MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 6:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 02, 2014 8:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2012 7:34 am
Posty: 19
Zakupiłem zacną sztukę W123 - mam nową uszczelkę tylnej szyby no i jest małe ale.
Byłem w kilku "warsztatach" i:
- tam gdzie wymieniają szyby nie podejmą się tematu bo podobno pogną chromy, uszczelka źle się ułoży, będą to robić cały dzień itd itp
- tam gdzie jest człowiek od pół wieku naprawiający MB nie podejmie się tematu bo ma inną robotę ale jak mówi wyjąć sznurek z szafy i temat w miarę prosty
- znajomy blacharz boi się wyjąć szybę, natomiast twierdzi że z założeniem nie powinno być problemu
- człowiek który nie widzi w niczym problemu ma cenę z Jowisza

Komu wierzyć, komu nie? Czy to naprawdę takie skomplikowane czy niektórzy wyolbrzymiają problem?
Jak zakładać szybę? Chrom w nową uszczelkę najpierw a potem montaż razem z szybą?

_________________
W123 200d (jak diabeł - postrach fotoradarów) - mam tyle lat co on 1978r :D


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 10:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
Hej
Ze zdjęciem szyby nie było problemu, z tym ze miałem nową uszczelkę więc starą wyciąłem (była sparciała).
Natomiast zakładanie to trudniejsza sprawa, sznurek w moim przypadku się sprawdził, woda z płynem(ludwik) tez się przyda, dopiero po założeniu uszczelki zakładałem chromy które właściwie klinują szybę, i właśnie z chromem było najwięcej problemów żeby właściwie osiadł.
Temperatura otoczenia tez jest ważna, ja robiłem to w środku lata, i mam coupe, w sedanie jest łatwiej, przynajmniej tak mi się wydaje, szyba nie zachodzi na boki.


Na górę
Post: czw sty 02, 2014 11:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 10:40 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Brzeg
misza1 pisze:
dopiero po założeniu uszczelki zakładałem chromy które właściwie klinują szybę, i właśnie z chromem było najwięcej problemów żeby właściwie osiadł.

bo chrom sie wklada razem z uszczelka :] sznurek, jakies mazidlo do poslizgu sznurka w uszczelce i najlepiej druga osoba do lekkiego wciskania od zewnatrz :]

_________________
W123 300D


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 6:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2012 7:34 am
Posty: 19
Ok dzięki chłopaki, dostałem bardzo pożyteczne i wyczerpujące info od kolegi kamikadze na temat szyby i mniej więcej wszystko jasne :) jakby nie było poczekam z tematem do lata i temperatur wyższych.

_________________
W123 200d (jak diabeł - postrach fotoradarów) - mam tyle lat co on 1978r :D


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 4:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
podzielil bys sie tymi info ze mna bo mnie to tez czeka. Z gory dzieki ;)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 8:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn cze 04, 2012 7:34 am
Posty: 19
Od Kolegi Kamikadze:

"...Witam

Wymiana jest prosta , wyciąć starą uszczelke nożykiem do tapet aby nie męczyć sie z wyciaganie i obawą przed strzelenią szyby , odkręcić grzanie szyby na słupkach pod tapicerką , po wycięciu uszczelki powoli wyjąć szybe z auta , następnie samą szybe z resztki uszczelki i na koncu delikatnie ramke chromowaną . Później wyczyścić podszybie i ważac trzeba na podsufitke przy wkładaniu nowej uszczelki z szybą gdyż zachodzi ona górą pod uszczelke.
I do montażu to pierw , włożyć ramke w nową uszczelke delikatnie , później szybe w uszczelke i do samochodu wsadzić na sznurek , najlepiej w dwie osoby cala tą operacje robić .
Podłączyć grzanie szyby , złożyć tapicerke i po problemie .

Wystarczy jeden wolny dzień jak ktoś robi to poraz pierwszy i po bólu .

Opisałem tak jak umiałem to przełożyć z praktyki w teorie .

Pozdrawiam i życze powodzenia :)..."

[zlosnikok]

_________________
W123 200d (jak diabeł - postrach fotoradarów) - mam tyle lat co on 1978r :D


Na górę
Post: pt sty 03, 2014 11:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
a gruby ten sznurek???? taki jak do holowania auta czy taki jak do butów?

Dzieki serdeczne za opis

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: sob sty 04, 2014 12:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
nie mniej niż 5 mm

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: sob sty 04, 2014 1:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Troszkę poprawię tą instrukcję.Najlepsze wyjęcie to uszczelki wycięcie -tniemy od strony szyby.Wyjmujemy tylną kanapę,osłony boczne,płytę gdzie siedzi apteczka (odkręcając apteczkę ma dwa wkręty w środku) odkręcamy grzanie szyby.Szybę wypychamy od środka nie dotykając się do ramki.Uwaga na kabelki od grzania lubą się urwać.

Wkładamy szybę w nową uszczelkę smarując wpust na szybę silpastą lub czymś z poślizgiem ,wkładamy ramkę stosując ten sam specyfik poślizgowy-ważne ramka na luzie ma ładnie przylegać do uszczelki w razie potrzeby delikatnie doginamy elementy chromowane tu trzeba uważać aby nie przedobrzyć.Na oczyszczoną przestrzeń w której będzie osadzana szyba z uszczelką nanosimy specyfik poślizgowy i tak samo na krawędź po obwodzie uszczelki -tą co przylega do karoserii a jej po montażu nie widzimy,wkładamy linkę po obwodzie uszczelki,całość kładziemy na otwór i tu jeden dociska i przepycha a drugi wyciąga sznurek -zaczynamy od rogu.Po założeniu na auto w razie potrzeby użyć trzeba młotka gumowego i klocka z miękkiego drewna do korekty tego i owego.

Na pytanie po co specyfik smarujący od razu odpowiem-całość ma sie dobrze ułożyć i dopasować.Niekiedy jak coś się źle układa całość trzeba wypchnąć i tu poślizg jest potrzebny.
Jak wszystko się ładnie ułoży uszczelniamy całość szczeliwem do szyb np Wurth.Nie stosować silikonu!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl