MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 27, 2014 10:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Hej witam, swoją odbudowę zakończyłem około 1,5 roku temu i od tamtej pory użytkuję swą złotą strzałę. Ale do rzeczy, mam problem polegający na dużych wibracjach przy rozpędzaniu pojazdu na 3 i 4 biegu. Jest to 300D 3cio seryjny ze skrzynią 4rką. Most 3,46. Opiszę jak to wygląda, 1 i 2 bieg spokojnie, na 3 przy pewnej prędkości około 40-60 wpada w duże wibracje przy dodaniu gazu, jak puszczę to cisza, przejdę moment przykładodo 60km/h i jest cisza i spokój, potem wrzucę na 4rkę dodam gazu i znów wibruje buczy głośno że aż nie wiem. Przy cofaniu lub jeździe na 1 biegu BEZ GAZU swobodnie toczące się auto wydaje jakby dzwonienie co kawałek jakby coś luźne itd, może to mało znaczące ale piszę co obserwuję. Teraz powiem co zrobiłem przez ostatni prawie że rok.

Wymieniłem 2 półosie, rozebrałem dyfer na stole i jest jak nowy, bez opiłków, luzów itd, jeszcze oryginalna farba z niego nie zaszła w środku, wał wyważany, podpora skrzyni i wału zmieniona, zmieniłem gumy na wałach 3 bodajże są, wszystko wydaje się okej, gumy silnika też nie był ruszane, wydaje mi się, że nic się z nimi nie dzieje (ocenione wzrokowo), aaa nawet drugi wał zakładałem, bo myślałem, że z moim coś nie tak jest....

Podejrzewam, że ktoś miał taki przypadek, czy to coś ze skrzynią, sprzęgłem czy może szukać w łapach silnika unieśc go i zobaczyć, bo już głupi jest i zdenerwowany, że to idzie jak krew z nosa....


Na górę
Post: wt maja 27, 2014 10:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zużyte łożysko na podporze wału napędowego albo wyrobiony wielowpust na wale napędowym albo wał skrzywiony lub źle wyważony. Na początek sprawdź łożysko, a jeżeli jest w porządku spróbuj zdjąć gumową osłonę pośrodku wału (przed podporą) i nasmarować wielowpust smarem grafitowym. Jeszcze mogą być luźne śruby na przegubach gumowych wału albo przegub Cardana pośrodku wału.


Na górę
Post: wt maja 27, 2014 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Przy wczorajszym składaniu wału, wielowpust nasmarowałem właśnie i dokręciłem tę dużą nakrętkę tak z "czuciem". Myślisz, że to może być łożysko, taka wtopa i to w 2 różnych wałach ??


Na górę
Post: wt maja 27, 2014 10:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Panie a wał złożony jest na znakach.3 seria ma znaki na połówkach wału w celu ułatwienia ponownego złożenia.Do sprawdzenia jeszcze tuleja centrująca , łącznik gumowy i tłumik drgań wału.


Na górę
Post: śr maja 28, 2014 3:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
hruścik pisze:
tłumik drgań wału.


Albo nie ma wcale albo jest zużyty.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr maja 28, 2014 10:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Panowie podpora gumowa wału i wszystkie elementy gumowe są nowe, dokręcone i sprawne. Krzyżaki wydają się nie mieć zbytnich luzów, odpowiednio chodzą. Drogą eliminacji myślałem, żeby wał już odstawić na bok i szukać w czymś innym. Swoją drogą, te wibracje pojawiły się po wymianie zużytych gum na wale, na wszystkie nowe.... kwestia złożenia? o.O już nie mam pojęcia może ktoś miał taki przypadek, niech pisze. A co myślicie o gumach silnika??? Już nawet myślałem, że może tarcza sprzęgła roznitowana hmmm


Na górę
Post: czw maja 29, 2014 1:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Pokaż jak Twoim zdaniem wygląda tłumik drgań, skoro go wymieniłeś.
Upieram się, bo to częsta przypadłość "trzysetek" z manualną skrzynią biegów. Z poradami internetowymi jest tak, że trzeba mieć 100% pewności, że dana przyczyna została wyeliminowana, więc dopóki nie zobaczę to nie uwierzę. Jest tu taki jeden co miał problem z hamulcami i bawił się w gimnastyka, zdobywając wielokrotne mistrzostwo w wymianie wspomagania hamulców, bo nie dopuszczał do świadomości, że przyczyna nie leży tam gdzie jej szuka, więc wyciągnij wnioski i eliminuj możliwe przyczyny po kolei, bo inaczej będziesz zaraz ściągał skrzynię, wyciągał silnik, zmieniał panewki albo prostował budę lub co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt maja 30, 2014 12:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
No więc tak, będę obrazował... a zacząłem od NAJMNIEJ inwazyjnych rzeczy jeśli chodzi o eliminację więc nie mów mi, że bawię sie w gimnastyka bo idę po kolei tak jak pisałem. Wał,most, półosie. Skrzyni jeszcze nei ruszałem i nie wiem czy jest potrzeba. Poniżej zdjęcia

Wymienione jeśli chodzi o gumy

http://images.kangoo.pl/44838744/86966_ ... _08_93.jpg

http://www.automerc.pl/prod_img/mini/w3 ... 6_7103.jpg

http://autowak.com.pl/foto/104897.jpg

Dalej, wymienione półosie na sprawne. Podtrzymka mostu odkręcałem, oglądałem jest OKEJ.


Na górę
Post: pt maja 30, 2014 8:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Super, jednak wymieniłeś tłumik drgań. Jesteś pewny, że jest zamontowany w osi?
Podaj jeszcze jego numer, żeby była pewność, że od 300D.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: pt maja 30, 2014 4:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Numeru teraz nie jestem w stanie odczytać, ale jestem bardziej jak pewny, że jest od 300D, cały komplet od 300setki po numerach brałem. Po godzinkach poprawiam to i tamto, więc przez kilka dni nie mogę wjechać na podnośnik.

Obrazek

Ale tak jak mówię, jest na pewno od 300D i złożony osiowo. Jak upuszczę gaz to wibracje ustają, więc to coś dostaje drgania od obciażenia + prędkości obrotowej. Wcześniej myślałem, że to tylko od prędkości obrotowej wału dostaje te wibracje, ale skoro można tym manipulować upuszczając i dodając gaz... Najgorzej jest, jak jedziemy we 4 osoby i pod górkę to całe auto wibruuujeeeee.


Na górę
Post: sob maja 31, 2014 1:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Sprawdź jeszcze czy półosie w gniazdach zarówno mostu jak i piast nie mają luzów.A jeśli chodzi o łączniki gumowo- metalowe to w moim kombi po wymianie tej przy skrzyni na nówkę pojawiły się drgania no to założyłem używkę i objaw ustał.


Na górę
Post: czw cze 05, 2014 3:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Półosie są OK. No nic pozostaje mi wyjąć wał jeszcze raz, i zawieźć do Kardan'a niech mi go sprawdzi na poczekaniu, jak będzie OK to szukam dalej, jak będzie nie OK to zostawiam do naprawy. Bo jak ludzi wiozę to się pytają co się dzieje :-?

Aktualnie Mercedes zdekomplatowany więc jak skończę to się za to wezmę, lakieruję całego, a 2 lata temu był odbudowywany i lakierowany wrrrrr :evil:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl