MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 12:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 19, 2013 10:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kupiłem niedawno nowe auto fabrycznie na 16 calowych alusach i powoli przymierzam się o zakupu zimówek.
Ciągle się zastanawiam czy iść w 15tki czy 16tki...

Auto w standardzie jeździ na oponach 195/65/15 i o takich właśnie myślałem...
Pytanie brzmi: czy pomijając niższą cenę zakupu kompletu opon z felgami stalowymi lepiej kupić 15tki czy jednak to co mam obecnie czyli 205/55/16 ?

Tak sobie pomyślałem że "wyższa" opona to mniejsza szansa uszkodzenia felgi jeżdżąc po łódzkich dziurach, ale czy faktycznie?

PS
Dodatkowo dochodzi aspekt używania jednego koła jako zapas latem (zimą na zapas wrzucę jedno letnie). Czy oprócz tego że prawo o ruchu drogowym wymaga montażu dwóch takich samych opon na jednej osi widzicie jakieś przeciwwskazania wożenia takiego zapasu?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw wrz 19, 2013 11:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Jeśli w instrukcji pojazdu są wyszczególnione 15stki to śmiało, tak czy siak to popularna praktyka. Jakie to auto?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt wrz 20, 2013 9:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
chmielo pisze:
Jeśli w instrukcji pojazdu są wyszczególnione 15stki to śmiało, tak czy siak to popularna praktyka. Jakie to auto?

Octavia II FL :)

W instrukcji i homologacji wyszczególnione są obydwa rozmiary. Różnica w cenie (dla mnie) to ok 500zł, więc jedyne co może zadecydować to faktycznie plusy/minusy na śniegu i zimowych dziurawych drogach...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 2:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
To wal 15, wyższy balon będzie lepiej wybierał dziury ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 10:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 13, 2012 3:09 pm
Posty: 261
Numer GG: 3921
Lokalizacja: Trzebnica
Wyższy profil to lepsze przyleganie do drogi, mniejsza szansa na zniszczenie felgi o wystające tory czy krawężnik, wyższe są bardziej miękkie więc masz dodatkową amortyzację co na dziurach lodowych jest bardzo ważne.


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 12:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
114 pisze:
Wyższy profil to lepsze przyleganie do drogi(...)


Chętnie przeczytałbym uzasadnienie tej teorii.

Zamieniałem kilkukrotnie oba wspomniane rozmiary w porównywalnej wielkości VW. W końcu zostało cal mniej na zimę, ale tylko dlatego, że trafił się dobry komplecik. Różnica owszem jest, ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, co jest dla ciebie komfortem? Czy jakieś bodziowe "dziury lodowe", czy np zachowanie się auta na zakręcie? Tu stracisz, tam zyskasz.

Nie bałbym się dzisiaj w mieście zimowych 205/55/16, chyba, że jesteś w stanie od razu powiedzieć, że pokonujesz dzień w dzień drogę w dramatycznie złym stanie, wtedy jest to jakiś argument za 15". Oczywiście jeśli najważniejszy odpada, czyli gardzisz pół tysiącem. Kolejny jest taki, że na 15 calach auto wygląda 10 lat starzej.

voytas pisze:
Różnica w cenie (dla mnie) to ok 500zł


A dla mnie 542,50. Przegrałeś.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 1:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Najtańsze 15stki komplet to 640zł, 16stki to 840zł.
Różnica 200zł, a co do jazdy 16stki z oponą 205 są lepsze na zimę, większa powierzchnia itp.No i z czasem będę popularniejsze od tych pierwszych.Zanim zużyjesz nowe zimowe opony minie czas po którym ceny tych rozmiarów będą zrównane.
No i wygląd, mimo że takiej skodzie to już nie pomożesz znacząco , ale warto zrobić ten krok ku upodobnieniu jej do samochodu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 2:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
No to inaczej: gdyby koszty nie grały roli to co byście kupili na zimę?

Biorąc pod uwagę czas użytkowania tych kół (pewnie ok 6 lat) różnica w cenie nie może być czynnikiem decydującym i raczej schodzi na drugi plan.

[quote=THC]Najtańsze 15stki komplet to 640zł, 16stki to 840zł. [/quote]
Chyba piszesz o samych oponach, co?

Ja muszę kupić kompletne koła, wtedy ceny brutto to odpowiednio 600+850=1450zł vs 800+1300=2100zł (ceny z popularnych sklepów internetowych, felgi oryginalne, opony klasy Fulda/Uniroyal).

PS
Jeździ ktoś z Was na Uniroyalach MS Plus 66 zimą?
Skodą jeździmy jak kapelusze więc rozważam głównie właśnie sprawdzoną w poprzednich autach Fuldę, Dunlopa i ewentualnie Uniroyala.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 2:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No same opony.
Teraz jest już nowy uniroyal ms plus 77, bieżnik podobny do conti ts800 sprzed 5 sezonów.Za to conti ma już ts850 .
Fulda dalej tłucze kristall montero , a dunlop ma ładne 4d , zastąpiły 3d.
Jak jesteś kapelusznikiem zasiadając do skody to kupuj z indeksem T są sporo tańsze od H, a o 200km/h to raczej cię nie podejrzewam hehe

Nie że dobre ale powiedzmy odpowiednie na takie auto są też kelber krisalp hp 2. To są opony z gatunku tanie i dobre, czego nie powiedziałbym o przereklamowanych michelinach alpin a4 czy właśnie conrti TS.
Są jeszcze dośc niezłe ale ciągle niedocenione yokohamy v902 W drive. Zazwyczaj japońskie .
Pozostałe to jak wiatr zawieje , od kaukazu po sewille stoją fabyki..
Uni tłuką w Rumuni.heheheh

Poza chińskimi i polskimi oponami cała reszta jest bardzo zbliżona technicznie , także obojętnie co kupisz będzie działało.
Ale kleber i sava są mega miękkie , za to bridgestonem można rękę złamać.
Kupuj jak najszybciej, sezon już ruszył i po pierwszej fali , która teraz przechodzi ceny będą powoli ale nieznacznie rosły i z dostępnością będę małe problemy , a także z pracą przeładowanych kurierskich sortowni.
Chyba, że kupisz sobie w tesco frigo 2 :)

Podaj jakie chcesz te stalówki kupić.
Tak po rozstawie i średnicy to 16 cali możesz mieć za około 200zł , i nie chińskie ale kfz na przykład.
ET szerokość i otwór centr.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 6:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
Tak po rozstawie i średnicy to 16 cali możesz mieć za około 200zł

Za sztuczkę [hihi] [hihi]
Po felgi wal do mnie, mam sporo używek, oryginalnych. Ja w tamtym roku latałem na Vredsteinach Snowtrackach. Bardzo sobie chwalę ;) Jeśli chodzi o Dunlopa to zdania wśród klientów są podzielone. Pamiętaj o tym, że im szerszy bieżnik tym szybciej leci.
THC pisze:
Najtańsze 15stki komplet to 640zł, 16stki to 840zł.
Rozmawiajmy o oponach ;) Na Snowtrackack 3 w hurtowni mam 107 pln różnicy między 15stka a 16stka.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob wrz 21, 2013 8:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
voytas pisze:
No to inaczej: gdyby koszty nie grały roli to co byście kupili na zimę?


16tki. Wtedy tylko z tego powodu, że optycznie ustawiają auto sporo lepiej. Przy 205/55/16 jest jeszcze sporo gumy z boku i ma co pracować. Dramat to jest przy 18 calach.

voytas pisze:
Biorąc pod uwagę czas użytkowania tych kół (pewnie ok 6 lat) różnica w cenie nie może być czynnikiem decydującym i raczej schodzi na drugi plan.


Nie wiem jak Wam, ale mnie radość i korzyści z posiadania nowych opon zimowych kończą się gdzieś po trzecim sezonie. Później jest wyraźnie gorzej. Dobrze jest nie przegapić momentu i niezjechany bieżnik sprzedać amatorom okazji z tablica.pl, tak aby za mniej niż kosztuje nowy komplet, mieć znowu nowy komplet.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 6:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Biorąc pod uwagę to że nie lubię kołpaków zacząłem rozglądać się za felgami do których się ich nie montuje:
http://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alca ... rad-130000

Są jeszcze tzw. felgi strukturalne, czyli stalówki z "kołpakami" wygladające jak aluminiowe:
http://allegro.pl/kolpaki-strukturalne- ... 30829.html

Koszt hybrydy Alcara jest podobny do kosztu markowych zwykłych stalówek z kołpakami. Strukturalne też wyjdą podobnie jeśli chodzi o cenę...
Miał ktoś z Was do czynienia z tymi felgami o tajemniczej nazwie "hybrid" lub tymi strukturalnymi?

No i druga sprawa: jeśli już 16tki to znowu mam wybór 6J czy 6,5J ? Obydwa rozmiary dopuszczone przez producenta z oponą 205/55/16.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 7:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
_me: how_ pisze:
Dramat to jest przy 18 calach.

Dramatyzujesz, spokojnie można rzec, że brak komfortu zaczyna się dopiero przy 20 calach ... przy 18 calach gumy z boku jest tyle, że potrafi przy dobrym cięciu zakrętów opone z felgi zdejmować [hihi]

voytas pisze:
No i druga sprawa: jeśli już 16tki to znowu mam wybór 6J czy 6,5J ?

A jakie to ma znaczenie, po pierwsze szerokość jak do Komara, a po drugie pół cala wielkiej różnicy nie robi. Ja bym brał szersze ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 8:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kuźwa, felgi hybrydowe i strukturalne...

voytas pisze:
Biorąc pod uwagę to że nie lubię kołpaków zacząłem rozglądać się za felgami do których się ich nie montuje:
http://www.oponeo.pl/felga-stalowa/alca ... rad-130000

Wali tjunem.


voytas pisze:
Są jeszcze tzw. felgi strukturalne, czyli stalówki z "kołpakami" wygladające jak aluminiowe:
http://allegro.pl/kolpaki-strukturalne- ... 30829.html

Trzy miesiące jeździłem na czymś takim żyjąc w przekonaniu, że to są alu. Rozczarowanie było duże, że już nawet felgi są dziś atrapą, ale naprawdę bardzo dobrze to robiło jeśli chodzi o wygląd, przynajmniej w Oplu.

WeebShut pisze:
A jakie to ma znaczenie, po pierwsze szerokość jak do Komara, a po drugie pół cala wielkiej różnicy nie robi. (...)


No nie wiem, może z Szanowną Małżonką to jeszcze skonsultuj?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt wrz 24, 2013 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
_me: how_ pisze:
WeebShut pisze:
A jakie to ma znaczenie, po pierwsze szerokość jak do Komara, a po drugie pół cala wielkiej różnicy nie robi. (...)


No nie wiem, może z Szanowną Małżonką to jeszcze skonsultuj?

[zlosnikok]

U mnie w służbowej foce były 6J i 6,5J. Nawinąłem trochę kilometrów na tych i na tych i nie odczułem różnicy. Wg mnie spokojnie możesz sobie odpuścić takie dylematy.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl