MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: sob sie 03, 2013 8:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 13, 2012 12:53 pm
Posty: 177
Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam,

Jak masz te 3 obudowy na bezpieczniki - na twoim zdjęciu - to zajrzyj do tego które jest w lewej dolnej części - tam powinny być 2 bezpieczniki - czyli 2 kable in i 2 kable out z skrzyneczki.
A u Ciebie kabli out jest 1 + jeden który wskazałeś - który to w mojej opinii - idzie dalej do przekaźnika i do pompy.

Zobacz czy w skrzynce po przekręceniu stacyjki na wolnym zacisku pokazuje Ci się +.
Na włączonej stacyjce - (zakładając że przekaźnik pompy masz dobry) - powinieneś mieć przejście miedzy "luźnym przewodem" a plusem przy zacisku pompki.

Mówię z pamięci :) Powodzenia

_________________
Wowek
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt wrz 06, 2013 9:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
Dziękuję Wowek!
Niby mała rzecz a cieszy - przekaźnik pompy już "stuka", zasilanie na pompę podaje.

Teraz sprawa cewki zapłonowej:
Podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym?
Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności...
Ile powinna mieć w d-jetronic?
Miernik pokazuje 0,6ohm - rezystancja przewodów miernika niby 0,3ohm, a więc cewka by miała tylko 0,3ohm - czy to nie za mało?
Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony od masy, jak tylko podłączę, to napięcie "znika", no i iskry też brak.

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 9:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
Wowek pisze:
Podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym?

Wskazania z miernika u mnie na oryginale to 1,2 - 1,3 Ohm, na zamienniku Valeo podobnie.


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 12:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
dziękuję rasch.

Moja jest oryginalna, zatem moje wskazanie 0,6ohm to zdecydowanie za mało.
No to szukamy cewki - ma ktoś może na zbyciu sprawną cewkę zapłonową do W114 250CE?
Czy lepiej kupić nowy zamiennik, jak np. Valeo rascha?

I jeszcze jedno, aby się upewnić:

"+" z cewki jedzie przez rezystory balastowe do aluminiowego modułu w okolicach lewej przedniej lampy [prawdopodobnie wzmacniacz zapłonu, czy jak to zwał]

"-" z cewki podłączony jest bezpośrednio do masy, tak?

Dopytuję o to, bo jak mi się parę postów wyżej okazało, jednak trochę ktoś mi grzebał w elektryce, i chcę się upewnić że na pewno dobrze mam toto podłączone.

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 6:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
W temacie tej cewki to jeszcze trochę poczytałem i okazuje się, że powinna być o numerze 0 221 118 005 zastąpionym później przez 0 221 122 001.
Parametry tej cewki 0 221 122 001 to 0,38-0,43 Ohm.
Ja jeżdżę na 0 221 122 005 więc sobie zaraz zmieniam na właściwą - akurat mam.


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 8:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
no to ta moja to też jest właśnie 0 221 118 005.

to o tej piszesz że powinna mieć 1,3ohm?

hmm, u mnie ma właśnie 0,3, to już sam nie wiem teraz, dobra czy nie...

a przy okazji, jak wymieniasz u siebie - zechciałbyś spojrzeć i potwierdzić czy te podłączenia które opisałem wyżej są poprawne?
dzięki.

a może chcesz się pozbyć tej, którą wyjmujesz? :-)

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Post: sob wrz 07, 2013 9:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 11, 2011 11:02 pm
Posty: 288
Lokalizacja: Wielkopolska_Nowy Tomyśl
0 221 118 005 i 0 221 122 001 ma od 0,38 do 0,43 Ohma i te są właściwe do 250ce.

Mogę Ci odsprzedać moje Valeo czyli odpowiednik 0 221 122 005, ale tego nie powinieneś raczej zakładać.
Lepiej szukaj tych właściwych.
Miałem gdzieś schemat połączeń, ale nie mogę teraz znaleźć.
W każdym bądź razie "+" z cewki idzie do białego rezystora 0,6 Ohma, a "-" idzie do masy.


Na górę
Post: ndz wrz 08, 2013 8:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 15, 2012 8:51 am
Posty: 24
Numer GG: 6622680
Lokalizacja: Mogilno
ok, dziękuję za potwierdzenie.
no to dziwnie z tą moją cewką, bo niby rezystancja w normie, ale wydaje się nie działać...

masz rację, w takim razie będę szukał prawidłowej.
a jeżeli ktoś z czytających ma taką, ref. 0 221 118 005, lub jej odpowiednik [o ile takowy istnieje] w swoich zasobach i mógłby/chciałby zbyć - to proszę o kontakt.

a może jeździcie na innych, które też działają bez zastrzeżeń - będę wdzięczny za podrzucenie info.

_________________
1978 601
1981 126p
1984 243D
1978 TR7
1978 323i
1970 250CE
stajnia Augiasza....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl