MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 06, 2013 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
W chłodnicy można wymienić sam rdzeń. U mnie zabieg się udał.
Koszt ok 500pln

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: śr sie 07, 2013 7:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
vpiqs pisze:
Do wymiany chłodnica i visco


A tak długo milczałeś na temat wiskozy. :roll:
Wymień najpierw samą wiskozę, a może się okazać, że po problemie.

Wowek pisze:
W chłodnicy można wymienić sam rdzeń. U mnie zabieg się udał.


A w jakim aucie? Albo inaczej, z jakimi zbiornikami chłodnica?

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 7:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
visko to moja wina, odpadla blaszka i "guziołek" pod blaszką.
Bardzo duże prawdopodobieństwo, że wcześniej było sprawne :(
Chłodnica w środku igła (czysta, zero osadów) od strony silnika jak nowa, a od frontu zabite żeberka i na dodatek utlenione. Sypią się przy dotyku, a co dopiero myjka ciśnieniowa.
Zanim wróce do grzania się, muszę rozwiązać problem ze wspomaganiem hamulców.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: sob paź 26, 2013 6:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wracam do tematu.
Czy wisko pracuje przez cały czas czy tylko przy wysokich temp.?
Jak sprawdzić czy jest sprawne (wisko)?
Przy zakupie nowego czym się kierować?
Rozbieżność cenowa kosmiczna od 110 do 1900.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: sob paź 26, 2013 7:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Z tego co się orientuję Visco działa w dość specyficzny sposób:
- na zimno jest spięte aż do czasu przepompowania oleju znajdującego się w środku, potem powinno być luźno
- na gorąco jest spinane

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi, sam chętnie usłyszę jak to powinno działać...

PS
Był kiedyś temat o reanimacji sprzęgła wiskotycznego dzięki "dolewce" oleju, z tego co pamiętam Ukaniu dość szczegółowo opisał w nim także zasadę działania sprzęgła.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob paź 26, 2013 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Visco spina tym mocniej im wyższa temperatura, czyli proporcjonalnie do wzrostu temperatury. Na zimno przy zakręceniu ręką 1-2 obroty chodzi trochę ciężko, a później już lekko, tak jak pisał voytas.
Ostatnio kupowałem do 114-tki Febiego (0002000422) za 300zł. Na kartoniku był opis, żeby nie przechowywać na leżąco, tylko w pionowej pozycji. Sprzedawca nie był tego oczywiście świadomy, więc po zakupie postawiłem nieruchomo w pionie na 24h i dopiero wtedy zamontowałem. Działa poprawnie.
Stare visco kręciło się zawsze tak samo (dosyć luźno) niezależnie od temperatury, ale mimo tego nie miałem problemu z przegrzewaniem. Wymieniłem, żeby było sprawne.


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 2:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zamówiłem dzisiaj wisko (FEBI 18142 300 zł + przesyłka) dam znać jak założę.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr paź 30, 2013 7:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Już jestem po wymianie wiska.
Jest lepiej (ale nie tak jak powinno być). Temperatura nie przekracza 100 stopni bez ogrzewania (na liczniku), bo nie cieknie przez korek. Po włączeniu ogrzewania spada do 85 stopni (taj jak to było zazwyczaj - wskaźnik w liczniku), ale po chwili wzrasta do 90 i tak zostaje. Została mi więc jeszcze chłodnica do wymiany tak?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lis 06, 2013 11:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Taaa moje źródełka co do chłodnicy wyparowały. Poszukuję nowej chłodnicy do W123 300D automat chyba najchętniej nissens. Ktoś coś wie?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt lis 19, 2013 4:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Wisco da się zregenerować poprzez wstrzykniecie oleju silikonowego o lepkośc ok. 2500cps.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15141&start=0

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: wt lis 19, 2013 11:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Odebrałem dzisiaj chłodnicę. Jutro wymiana.
Hmmm...chłodnica do niemieckiego auta, duńskiej firmy zrobiona w Chinach :(
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
vpiqs pisze:
Hmmm...chłodnica do niemieckiego auta, duńskiej firmy zrobiona w Chinach

Udało się znaleźć Nissensa w wersji wymiennikiem ciepła dla ASB?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 10:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak udało się, za 396 zł, dostawa 4 dni robocze :)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 6:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
No i po wymianie :)
Jakie zmiany? Żadne, absolutnie żadne. Jak była wysoka temperatura tak jest......

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
A sprawdzałeś inny licznik z zegarem? Ostatnio znajomy holował auto ponad 200 km z powodu zawieszonej wskazówki. Z tematu wynika że tylko coś tam z czujnikiem robiłeś. A chłodnica oleju nie jest tam przesadnie zasyfiona? Rozumiem że termostat oryginalny z aso?

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl