MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 9:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 22, 2013 7:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, dzisiaj byłem moją W140 na przeglądzie i okazało się, że jeden tylny amortyzator ma 40 % sprawności czyli jest do dupy.... Teraz moje pytanie, czy to sam siłownik jest zepsuty, czy grucha od nivo poleciała? Nie wiem po prostu co wymienić.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lis 22, 2013 10:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ale siłownik NIVO nie może mieć ileś % sprawności, albo jest OK albo jest do dupy... Albo stuka, albo się z niego leje. Nie ma nic do amortyzacji... Pewnie grucha padła. Oby nie zaworek ADSu...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 3:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli co, naj sam przód kupować gruchę? Z amortyzatora się nie leje, ani nie stuka.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lis 23, 2013 10:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wiesz jak sprawdzić gruchę? trzeba odkręcić przewód i sprawdzić, czy istnieje jeszcze membrana...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
jakub_gozdzik pisze:
Witam, dzisiaj byłem moją W140 na przeglądzie i okazało się, że jeden tylny amortyzator ma 40 % sprawności czyli jest do dupy....

Ja bym nie ufał takiej diagnozie natomiast, jeśli faktycznie padła grucha to amortyzator jest sztywny jak pal Azji Tuhajbejowicza. Cała amortyzacja przenosi się na oponę.
bary123 pisze:
siłownik NIVO nie może mieć ileś % sprawności, albo jest OK albo jest do dupy... Albo stuka, albo się z niego leje. Nie ma nic do amortyzacji.

To prawda. Cała właściwa amortyzacja odbywa się w gruchach Nivo.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 11:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to zdecydujcie się, jak zachowuje się amortyzator przy padniętej gruszce. Jest sztywny, czy flakowaty? Coś za tą amortyzację odpowiada, skoro na przeglądzie wyszła wyraźna różnica między prawym a lewym amortyzatorem. Wjechałem na stanowisko do badania amortyzatorów, facio zaczął trzepać a na ekranie pokazywały się wykresy siły tłumienia. Dla lewego amortyzatora wykres był "wąski" natomiast dla prawego chciał chyba wyskoczyć poza obrys ekranu :)
A nie jest czasem tak, że taki amortyzator składa się z części tłumiącej i siłownikowej?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 11:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Przy padniętej gruszce Nivo i odpalonym silniku siłownik Nivo jest bardzo sztywny. Nie da się sprężać płynu. Właściwa amortyzacja odbywa się w gruszce Nivo poprzez ucisk oleju hydraulicznego cofającego się z obciążonego siłownika na membranę, za którą jest pod ciśnieniem któryś z gazów. Możliwe, że jest to azot, ale nie wnikajmy w takie szczegóły. Gaz jak wiemy daje się sprężać i to on przyjmuje na siebie całą amortyzację.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 2:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jeżeli po odpaleniu samochodu autem da się bujać i nie jest twardy amortyzator? To wtedy co?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nie sprawdzisz tego bujając auto na postoju. Siłownik przecież nie jest sztywny i spięty w jednym miejscu. Tutaj chodzi o szybkie drgania na dziurach i ich amortyzację. Skoro na przeglądzie wykazało, że jedna strona nie amortyzuje drgań, to albo masz padniętą gruchę, albo zamknięty zawór ADS. ADS sprawny?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 7:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel ADS jest sprawny, nie świeci się kontrolka. Jak ADS wchodzi w tryb awaryjny, wtedy zawory się zamykają i auto jest "beton". Tak mi się robiło, jak miałem niesprawny jeden z czujników przyspieszenia koła, wtedy auto robiło się twarde jak wóz drabiniasty. Ok zacznę od wymiany gruchy, bo to chyba najtańsze :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 24, 2013 11:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wiem, bo mi też wchodził ADS w ten tryb ;) Właśnie dlatego pytam, bo jakby na przykład jeden zawór tylny nie dostawał prądu, to zamyka się i odcina gruchę od amortyzacji. weź sobie sprawdź tę gruchę najpierw - musisz do jej środka wsadzić cienki wkrętak, jak natrafisz na opór membrany to ok, jeśli wkrętak wpadnie do końca, to wywal tę gruchę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl