MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 12:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 27, 2013 8:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Mam następujący problem w moim C124 z M104 i czterobiegową ASB.
Przy zmianie z dwójki na trójkę silnik wkręca się na maksymalne dostępne obroty, odcina zapłon i dopiero zmieniać bieg na wyższy. Pozostałe ok, tuż przed czerwonym polem obrotomierza. Oczywiście dzieję się to tylko przy gazie wciśniętym w podłogę, przy normalnej eksploatacji wszystko ok, na czas i bez szarpnięć.
Gdzie szukać przyczyny? Regulacja? Jakiś sterownik? Uszkodzona skrzynia?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazowki...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 11:45 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Po pierwsze to bym sprawdził naciąg linki a potem zmienił olej i filtr w skrzyni.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 2:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Umyć labirynt.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 2:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Olej i filtr mają 1000km. Gdzie ten labirynt?

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn paź 28, 2013 3:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przejedź się z tym od razu do magika od ASB.
Sam nic nie zrobisz ,a tego typa co baterie w pilocie zmienia w serwisie nawet nie czytaj....
Pewnie im dłużej będziesz tak jeździł tym bardziej ja zajedziesz.

To nie jest błachostka, przeciąganie skrzyni.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 9:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Wojkek pisze:
Gdzie ten labirynt?

Tak jakby miska olejowa ASB, ale THC ma rację, znajdź warstat od ASB, aby tylko był kumaty. Często proponują gruntowny "remont skrzyni", a nie płuczą nawet (nie mówiąc o gruntownym myciu) labiryntu i problem na "wyremontowanej" skrzyni się powtarza.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 11:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:22 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Prawdopodobnie to nie skrzynia !! Podmień sobie z kimś na testa lub kup przekaźnik od pompy paliwa (odpowiedzialny za odcinanie między innymi). To nie domysły. Sprawdzone. U siebie wyeliminowałem całkowicie w ten sposób identyczny problem.

_________________
126.045


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 1:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
a)Przy wciśniętym gazie do deski i podanym sygnale k-d na zawór w skrzyni ma ona ciągnąć aż do zaniku sygnału k-d odcinanego przekaźnikiem pomp. Sygnał wyłącza się na początku czerwonego pola. Stąd skrzynia przy jażdzie z k-d zawsze powinna ciągnąć do liźnięcia czerwonego pola. Gdyby ten sygnał nei zanikł będzie ciągnęła do odcięcia i nie zmieni. Nie przypauszczam aby był z nim wybiórczy problem dotyczący jednej zmiany bo albo jest albo nie ma.
b)Przy wciśniętym pedale gazu do deski ale bez wduszonego przycisku k-d skrzynia polega już tylko na sobie ;-) i musi zmienić bieg lekko przed czerwonym polem. Istnieje możliwość regulacji tej prędkości wewnątrz skrzyni. Ale wszystkie zmiany muszą być w miarę podobne (jak czerwone jest przy 5500 to zmiany od ponad 4 do lekko ponad 5 będą ok).
Jeśli przy którejś zmianie dzieje się zdecydowanie inaczej to już trzeba szukać problemu na płycie sterującej.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 2:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:22 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Ukaniu,
Mam Sec-a 560. 2 lata borykałem się z szarpaniem skrzyni (nie rozpoznałem tego jako odcinanie paliwa) przy zmianie z drugiego na trzeci bieg (tylko !! przy innych zmianach nie występował) jadąc na KD.
Pytałem się kilku skrzyniarzy i wszyscy chcieli mi remontować skrzynie za 4-5 tys. Nie zgodziłem się na to i niejako pogodziłem się z tym faktem.
Przez pół zimy wertowałem BenzWorld pod tym kątem i właśnie tam jeden forumowicz opisał taki problem pojawiający się tylko przy przełączaniu z 2 na 3.
Wg jego zalecenia kupiłem przekaźnik pomp nr 003 545 25 05 za około 100PLN w ASO na Romera i po wymianie problem ustąpił od ręki.
Pozdr :)

_________________
126.045


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 3:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Sfienty, ale Wojkek napisał o odcinaniu zapłonu na wykręconej ma maksa dwójce, a nie o szarpaniu przy zmianie. Chyba chodzi o to, że skrzynia przy k-d wkręca za wysoko i odcięcie zapłonu występuje przed zmianą na 3, a nie powinna w ogóle do tego dopuścić i zmienić wcześniej (przed odcięciem zapłonu).

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 3:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sfienty pisze:
Przez pół zimy wertowałem BenzWorld pod tym kątem i właśnie tam jeden forumowicz opisał taki problem pojawiający się tylko przy przełączaniu z 2 na 3.
Wg jego zalecenia kupiłem przekaźnik pomp nr 003 545 25 05 za około 100PLN w ASO na Romera i po wymianie problem ustąpił od ręki.


Przekaźnik pomp wyłącza sygnał k-d przy czerwonym polu, nie interesuje go bieg, bo taka informacja do niego nie dochodzi zdaje się, że o prędkości pojazdu chyba też. Być może cały czas dawał zły sygnał ale podczas zmiany 2-3 było to najmocniej wyczuwalne.
Zastanawia mnie co mogło być w przekaźniku złe?, może nie zdejmował sygnału k-d wcale? a może zamiast wyłączenia dawał przed ustaleniem poziomu serię włącz wyłącz? ciekawe.
To jest "prost obwód" tam nie ma cudów, ciekawe jest nie tylko eliminowanie problemu ale jego analiza, hmm, dla mnie ciekawsza.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 29, 2013 7:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 10:22 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Kolego Ukaniu,
Czytam Twoje posty nie od dziś i wcale mnie nie dziwi Twoja chęć dokładnego "rozgryzienia" problemu. Ot taka Twoja cecha chyba :)
Fakt ustąpienia problemu jest niezaprzeczalny. nadal dysponuję starym przekaźnikiem i mało tego, podmieniałem go z powrotem na chwile celem upewnienia się czy to nie przypadek i czy mi się coś nie wydaje.
To co piszesz, że podawał serię - włacz - wyłącz - ma sens bo samochód zaczynał szarpać. Trzeba było ująć gazu by zmienił bieg.
Jeśli kiedyś będziesz miał chęć dokładnego zbadania problemu to zapraszam do kontaktu.
Dodam jeszcze, że samochód jak go kupiłem nie miał tego problemu. nabawił się go w międzyczasie.
Pozdr

_________________
126.045


Na górę
Post: czw paź 31, 2013 12:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Z przekaznikiem pompy jest coś nie tak, bo cały czas pompuję ta duża. W czwartek zajmie się tym magik elektronik. Naciag lublin sprawdze jutro. Mam jeszcze "starą "skrzynie, więc podmiana labiryntow czy innych piramid też wchodzi w grę. Będziemy się bawić zanim damy komuś zarobić...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Przekaźniki sprawdzone, podmienione itp, problem jest nadal. Pompy działają jak trzeba.

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: wt wrz 02, 2014 7:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
A to nie będzie ten zawór w płycie sterującej nr A126 cośtam (nie chodzi mi o modulator, powinno być gdzieś na forum)? Moja skrzynia też kiedyś przeciągała zmiany 2-3,tyle, że już od niskich obrotów, wymiana pomogła.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl