MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 7:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 09, 2013 4:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam
Mam pytanie, czy udzieli mi ktoś instrukcji, cennych wskazówek, jakie są potrzebne przy wymianie tylnego uszczelnienia wału w silniku 2,4D. Silnik jest zamontowany w busie "kaczce" ale to samo chyba jest w W123?
Czy to trzeba cały dół silnika zdemontować, czy tylko dużą miskę olejową?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 8:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Cały sznur wymienisz przy wyjęciu wału korbowego , jak zdemontujesz wannę - dużą miskę olejową możesz wymienić tylko połówkę sznura . Było o tym na forum.

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Post: ndz lis 10, 2013 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A co da wymiana połówki sznura?? Chyba trochę bez sensu? Czyli trzeba wywalić wał korbowy?? Ja pierdziele.... :(

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lis 11, 2013 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
Starzy znawcy mówią, ze jak sznurem cieknie to nie dlatego że sznur puszcza tylko z powodu dużych luzów na panewkach...
Wymiana sznura na nowy da efekt odwrotny od zamierzonego, bo stary sznur wraz z kilkudziesięcioletnimi brudami lepiej trzymał olej niż nowy niedotarty. Z tego też powodu producent celowo utrudnił dostęp do wymiany tego uszczelnienia. Wymienia się go wtedy kiedy i wymienia się koła rozrządu - na wyjętym wale czyli przy remoncie silnika.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 11:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No nie załamujcie mnie... :(

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 5:05 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 10:34 pm
Posty: 44
Lokalizacja: okolice Warszawy
Ja kiedyś wymieniłem połówkę i jakoś się udało . Po naprawie jeździłem około 2 lat i nie ciekło , później sprzedałem auto.

_________________
EX 123 300D 81';123 200D 76';123 300D 79';123 300D 83/79 ; 124 200D 86';210 220D 96';123 240D 82' obecnie;;S123 300D 83' ;202 2.5 TD 95'


Na górę
Post: wt lis 12, 2013 9:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Pamiętajcie że przy wymianie sznura nowy sznur należy nasączyć w oleju, uklepać młoteczkiem przynajmniej 2 razy aby chciał się układać , połówki docinamy z naddatkiem aby przy skręceniu dwie części docisnęły się i uszczelniły.W kanaliku układamy go za pomocą np trzonka od młotka lub kawałka rurki.Montaż suchego sznura przyniesie odwrotny efekt.


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 1:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Witam

Odgrzebię trochę temat.
Mam takowy problem z silnikiem 240D.Silnik odebrałem z remontu i po włożeniu i odpaleniu na mniej więcej 10min jest plama oleju na łączeniu silnika ze skrzynią.Od razu domyśliłem się,że to wina sznura łojowego na wale korbowym.
Rozmawiałem z gościem co mi robił ten remont i powiedział,że sznur jest założony nowy i może musi się ułożyć :-?
Jest to możliwe czy raczej spierdzielił robotę i źle go zamontował ? Szukałem ale nie mogę gdzieś wygrzebać schematu jak to przebiega ale wiem ,że roboty od cholery.Podejrzewam ,że mógł go za dużo przyciąć albo za mało.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 1:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mercfan pisze:
Jest to możliwe czy raczej spierdzielił robotę i źle go zamontował ? Szukałem ale nie mogę gdzieś wygrzebać schematu jak to przebiega ale wiem ,że roboty od cholery.Podejrzewam ,że mógł go za dużo przyciąć albo za mało.

Jak najbardziej mógł spierdzielić. Może po prostu nie wiedział jak to zrobić i tyle...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 2:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
mercfan pisze:
Rozmawiałem z gościem co mi robił ten remont i powiedział,że sznur jest założony nowy i może musi się ułożyć :-?

nie bardzo widzę to na przyszłość żeby sie ułożyło, raczej zły montaż. Montowałem nowy i nic takiego nie zauważyłem u siebie.
Do M110 jest w dziale warsztat opisane dokładnie jak zamontować, więc może do OM też bedzie coś
edit:
prosze:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... -ring.html

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
Sznur , sznurem. Najwazniejsze sa panewki. Jeśli jest bicie to i tak będzie ciekło. A po drugie stan wału ( radełkowania ) w miejscu kontaktu ze sznurem. Te nacięcia wyrzucają olej do silnika ( działanie siły odsrodkowej) Tak wygląda prawidłowy wał w tym miejscu


Załączniki:
IMG-20130116-00138.jpg
IMG-20130116-00138.jpg [ 259.95 KiB | Przejrzano 3828 razy ]
Na górę
Post: pn maja 26, 2014 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 01, 2011 1:54 pm
Posty: 336
Lokalizacja: Biłgoraj
Dzięki Panowie za odpowiedzi.Zobaczymy jak się sprawa rozwinie ale raczej cudu nie będzie i nie przestanie ciec.
Ciekaw jestem co jest nie tak bo bym mu trochę nagadał o tym.Jak z nim rozmawiałem to mówił,że wiesz nieraz to wał może być zużyty i może ze sznura się lać :o Nosz ku.wa to miał cały silnik rozebrany i tak mówi ?
Co do panewek to są założone nowe korbowodowe , głównych 'niby' nie było potrzeby wymieniać.
Ewentualnie rozbiorę sam dół i zobaczę co tam nie gra.

_________________
W123 300D 1981 USA
W123 300DT 1985 USA
W123 300DT 1985 USA
S124 250TD 1995
S124 300TD 1992


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 10:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
Ja dorobiłem u siebie simering i mam spokój. Ale w moim był zużyty wał w miejscu kontaktu ze sznurem ( praktycznie brak widocznych nacięć ) a koszt zakupu nowego wału to ok 18 500 PLN ( Pagoda 230Sl) . Simering kosztował 100PLN.

Pozdrawiam


Na górę
Post: czw maja 29, 2014 10:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
taurat pisze:
Ja dorobiłem u siebie simering i mam spokój. Ale w moim był zużyty wał w miejscu kontaktu ze sznurem ( praktycznie brak widocznych nacięć ) a koszt zakupu nowego wału to ok 18 500 PLN ( Pagoda 230Sl) . Simering kosztował 100PLN.

Pozdrawiam

A to ciekawe , masz jakieś zdjęcia jak to zrobiłeś bo mam taki sam problem w 190SL-chętnie czegoś się bym dowiedział.
M

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pn cze 02, 2014 5:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
Marcin280e na priv-a wysłałem Ci mój nr telefonu. Zadzwoń to wytłumaczę jak dorobić simering w miejsce sznura. Mój merc zrobił już z takim rozwiązaniem 10 000 km i ma się dobrze ( olej nie kapie)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl