MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 8:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 26, 2012 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 30, 2011 1:46 pm
Posty: 63
Numer GG: 6348034
Lokalizacja: Lublin
Witam,
mam problem ze sprzęgłem, mianowicie z wrzucaniem biegów. Aby bieg wszedł lekko i bezboleśnie muszę "napompować"pedałem 2-3 razy. jak nacisne odrazu to nie bardzo chce wejsc.. jakie podzespoły sprawdzać? podczas jazdy jest w miare ok, ale mogloby być lepiej. jest to manual 4 biegowy. Ponaddto przy nacisnięciu sprzęgła słychać taki dzwięk tutaj jest słyszalny:
http://www.youtube.com/watch?v=Vl-YmGqY7PM&hd=1 np. w 16 sek. filmiku.
dziekuję za odpowiedzi.

_________________
W115 1975r 200D


Na górę
Post: pn mar 26, 2012 11:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Pierwsze pytanie, czy ubywa Ci płynu hamulcowego, bądź z dodatkowego zbiorniczka układu sprzęgła?

Przyczyną miękkiego pedału i trudności w uruchomieniu sprzęgła mogą być (wg mnie oczywiście):

1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem ;-) ) są dostępne zestawy naprawcze można próbować regenerować.
2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni ;-) ) można próbować regenerować tak samo jak "pompę".
3. Zużyty przewód elastyczny doprowadzający płyn od pompy do siłownika (mogło popękać zbrojenie i podczas naciskania pedału ciśnienie zamiast wypychać siłownik to rozpiera ścianki przewodu.)

Ten dźwięk słyszalny to wg mnie łożysko, najprawdopodobniej oporowe od sprzęgła, ale jest też druga możliwość i może to być łożysko na wale głównym silnika.

To oczywiście wg mnie mam nadzieję, że inni też się wypowiedzą. ;-)

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Post: wt mar 27, 2012 4:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
kudłaty pisze:
1. Zużyta "pompa" sprzęgła (znajduje się oczywiście za pedałem ;-) ) są dostępne zestawy naprawcze można próbować regenerować.
2. Zużyty siłownik sprzęgła (znajduje się na obudowie sprzęgła, obok skrzyni ;-) ) można próbować regenerować tak samo jak "pompę".

Wymieniać! Nie ma sensu regenerować ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lis 19, 2013 4:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Cześć wszystkim.
Odświeżę nieco temat gdyż ostatnio też mam "pompkowy" problem :-?

Kupiłem nówkę (febi) z racji, że stara (oryginalna mercedesa) miała już dość.. Nową zamontowano, problem zniknął - pedał pięknie odbija nic nie wpada biegi elegancko wchodzą.. no ale do czasu gdy nie dostała większego ciśnienia.. nagłe hamowanie, nie wysprzęglenie i... pompa w proszku. Wypadł tłok razem z uszczelniaczami - już pociętymi i do tego pełno płynu pod pedałami :x

Co się stało? Porównaliśmy nową pompkę febiego z oryginałem i sama konstrukcja pompki w środku nieco się różni. Same uszczelniacze są bardzo delikatnie powkładane gdzie można je w nowej pompce bez problemu palcem przesuwać gdzie w oryginale uszczelniacze "siedzą" jak trzeba.. Próbowaliśmy naprawić starą ale bez skutku - pedał wpada.. Więc myślę kupić kolejną ale panowie.. JAKĄ? nie chciałbym spotkać się ponownie z podobną sytuacją :(

W związku z tym jaką markę polecacie?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: wt lis 19, 2013 5:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 06, 2006 4:37 pm
Posty: 299
Lokalizacja: Wrocław
Ja zakładałem dwa razy ATE i jest git od około 5 i 3 lat.

_________________
220D 1970r
250CE 1970r


Na górę
Post: śr lis 20, 2013 11:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Dzięki za odpowiedź. Słyszałem właśnie, że ATE to b.dobry wybór.. Jednakże zamontowaliśmy METELLI - szczerze mówiąc pierwszy raz się spotykam z ta marką no ale sama konstrukcja pompki została przed sprzedażą sprawdzona [zlosnik] i jakość wykonania można śmiało porównać do oryginału - z głównym naciskiem na montaż uszczelniaczy(jak w oryginale). Na razie bez problemów, znowu się płynie [palacz]

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:14 pm
Posty: 47
\witam podepne sie troszke
Macie jakis sposob na odpowierzenie sprzegla , bo wciskanie plynu od dolu przez odpowietrznik jest niemozliwe nie ma szans przebic


Na górę
Post: pn lis 25, 2013 3:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Siemka.
W moim przypadku chłopaki posiadali specjalny zestawik do odpowietrzania (można kupić na necie). Podłączali narzędzie pod kompresor i pod wysprzęglik. Jednak gdy to nie dało rady a raz się to zdarzyło to odpowietrzyliśmy tradycyjnie - jak hamulce - jeden pompuje sprzęgło, w pewnym momencie przytrzymuje pedał a drugi pod autem spuszcza trochę płynu i zamyka układ, wtedy puszczasz pedał sprzęgła (pompka zaciąga płyn) - zabieg powtarzany kilka razy - pedał powinien się robić coraz "twardszy". Po zabiegu wiadomo sprawdzamy stan płynu hamulcowego w zbiorniczku - dodam że wszystko robione było na wyłączonym motorze. Płyn warto wymienić razem z pompką - u mnie stara pompka dosłownie skorodowała w środku a płyn był już nie zaciekawej jakości (czarny) [zlosnik]

Pozdrawiam

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: śr lis 27, 2013 10:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:14 pm
Posty: 47
OK dzieki za informacje . sprobuje w ten sposob. W tym momencie padl silnik i szukam przyczyny. tak to jest z tymi trupami


Na górę
Post: wt paź 28, 2014 7:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob paź 11, 2014 10:41 am
Posty: 11
Lokalizacja: Wrocław
Ja u siebie będę wymieniał pompkę i wysprzęglik. Od razu też wymienię płyn hamulcowy. I tu mam do Was pytanie. W różnych poradnikach internetowych napisane jest, żeby nie wypompowywać całego płynu z układu, tylko dolewać i od razu odpowietrzać na każdym kole z osobna. Tylko, że wtedy chyba płyn stary i nowy się miesza? Kiedyś w W210 wymieniłem płyn metodą całkowitego spuszczenia, ale jeżeli ma to mieć jakieś negatywne konsekwencje, to chciałbym się upewnić co do wyboru metody.
A sprzęgło odpowietrzyć najpierw, czy zacząć od hamulców? I czy można sprzęgło odpowietrzyć tak jak hamulce, czy trzeba kombinować z podłączaniem wężyka z wysprzęglika do przedniego koła?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl