kretyńskie, pytanie ;)
Ps2. zwracam też uwagę, że jeśli chodzi o zrobienie opinii na zabytek, to rzeczoznawca musi mieć nie tylko uprawnienia do robienia opinii ale też musi być jednym z tych kilku w W-wie, którzy takowe opinie KONKRETNIE na zabytki mają prawo wydawać, żeby się później nie okazało, że opinią można palić w piecu ;)

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: czw lip 04, 2013 9:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Rafako pisze:
Jeśli zaś chodzi o samą rejestrację to jedno mnie nurtuje, uparłaś się zarejestrować od razu na żółte tablice i już kompletujesz papiery. Taka rejestracja wymaga przecież wykonania odpowiedniego BT do przeglądu bezterminowego...
...takie badanie mogą przeprowadzić tylko wybrane SKP w Warszawie (np. Staniewicka) myślisz, że znajdziesz tam diagnostę, który jest takim kretynem, że nawet po otrzymaniu "buły" podbije przegląd bezterminowy na samochód znajdujący się obecnie w stanie "gruzowym"? :roll:

Ps2. zwracam też uwagę, że jeśli chodzi o zrobienie opinii na zabytek, to rzeczoznawca musi mieć nie tylko uprawnienia do robienia opinii ale też musi być jednym z tych kilku w W-wie, którzy takowe opinie KONKRETNIE na zabytki mają prawo wydawać, żeby się później nie okazało, że opinią można palić w piecu ;)


Kolego mylisz pojęcia. Opinię wydaje rzeczoznawca z odpowiednimi uprawnieniami i od tego należy zacząć. Z opinią należy udać się wojewódzkiego konserwatora zabytków i tam złożyć wniosek o wpis do ewidencji zabytków. Tak jest w Warszawie. Kiedy konserwator podejmie decyzje o wpisie do rejestru zabytków (w tym czasie należy przygotować białą kartę i dostarczyć do konserwatora), to wtedy z tą decyzją należy udać się na badanie techniczne.
Co do samego badania to mogą je wykonywać tylko OSKP, czyli stacje okręgowe. W każdej takiej stacji powinien być diagnosta przeszkolony w zakresie przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych. Niestety co stacja i co diagnosta to inne wymagania i kryteria. Badanie powinno przede wszystkim polegać na sprawdzeniu oryginalności pojazdu i nie mam tutaj na myśli tylko kwestii numerologicznych, ale również oryginalność podzespołów. Czy auto ma oryginalny silnik, czy nie ma części z innych modeli i/lub marek, itp.
Co do stacji na Staniewickiej to kiedyś tam jeździłem z różnych względów, m.in. dlatego że Ojciec tam jeździł. Dopóki przyjeżdżałem autem w dobrym stanie i trafiałem na jednego z trzech diagnostów, którzy nie musieli się wykazać to wszystko było pięknie. Dlatego gdy Kolega miał robić przegląd na żółte tablice zaproponowałem Mu, abyśmy tam pojechali. To była masakra, czepiali się wszystkiego. Moje wrażenie było takie, że aby zrobić u nich przegląd wieczysty (czy bezterminowy jak zwał tak zwał) to auto musi być w stanie idealnym pod każdym względem. W aucie Kolegi były pordzewiałe przewody paliwowe i auta nie chcieli głównie z tego powodu przepuścić. Przed nami przegląd robiło Volvo (chyba Amazon), którego też nie przepuścili. Przepisy nie są spójne i z tymi przeglądami bywa różnie. Również cena bywa różna i to mocno. Na Staniewickiej taki przegląd kosztuje obecnie 500 zł i uważam, że to gruba przesada. Bez problemu można znaleźć w Warszawie OSKP, która wykona taki przegląd za 300 zł. Poza Warszawą jeszcze taniej.
Kończąc opowieść o Staniewickiej to przestałem tam jeździć gdy pojechałem tam autem, które miało zardzewiałe doły drzwi i jedno tylne nadkole. Trafiłem na młodego diagnostę - mało sympatycznego. Samochód przejechał całą ścieżkę i na koniec ów diagnosta stwierdził, że rdza jest zbyt zaawansowana i dlatego nie może podbić przeglądu. Skwitowałem to uśmiechem, na co ów człowiek wziął śrubokręt i zaczął wbijać go w poszczególne drzwi i nadkole, robiąc przy tym w kilku miejscach dziury! Wtedy łeb mi się zapalił i powiedziałem, że skoro nie chce dać przeglądu to trudno, ja jadę. Powiedział żeby wyjechać i z hali i wejść do biura. Wyjechałem stamtąd z piskiem opon, zaparkowałem przed biurem i idę po dowód. Pan na to, że dziś kończy się ważność badania, ale on nie może mi go przedłużyć na rok, tylko na dwa tygodnie, jak usunę rdzę i przyjadę ponownie to wtedy podbije przegląd na rok. Podziękowałem i powiedziałem, że nie chcę. Samochód nie był moją własnością i nie mogłem podejmować takich decyzji sam, a wiedziałem że rdza nie zostanie usunięta w przeciągu dwóch tygodni. Pan powiedział, że jeśli nie zapłacę za przegląd to on mi dowodu nie odda. Jestem dość spokojnym człowiekiem, ale gdyby nie szyba która nas wówczas dzieliła i kamera, to chyba bym tam wskoczył do tego pana. Potwornie podniósł mi ciśnienie. Zasugerował jeszcze, że jeśli odjadę bez dokumentów to zawiadomi policję. W głowie wybuchł mi pożar, ale pomyślałem sobie "I'll be back" :) i wyszedłem, a samochód zostawiłem przed biurem. Gość był zdziwiony, a mi głowa tliła się do końca dnia. Dowód bez przeglądu na drugi dzień odebrał Ojciec i zrobiłem przegląd gdzie indziej. Od tamtej pory tam nie jeżdżę.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw lip 04, 2013 10:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 19, 2012 9:47 pm
Posty: 332
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
Rafako pisze:
Jeśli zaś chodzi o samą rejestrację to jedno mnie nurtuje, uparłaś się zarejestrować od razu na żółte tablice i już kompletujesz papiery. Taka rejestracja wymaga przecież wykonania odpowiedniego BT do przeglądu bezterminowego...
...takie badanie mogą przeprowadzić tylko wybrane SKP w Warszawie (np. Staniewicka) myślisz, że znajdziesz tam diagnostę, który jest takim kretynem, że nawet po otrzymaniu "buły" podbije przegląd bezterminowy na samochód znajdujący się obecnie w stanie "gruzowym"? :roll:

Ps2. zwracam też uwagę, że jeśli chodzi o zrobienie opinii na zabytek, to rzeczoznawca musi mieć nie tylko uprawnienia do robienia opinii ale też musi być jednym z tych kilku w W-wie, którzy takowe opinie KONKRETNIE na zabytki mają prawo wydawać, żeby się później nie okazało, że opinią można palić w piecu ;)


Kolego mylisz pojęcia. Opinię wydaje rzeczoznawca z odpowiednimi uprawnieniami i od tego należy zacząć. Z opinią należy udać się wojewódzkiego konserwatora zabytków i tam złożyć wniosek o wpis do ewidencji zabytków. Tak jest w Warszawie. Kiedy konserwator podejmie decyzje o wpisie do rejestru zabytków (w tym czasie należy przygotować białą kartę i dostarczyć do konserwatora), to wtedy z tą decyzją należy udać się na badanie techniczne.
Co do samego badania to mogą je wykonywać tylko OSKP, czyli stacje okręgowe. W każdej takiej stacji powinien być diagnosta przeszkolony w zakresie przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych. Niestety co stacja i co diagnosta to inne wymagania i kryteria. Badanie powinno przede wszystkim polegać na sprawdzeniu oryginalności pojazdu i nie mam tutaj na myśli tylko kwestii numerologicznych, ale również oryginalność podzespołów. Czy auto ma oryginalny silnik, czy nie ma części z innych modeli i/lub marek, itp.
Co do stacji na Staniewickiej to kiedyś tam jeździłem z różnych względów, m.in. dlatego że Ojciec tam jeździł. Dopóki przyjeżdżałem autem w dobrym stanie i trafiałem na jednego z trzech diagnostów, którzy nie musieli się wykazać to wszystko było pięknie. Dlatego gdy Kolega miał robić przegląd na żółte tablice zaproponowałem Mu, abyśmy tam pojechali. To była masakra, czepiali się wszystkiego. Moje wrażenie było takie, że aby zrobić u nich przegląd wieczysty (czy bezterminowy jak zwał tak zwał) to auto musi być w stanie idealnym pod każdym względem. W aucie Kolegi były pordzewiałe przewody paliwowe i auta nie chcieli głównie z tego powodu przepuścić. Przed nami przegląd robiło Volvo (chyba Amazon), którego też nie przepuścili. Przepisy nie są spójne i z tymi przeglądami bywa różnie. Również cena bywa różna i to mocno. Na Staniewickiej taki przegląd kosztuje obecnie 500 zł i uważam, że to gruba przesada. Bez problemu można znaleźć w Warszawie OSKP, która wykona taki przegląd za 300 zł. Poza Warszawą jeszcze taniej.
Kończąc opowieść o Staniewickiej to przestałem tam jeździć gdy pojechałem tam autem, które miało zardzewiałe doły drzwi i jedno tylne nadkole. Trafiłem na młodego diagnostę - mało sympatycznego. Samochód przejechał całą ścieżkę i na koniec ów diagnosta stwierdził, że rdza jest zbyt zaawansowana i dlatego nie może podbić przeglądu. Skwitowałem to uśmiechem, na co ów człowiek wziął śrubokręt i zaczął wbijać go w poszczególne drzwi i nadkole, robiąc przy tym w kilku miejscach dziury! Wtedy łeb mi się zapalił i powiedziałem, że skoro nie chce dać przeglądu to trudno, ja jadę. Powiedział żeby wyjechać i z hali i wejść do biura. Wyjechałem stamtąd z piskiem opon, zaparkowałem przed biurem i idę po dowód. Pan na to, że dziś kończy się ważność badania, ale on nie może mi go przedłużyć na rok, tylko na dwa tygodnie, jak usunę rdzę i przyjadę ponownie to wtedy podbije przegląd na rok. Podziękowałem i powiedziałem, że nie chcę. Samochód nie był moją własnością i nie mogłem podejmować takich decyzji sam, a wiedziałem że rdza nie zostanie usunięta w przeciągu dwóch tygodni. Pan powiedział, że jeśli nie zapłacę za przegląd to on mi dowodu nie odda. Jestem dość spokojnym człowiekiem, ale gdyby nie szyba która nas wówczas dzieliła i kamera, to chyba bym tam wskoczył do tego pana. Potwornie podniósł mi ciśnienie. Zasugerował jeszcze, że jeśli odjadę bez dokumentów to zawiadomi policję. W głowie wybuchł mi pożar, ale pomyślałem sobie "I'll be back" :) i wyszedłem, a samochód zostawiłem przed biurem. Gość był zdziwiony, a mi głowa tliła się do końca dnia. Dowód bez przeglądu na drugi dzień odebrał Ojciec i zrobiłem przegląd gdzie indziej. Od tamtej pory tam nie jeżdżę.

Czyli jak jest, mylę pojęcia czy zgadzamy się co do tego, że przegląd zrobić trzeba przed rejestracją? [zlosnikz]
Może zgadzamy się też co do tego, że na auto w takim stanie zrobić go będzie raczej trudno? Czy jednak tu już się nie zgadzamy? ;)
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 200 D '83, Fiat 126p 650E '87, Octavia III 1.6 TDI (TFU!)...
www.maxserwis.com.pl


Na górę
Post: czw lip 04, 2013 6:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Mam w 116 na żółtych tablicach,dokonać tego było bardzo trudno.Samochód w kiepskim stanie technicznym nie ma szans .Po uzyskaniu żółtych tablic pojazd podlega ochronie prawnej,więc zastanów się co potem z nim zrobisz i czy stać Cię na to.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl