MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 1:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 28, 2013 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
witam
chciałbym usłyszec Wasze opinie nt silnika 300 turbodiesel do 123. bo mam okazje wyrwac taki silnik niedrogo,ale chce wiedziec czy warto.
chodzi mi czy jest on tak samo wytrzymały jak normalne 300. czy faktycznie czuc większą moc. jak ze spalaniem itp.
z góry dzięki za odp.
pozdrawiam.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 8:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
W skrócie:

- jeśli jest zdrowy tj. ma kompresję, dobrą pompę wtryskową i sprawną turbinę to super silnik, w mieście pali tyle co wolnossący, a w trasie jest ekonomiczniejszy, do tego odczuwalnie lepsze osiągi

- jeśli jest zużyty to porażka, pali dużo (15 litrów/100 km w mieście nie powinno dziwić), nie czuć różnicy w osiągach w porównaniu ze zwykłą zdrową "trzysetką", a do tego remont kosztuje krocie (cena tłoka na poziomie 700-1000 zł w zależności od producenta i dostawcy)

Pamiętaj, że ten silnik pracował ze skrzyniami automatycznymi i dyferencjałem o niższym przełożeniu (3,07).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: czw lis 28, 2013 8:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
tzn,że nie podejdzie do manuala? myslałem,że tylko we współczesnych samochodach rozróżniamy silniki z podziałem na pod automat i pod manual. to teraz mnie zaskoczyłes. tzn nie jest to dla mnie problem gdyż z miłosci do automatów będe nimi jezdził po wsze czasy. chodzi mi tylko o "nowinke" techniczną.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 2:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Podejdzie do skrzyni manualnej, sporo chlopakow tak przerabia Gelendy - 300td + manual z G lub Sprintera. Ale czy to o to chodzi? Jak by co to mozesz zajrzec na gelenda.pl i poczytac posty o przekladkach i problemach z tym zwiazanych.

Osiagi - mialem 123 z obydwoma motorami i oba w automacie. 125KM w turbo vs 88KM w wolnossacym to bardzo duza roznica, oczywiscie przy zalozeniach o ktorych wyzej napisal Lukasz. Spalanie faktycznie na podobnym poziomie, a frajda z jazdy nieporownywalna.
Rzuc tez okiem do dzialu warsztat i listy modeli, bedziesz wiedzial z jakimi przelozeniami byly mosty i skrzynie do tego silnika.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
dzieki za opinie. tak jak napisałem,u mnie manual nie wchodzi w gre.wiec ewetualnie tan problem jest z głowy.
a wracając do tego co pisał Mitu - jeżeli jeszcze kompresje można zmierzyc to jak zweryfikowac stan pompy? i czy przy mierzeniu kompresji można sugerowac się wskaznikiem cisnienia oleju na liczniku auta czy lepiej "wkręcic" się miernikiem w każdy cylinder?
co do tej pompy to czy różni się ona od tej ze zwykłego wolnossącego? pytam bo tak jak napisałem nic nie wiem o tych silnikach,a na forum beczkolandii przeczytałem dialog,który troche mnie zdziwił. otóż jeden z forumowiczów miał na sprzedanie turbine z kolektorem do 300 i zaraz znalazło się grono chętnych do jej zakupu i montażu do zwykłego silnika. w sumie nie wiem czy ktos ją kupił i jaki był finał,ale troche mnie to zdziwiło,gdyż pamiętam jeszcze z czasów golfa mk1,że wręcz zakazane było do zwykłego benzyniaka zakładac turbine gdyż niby po przejechaniu kilku km silnik zakonczył by żywot. więc jak to jest Panowie? pytam z czystej ciekawosci,bron boże nie zamierzam robic takiego mixu.

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Turbo jest w 3/4 inny niż wolnossący, choć z wyglądu prawie nie do odróżnienia, zwłaszcza dla laika. Przede wszystkim tłoki są chłodzone olejem i dlatego przeróbka zwykłego na turbo faktycznie szybko skończyła by jego żywot, zwłaszcza jak dorwałby się "butownik".
Co do mierzenia kompresji, to ma to sens wówczas, gdy są prawidłowe luzy zaworowe. W innym przypadku to nie ma co wyciągać daleko idących wniosków. Najlepiej byłoby zmierzyć kompresję na ciepło i na zimno. Mierzysz albo przez otwór świecy żarowej albo wtryskiwacza.
Jeśli chodzi o pompę wtryskową, to gdy silnik jest poza autem w zasadzie nic nie zrobisz, a pompa jest inna niż w wolnossącym, mało tego w zależności od roku produkcji były różne pompy.
Zawsze najwięcej informacji daje uruchomienie zimnego motoru, zwłaszcza przy temperaturach ujemnych, a w drugiej kolejności jazda, z tym że tutaj duży wpływ na wrażenia ma skrzynia biegów, jej stan i stan elementów z nią związanych, a jest ich sporo. Skrzynia też jest inna niż w wolnossącym. Nr skrzyń w 123 turbo: 722.120, 722.303, 722.315, 722.403, 722.416. Nawet rura wydechowa jest inna niż w wolnossącym. :)
Generalnie powodzenia. [zlosnikok]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt lis 29, 2013 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Mitu pisze:
dlatego przeróbka zwykłego na turbo faktycznie szybko skończyła by jego żywot, zwłaszcza jak dorwałby się "butownik".


Wiem, że powszechnie panuje taka opinia, ale to nieprawda. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 10:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Szumek pisze:
Mitu pisze:
dlatego przeróbka zwykłego na turbo faktycznie szybko skończyła by jego żywot, zwłaszcza jak dorwałby się "butownik".


Ja miałem OM615 zaturbione dmuchałem 0.8 bara i prze dwa lata jazdy nic mu nie było,a lekkiej nogi to nie mam :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 1:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
poszperałem i znalazłem 2 takie oto wynalazki. i teraz pytanie - czy są to oryginalne turbo i ktoś je przerobił pod manual czy może to wolnossące z dołożoną turbawką?
http://otomoto.pl/mercedes-benz-300-C31190151.html
http://otomoto.pl/mercedes-benz-300-ide ... 29267.html
Szumek,możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedz? czy latałeś z dołożonym turbo?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 6:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Kowal_80 pisze:
Szumek,możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedz? czy latałeś z dołożonym turbo?


Nie, ale moja opinia wynika z tego, że diesle Mercedesa z tamtych lat są "overengineered". W turbodieslach zrobili tłoki chłodzone olejem, kuty wał, dali inną pompę oleju, itp., gdyż był to pierwszy ich taki turbodiesel i obawiali się, że trwałość mogłaby być niższa od wersji wolnossącej - a prestiż marki na to nie pozwalał. Jednak są przykłady garażowego uturbienia wersji wolnossących, do podobnych parametrów jak miała wersja turbo, bez utraty trwałości. W nowszych turbodieslach z W124 postąpili podobnie, chociaż też okazuje się, że niepotrzebnie - są nawet w Polsce silniki OM601 (czyli z W124 200D) uturbione wykręcone do 140 KM.

Moim zdaniem OM617A nie jest wart zabawy w dzisiejszych czasach, bo dostępność używanych części jest kiepska, nowe są kosmicznie drogie, a sam silnik ani nie pali mało, ani nie ma dużo mocy w stosunku do pojemności i zużycia paliwa. Jeśli ktoś chce się pobawić w ten silnik w ramach hobby, to można, ale z praktycznego punktu widzenia ten silnik nie ma już sensu.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 6:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Ten z drugiego linka to nie turbodiesel, tylko zwykłe 300D. W nomenklaturze MB, 300TD oznacza kombi z silnikiem OM617.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 6:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
fullsize pisze:
Ten z drugiego linka to nie turbodiesel, tylko zwykłe 300D. W nomenklaturze MB, 300TD oznacza kombi z silnikiem OM617.


A pod puszką filtra powietrza to co mu siedzi? :lol:

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: sob lis 30, 2013 7:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
O kurna, faktycznie, nie spojrzałem na zdjęcie tylko na opis :oops:
Ale w takim razie to powinno być TDT ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: ndz gru 01, 2013 10:43 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W tym kombi widac podkladke lewarka z automata.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn gru 02, 2013 9:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
faktycznie,akurat na lewarek nie zwróciłem uwagi. czyli może to być oryginalny TD tylko z wymienioną skrzynią? ale,że komuś chciało się w to bawic skoro mówicie,że to tyle zachodu...

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl