MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 20, 2004 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
A jeszcze jedno - jak działa ogrzewanie ? Odkręcone na maksa dmucha gorącym ? Jak nie, to mogą być przewody (albo kanały) przytkane albo zakamienione.

Jak jest bez termostatu, to nawet na zimnym silniku bez korka chłodnicy po dodaniu gazu powinno być widać szybko zasuwający płyn (patrząc przez dziurkę wlewu w chłodnicy... :-) )

Z moich doświadczeń jak jezdziłem bez termostatu po tym jak się zawiesił i go wyciągnąłem na parę dni, to temp nie osiągała 80 st. i to w lecie !

Niestety też obstawiam delikatne pęknięcie uszczelki głowicy :-(

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 21, 2004 12:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Właśnie co do jazdy bez termostatu to tez tak zawsze mialem (w lecie po gorach z przyczepa nie osiagal 80'), obieg jest duzy, jak odkrece korek z chlodnicy i przygazuje to szybko leci woda. Ogrzewanie jest ale tylko jak samochod jedzie (jak stoi to silnik moze miec 80' ale i tak nie bedzie grzal-a jak juz to bardzo slabo). Jutro odbieram od lakiernika beczke wiec zaraz wszystko sprawdze.

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Sorry, ze przypominam taki stary post, ale nie wiem, co dalej....
Głowica była lekko skrzywiona (to chyba było powodem wyrzucania wody z chłodnicy - ciśnienie..) oddałem głowice do planowania ,wymienili mi od razu wszystkie gniazda i wszystko z nią już ok., ale to nie było chyba jedyną przyczyną grzania się, co prawda w tej chwili nie grzeje się już w korkach ani tez przy normalnej jeździe, jak jadę do 110km/h to nie przekracza 80'C (założyłem już termostat;)) , ale wystarczy, że pojadę Ok minuty 140km/h to wskazówka od razu się podnosi (myślałem że się zatrzyma chociaż przy 90'C ale jak była już przed 100 to zwolniłem i od razu spadło). Następnym więc krokiem była nowa chłodnica (kolega w warsztacie pożyczył mi nowa na przetestowanie) niestety dalej to samo, dzisiaj rano wymieniłem czujnik wody z nadzieją że tylko źle pokazuje ;p hmm ale .... dalej.
Po zmianie czujnika temp skacze od ok. 70' do 80'C przy normalnej jeździe, przy troszkę szybszej (120-140) leci tak samo w gore.
Ufff to na tyle. Może termostat mi nie otwiera się do końca?? Zmienię go na inny i jeszcze zobaczę co się będzie działo. Hmm zastanawiam się też nad wiatrakiem, kiedyś miałem visco
I zastąpiłem je pięcioramiennym wiatrakiem który chodzi cały czas (dzisiaj oglądałem visco i wiatrak ma pod trochę większym nachyleniem pióra niż ten co teraz mam). Sam już nie wiem czego się złapać.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ??

Pozdrawiam

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 9:23 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Moze teskni za Visco?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Myślisz, że nachylenie łopat w tym wiatraku który mam zamontowany na sztywno nie daje rady chłodzić ?? Hmm nie jest to duża róznica ale kto wie, jak wszystko już sprawdze to i visco założę :(

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 05, 2004 10:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kłapouchy pisze:
Myślisz, że nachylenie łopat w tym wiatraku który mam zamontowany na sztywno nie daje rady chłodzić ?? Hmm nie jest to duża róznica ale kto wie, jak wszystko już sprawdze to i visco założę :(


Stawiam na Visco, skoro podczas jazdy jest OK, a podczas postoju zaczyna się gotować - miałem to samo, co prawda w W124, ale po wymianie jak ręką odjął. Chłodnicę też warto przejrzeć - nawet jakbyś miał kupić nową, to nie powinieneś dać więcej jak 500zł za NRF lub 600zł za Behra. O chłodzenie trzeba dbać - szkoda silnika [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 06, 2004 12:20 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Dobre visco nie bedzie bardziej sztywne niz wiatrak zamontowany na srobki.
Jesli sie grzeje przy wiekszych predkosciach to moze trzeba odkamienic uklad... Moze pasek sie slizga na pompie... (To raczej watpie) Moze malo plynu... Ale najpierw ten termostat i sprawdzic czujnik, wsadzic go w czajnik z gotujaca woda i zobaczyc ile pokaze.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 06, 2004 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Chłodnice miałem założoną nową i było to samo,
W sobote odkamienie układ (spróbuje tak jak pisaliście :wyciagne najpierw termostat pozniej dwie szklanki octu do układu, zapalic silnik na 10 min +- a pozniej odkrecic korek bloku wody - ten po lewej stronie silnika) zobaczymy czy pomoze. Czujnik od razu tez sprawdze. Pasek jest naciagniet dobrze, dwa dni temu naciagalem.
Dziwne jest to ze jak jade normalnie to wszystko jest ok, do 110 trzyma 80 i nawet nie drgnie, a jak mu wcisne,np pod gore albo jak chce go rozpedzic to temp rosnie bardzo szybko

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 06, 2004 10:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Przyszedł mi taki trop do głowy....
300D to powinno mieć chłodnice oleju. Może jej nie masz ewentualnie źle to wszystko funkcjonuje i może mieć wpływ na przegrzewanie się silnika przy maksymalnym obciążeniu? Ale to tylko takie moje myślenie...
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 07, 2004 7:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Chłodnice oleju mam.. dzisiaj wieczorem ''przepłukam" cały układ, może akurat [pytanie] hmm.. Pare dni temu pewien mechanik dtwierdzil ze to moze jeszcze byc cos z zaplonem hmmm co o tym myslicie ???

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 07, 2004 8:00 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kłapouchy pisze:
Chłodnice oleju mam.. dzisiaj wieczorem ''przepłukam" cały układ, może akurat [pytanie] hmm.. Pare dni temu pewien mechanik dtwierdzil ze to moze jeszcze byc cos z zaplonem hmmm co o tym myslicie ???


:o :o :o :o

A co ma zapłon do układu chłodzenia? Fajnych masz mechaników [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 07, 2004 11:21 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cytuj:
wyciagne najpierw termostat pozniej dwie szklanki octu do układu,

Ocet jest najlepszy! [zlosniki]

Jak Ci sie tak zagrzeje, to sprawdz, czy sie termostat oleju otworzy, chlodnica ciepla od dolu. Pamietam, ze juz kiedys wystepowal taki problem, ale nie znalezlismy rozwiazania, tez zmienialismy chlodnice, termostaty itd... Nie zdazylismy sprawdzic czujnika... Moze jeszcze gdzies olej nie dochodzi...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 07, 2004 5:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Zaraz zobaczymy czy Ocet jest najlepszy ;p .
mechanik hmm muszer powiedziec ze w niektorych dziedzinach jest bardzo dobry, ale chlodzenie nie jest jego najlepsza strona ;).
A gdzie jest termostat oleju ???

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 05, 2004 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Mam nadzieje ze nie bedziecie mocno bic za odkopanie posta :).
Czy przyczyna moze byc rowniez peknieta nagrzewnica ??
Moze w ten sposob tracic cisnienie w ukldzie chlodzenia ?
Dlaczego mysle ze to nagrzewnica hmm mam caly czas troche wody pod dywanikiem pasazera, leci gdzies z gory (wody z ukladu ubywa), a najdziwniejsze jest to ze czasami jak puszcze ogrzewanie to z kratek leci biala smuga powietrza .. taka nie goraca para :). Wymienie w tym tygodniu nagrzewnice, mam nadzieje ze problemy z grzaniem znikna.

Pozdrawiam

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl