MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 01, 2014 8:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 07, 2013 6:18 pm
Posty: 13
Witam, jestem na etapie lakierowania samochodu, oryginalny kolor to Ahorngelb 606G, poprosiłem o próbki w Sikkensie oraz lakiernik zorganizował także ale jakiejś innej firmy. Oryginalny Ahorngelb to żółty klonowy przepiękny odcień żółci natomiast próbki z obydwu firm w mojej ocenie wpadają w groszek lub oliwkę.

Podpowiedzcie gdzie dobrać lakier aby był zgodny z oryginałem, polecacie jakąś firmę?
Czy lakiery mogą się aż tak znacznie różnić od siebie?
Generalnie jestem w kropce samochód robię dla siebie i chcę aby wyglądał prawie identycznie jak 40 lat temu kiedy zjeżdżał z taśmy.
Pozdrawiam
Artur

_________________
R 129 SL 320 1998r. Special Edition
W124 250D 1990r. Blau
W 116 280 SE 1974r. Ahorngelb
W 114 280 1972r. Rat Benz
Ex: W123 300D 1985r. Astralsilber


Na górę
Post: śr lip 02, 2014 9:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
pamietam, ze takie stare odcienie kolorow, ktorych juz MB w palecie nie ma miala firma DuPont. Ja szukalem 930 silverblue metallic i w DuPont byl idento, kolornik przylozony do fury nie roznil sie niczym od odcieniu na aucie.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: śr lip 02, 2014 3:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
Cześć,

lakierowałem W115 na matowy odcień ahorn gelb w 2012r.

Producent Standox - lakier 2 warstwowy: baza + półmatowy bezbarwny.

W bazie Standoxa są kombinacje lakierów z palety Mercedesa.

Nie wiem czy polecać Standoxa czy nie - po 2000km popsuł się alternator, a potem rozrusznik - ale próbuj. [hihi]

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: śr lip 02, 2014 4:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A co to są "kombinacje lakierów z palety Mercedesa"?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 03, 2014 8:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mam na tapecie aktualnie 123 DB606 do częsciowego lakierowania, porównałem kilku producentów do nielakierowanego elementu i praktycznie trzeba sobie stworzyć własną recepturę. Pytanie jeszcze w jakim systemie mieć zrobione- jednowarstowo (połysk bezpośredni) czy 2 warstwowo (baza/klar)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt lip 04, 2014 9:32 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Cześc ja mam właśnie polakierowaną 109, kupiłem lakier z Auto Coloru. Inni producenci mają podobne ale nie ten który sobie wybrałem. Auto mam z 1969 roku a kolor z 212 ciemny metalik z czerwonym ziarnem w słońcu jest bordowy łamie się w brąz. Ale co ważne ta firma ponoć sprzedaje do Mercedesa na naprawy. Pozdrawiam MN


Na górę
Post: pt lip 04, 2014 4:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Marian-m110 pisze:
Cześc ja mam właśnie polakierowaną 109, kupiłem lakier z Auto Coloru. Inni producenci mają podobne ale nie ten który sobie wybrałem. Auto mam z 1969 roku a kolor z 212 ciemny metalik z czerwonym ziarnem w słońcu jest bordowy łamie się w brąz. Ale co ważne ta firma ponoć sprzedaje do Mercedesa na naprawy. Pozdrawiam MN


To naprawdę bardzo cenna uwaga odnośnie poszukiwania prawidłowego Ahorngelb. Myślę, że nigdy nie dowiesz się, czy kolor, który sobie wybrałeś od czapy jest tym właściwym odcieniem, który leży na W212 i o tym toczy się w bólach ta dyskusja.

Lakieruję to za duże słowo, ale lakierujemy czwarte W123 do linii szyb z przejściem na słupki i nie zdarzyło mi się jeszcze, aby trafić w to co jest na aucie i nie mówię o porównywaniu do dachu, który jest permanentnie wystawiony na ekspozycję UV. Zawsze kończy się to objazdówką po mieszalnikach i kupnie testowych setek, po czym należy poprosić o recepturę i dokupić istotne komponenty, podzielić lakier i kapać dosłownie po kilka kropel robiąc dziesiątki próbnych natrysków i bardzo dokładne notatki. Życzę powodzenia w przekonaniu lakiernika do takiej pracy.

Idę o zakład, że jeździ sporo aut, których właściciele co prawda położyli lakier z tabliczki, ale odcień jest zupełnie przypadkowy i do wzorcowego ma się różnie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob lip 05, 2014 1:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
_me: how_ pisze:
Lakieruję to za duże słowo, ale lakierujemy czwarte W123 do linii szyb z przejściem na słupki i nie zdarzyło mi się jeszcze, aby trafić w to co jest na aucie i nie mówię o porównywaniu do dachu, który jest permanentnie wystawiony na ekspozycję UV. Zawsze kończy się to objazdówką po mieszalnikach i kupnie testowych setek, po czym należy poprosić o recepturę i dokupić istotne komponenty, podzielić lakier i kapać dosłownie po kilka kropel robiąc dziesiątki próbnych natrysków i bardzo dokładne notatki. Życzę powodzenia w przekonaniu lakiernika do takiej pracy.

Idę o zakład, że jeździ sporo aut, których właściciele co prawda położyli lakier z tabliczki, ale odcień jest zupełnie przypadkowy i do wzorcowego ma się różnie.


Amen

Raz w życiu trafiło mi się kupić zielony 860 bodajże w tzw. akrylu w mieszalni RM, który okazał się idealny odcieniem do farbycznego. Pozostałe kolory to w zasadzie twórczość jak Michał wspomniał powyżej.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: sob lip 05, 2014 12:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
_me: how_ pisze:
Idę o zakład, że jeździ sporo aut, których właściciele co prawda położyli lakier z tabliczki, ale odcień jest zupełnie przypadkowy i do wzorcowego ma się różnie.


Klasyczny przykład to jeden z moich ulubionych lakierów do mercedesów z lat 60-tych., czyli 158 weissgrau. Kilku Kolegów z forum ma auta w tym kolorze (Tobol 111, Ocet 108, Stomek 115) i na każdym jest inny, ale nie odcień, a dosłownie inny kolor!

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: sob lip 05, 2014 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nikogo nie mam na myśli personalnie, ale myślę, że dużą krzywdę zrobił ludziom przymiotnik komputerowy w haśle "komputerowa mieszalnia lakierów". Jestem pewien, że większość klientów nie z branży jest przekonana, że lakier robi komputer i to załatwia sprawę. No i słynna już "paleta Mercedesa". Jak coś jest z palety MB, to już z definicji na pewno jest dobre, nawet jeśli jest z W212, a kładzione na W109 i pochodzi z przypadkowego mieszalnika.

Następną ciekawą sprawą, na którą mało kto zwraca uwagę jest grubość ziarna w metaliku. W zeszłym tygodniu ziścił się oto mój czarny sen. Kolor był całkiem całkiem, oczywiście jak to Stomek mawia: "do dalszej obróbki", ale z ziarnem wielkim niczym u taniej dziwki na fioletowych paznokciach. Aktualnie stoi nieruszany z nadzieją, że gruba płytka nieco opadnie i uda się pobrać coś sensownego z góry. Nie wiem jak na aktualnych MB, ale ziarno na W123 jest przecież tak drobne, że w pochmurny dzień ciężko je dostrzec z bliska. Dzisiejsze auta mienią się dla odmiany ziarnem już z daleka. To jest taki sam efekt jak na barokach: pomalowane "drobnym pixelem" na 735 Astralsilber trochę smutnieją i wpadają w szary dopóki nie przyświeci słońce, a grube ziarno z kolei budzi skojarzenia z malowaniem felg srebrzanką przed garażem i to bez ściągania opon. Na oryginalnym baroku ziarna trzeba szukać z lupą.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob lip 05, 2014 3:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sie 07, 2013 6:18 pm
Posty: 13
Dziękuję za sugestie, właśnie odkryłem ze obecny lakier który jest na samochodzie jest jego drugim lakierem a kolor różni się od oryginału do którego "odkopał" się lakiernik.
Teraz próbki które posiadam są przynajmniej zbliżone do oryginału ale i tak pozostaje jednak metoda prób i błędów aby kolor 606 obecnych producentow dopasować do tego z 1974r.
Pozdrawiam i życzcie mi wytrwałości :)

_________________
R 129 SL 320 1998r. Special Edition
W124 250D 1990r. Blau
W 116 280 SE 1974r. Ahorngelb
W 114 280 1972r. Rat Benz
Ex: W123 300D 1985r. Astralsilber


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 8:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
_me: how_ pisze:
Lakieruję to za duże słowo, ale lakierujemy czwarte W123 do linii szyb z przejściem na słupki i nie zdarzyło mi się jeszcze, aby trafić w to co jest na aucie i nie mówię o porównywaniu do dachu, który jest permanentnie wystawiony na ekspozycję UV. Zawsze kończy się to objazdówką po mieszalnikach i kupnie testowych setek, po czym należy poprosić o recepturę i dokupić istotne komponenty, podzielić lakier i kapać dosłownie po kilka kropel robiąc dziesiątki próbnych natrysków i bardzo dokładne notatki. Życzę powodzenia w przekonaniu lakiernika do takiej pracy.


No ja myślę, że tak trzeba robić i dużo osób tak robi (jest zmuszona), by mieć to zrobione porządnie. Nie jesteś jedyny [zlosnikz]

_me: how_ pisze:
Idę o zakład, że jeździ sporo aut, których właściciele co prawda położyli lakier z tabliczki, ale odcień jest zupełnie przypadkowy i do wzorcowego ma się różnie.


Ja myślę, że nie "sporo", a zdecydowana większość [zlosnikz]
Jak malowałem kieeeeedyś C123 w mangan brown, to nowy lakier był bardzo podobny, taki jakby bardziej żywy. Ale ja malowałem całe auto, więc nie było problemu elementów w innym odcieniu.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 8:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
_me: how_ pisze:
Idę o zakład, że jeździ sporo aut, których właściciele co prawda położyli lakier z tabliczki, ale odcień jest zupełnie przypadkowy i do wzorcowego ma się różnie.


Właśnie to jest kłopot – abstrahując od doboru odcienia przy malowaniu kilku elementów, bo racja, że dobór paletowy może być dopiero bazą dalszej zabawy z lakiernikiem.

Co oznacza wzorcowy Ahorngelb dzisiaj; skład bazy, zapis proporcji mieszanki czy polakierowaną w latach ’70 tabliczkę wzorcową, przechowywaną skrzętnie w klimacie jaskini Sophienhöhle.
Toż mamy inne surowce, technologie … nawet moja siatkówka 30 lat temu inaczej filtrowała fale kolorów.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 9:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
eli pisze:
Co oznacza wzorcowy Ahorngelb dzisiaj; skład bazy, zapis proporcji mieszanki czy polakierowaną w latach ’70 tabliczkę wzorcową, przechowywaną skrzętnie w klimacie jaskini Sophienhöhle.
Toż mamy inne surowce, technologie … nawet moja siatkówka 30 lat temu inaczej filtrowała fale kolorów.


Dobre pytanie i też się nad tym zastanawiałem.
Ale /8 w pierwszym lakierze nie jest jakimś ewenementem i wystarczy zajrzeć takiemu po otwarciu tylnych drzwi na nadkole, aby przekonać się jak powinien wyglądać prawidłowy odcień. Oczywiście jakieś drobne odchyły są do zaakceptowania, czasem wręcz nie do uniknięcia. Takie dylematy co uznać za wzorzec, to można mieć owszem, ale przy jakimś przedwojennym aucie w innym kolorze niż czarny, gdzie nie ma do czego porównać. Jeśli ktoś nie znajduje już innych argumentów, to chyba najzwyczajniej szkoda wpakować mnóstwo kasy w projekt i dać se wybełtać przypadkowy kolor z dupy, na dodatek żyjąc w przeświadczeniu, że taki właśnie ma być.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt lip 08, 2014 9:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
eli pisze:
Co oznacza wzorcowy Ahorngelb dzisiaj; skład bazy, zapis proporcji mieszanki czy polakierowaną w latach ’70 tabliczkę wzorcową, przechowywaną skrzętnie w klimacie jaskini Sophienhöhle.
Toż mamy inne surowce, technologie … nawet moja siatkówka 30 lat temu inaczej filtrowała fale kolorów.


W najbliższych dniach będę testował 606 w połysku bezpośrednim , gdzie jest najbliżej oryginału i jakich ewentualnych korekt trzeba dokonać.
Pokombinowałem juz lekko z recepturą Lehlera Macrofan i jestem na dobrej drodze, ale wciąż korci mnie RM , Sikkens lub SpiesHecker. Baza koloru to 123 200 z przelotem poniżej 100Tkm.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl