MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 06, 2013 8:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzisiaj odebrałem nową pompę vacum. Założyłem i ....kicha bez zmian. 3 x nacisnę na pedał hamulca i robi się twardy, muszę chwilę poczekać, aż system uzupełni podciśnienie. Czy ktoś ma fotkę fali po której chodzi pompa? Na oko moje nie wygląda źle, ale może tu jest problem?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 6:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
A kiedy kolego wymieniałeś klocki z przodu? może opierają się ich resztki o blachy ustalające ich położenie i dlatego masz twardy pedał po którymś tam z kolei naciśnięciu hamulca.Następna sprawa to trójnik z zaworem zwrotnym z pompy vacum do serwa,nieszczelny zawór i klops.


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 7:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Klocki sprawdzone. Przewód łączący (z zaworem) vacum z serwem wymieniony na fabrycznie nowy.
Jutro wymieniam pompę hamulcową, jak nie będzie różnicy, to.....

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 7:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pompa hamulcowa wymieniona. Teraz cały zastaw (serwo, pompa hamulcowa i zaciski) to ate. Przy pomiarach pomp w bendix miejsce gdzie wchodzi czpień z serwa jest o 1,5 - 2 mm głębszy niż w ate. Po zmianie pompy wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ. Nie przyniosło efektu. Mało tego po jeździe próbnej na podjeździe był problem ze zgaszeniem silnika (ewidentny brak podciśnienia). Przy kolejnej próbie zaślepienia trójnika (bez odbiorników podciśnienia) na przewodzie serwo - vacum hamulce zachowywały się bez zmian tj. przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulce są normalne 3-4 szybkie naciśnięcia pedał staje się twardy i wspomaganie zanika. Pomysły mi się już skończyły. :(

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
No to wychodzi że serwo masz uszkodzone.


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 8:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Serwo jest w tej chwili 3. Obecnie jest wsadzone serwo i pompa hamulcowa z mojego kombi. Do rozbiórki hamulce były super wydajne. Poprzednie serwo to też ate o tych samych numerach kupione od jednego z forumowiczów i też miało być sprawne.
Jak kupiłem auto było serwo "nieznane" nie znalazłem żadnego logo numerów itp i przy naciskaniu na hamulec było słychać ewidentne syczenie, które dochodziło właśnie z serwa. Po wymianie syczenie ustało, ale dalej występował problem z hamulcami.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 6:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Naprawdę nikt nie ma silnika na części, żeby zobaczyć jak to wygląda?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 9:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Na serwie powinna być naklejka jak dobrze kojarzę, może się odkleiła...

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 9:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Może, teraz to i tak już nieważne.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać wspomagania?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 7:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Może trochę póżno. Odczytałem naklejkę na serwie, mama też 300d:
ATE 3.6862-0203.4
0392 N 1 S


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 11:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Hej dzięki, ale mi nie chodzi o serwo tylko o to co się znajduje pod pompą vacum (fala, kółko - po którym chodzi pompa). Zeby to zobaczyć trzeba niestety zdjąć pompę vacum.
PS
Interesuje mnie tylko nowszy rodzaj pompy na jeden wąż.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 4:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Jestem już w domu, to może coś się da zrobić. Moment.


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 6:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Sorry za jakość, ale to jest na silniku i nie mam jak inaczej aparatu ustawić. Może coś to pomoże.
Moja pompa jest też nowsza na jednym przewodzie.

[IMG=http://img197.imageshack.us/img197/3245/rfuw.JPG][/IMG]
[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/8314/tcd3.jpg][/IMG]
[IMG=http://img833.imageshack.us/img833/5206/fhy0.jpg][/IMG]
[IMG=http://img194.imageshack.us/img194/7091/47m0.jpg][/IMG]
[IMG=http://img822.imageshack.us/img822/5021/bwyr.jpg][/IMG]
[IMG=http://img211.imageshack.us/img211/5749/dnpy.jpg][/IMG]
[IMG=http://img534.imageshack.us/img534/6273/wu08.jpg][/IMG]
[IMG=http://img109.imageshack.us/img109/2460/znfe.jpg][/IMG]
[IMG=http://img825.imageshack.us/img825/8576/zttv.jpg][/IMG]


Na górę
Post: wt sie 13, 2013 7:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Oooooo właśnie mi o to chodziło!!!
A możesz mi zmierzyć wysokość tej fali od kołnierza do najwyższego miejsca?
Bo na pierwszy rzut oka u mnie jest tak samo.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr sie 14, 2013 7:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dzisiaj dorwałem vacuometr i przeprowadziłem testy. Przy wpiętym mierniku na trójnik na przewodzie (pompa vacum - serwo) wynik -0,6->-0,7 (wynik niezależny od obrotów silnika). Po 3 krotnym wciśnięciu hamulca podciśnienie spada do 0 :( , po ok. 10-15 sekundach podciśnienie wraca do poprzedniego stanu. Postanowiłem sprawdzić samą pompę. Miernik został na trójniku, ale przewód został odłączony od serwa i zaślepiony. Podciśnienie w tym samym przedziale co poprzednio. Z przeprowadzonych testów wynika, że uszkodzone jest serwo. Jeżeli tak, to jakim cudem taki zestaw (serwo i pompa hamulcowa) funkcjonował znakomicie w kombi (hamulce do ostatniej chwili przed rozbiórką działały doskonale)? Jeszcze jedno pytanie. Czy serwa w silnikach benzynowych były takie same jak w diesel'kach?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl