MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt lip 08, 2014 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Na ostatnim zlocie były dwa niedawno malowane samochody w kolorze 606, Leszka 115 i moja 230c, nawet gdy auta stały obok siebie średnio zorientowana osoba nie mogła uwierzyć, że mają ten sam kod lakieru.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: śr lip 09, 2014 7:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
kokosz pisze:
Na ostatnim zlocie były dwa niedawno malowane samochody w kolorze 606, Leszka 115 i moja 230c, nawet gdy auta stały obok siebie średnio zorientowana osoba nie mogła uwierzyć, że mają ten sam kod lakieru.


Tak, ale podstawowa różnica, oprócz różnych producentów materiałów to ta, że 115 jest podobno w matowym/półmatowym klarze, co daje zupełnie inny wygląd bazy. Twoje było porównywane z kolorem spod deski rozdzielczej i bylo naprawde blisko

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr lip 09, 2014 11:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze jaką masz pewność,że kolor na samochodzie po latach jest taki sam jak w czasie kiedy był wyprodukowany?
W lakiernictwie panuje zasada:wybieramy odcień najbliższy a następnie w trzech krokach robimy korektę.Jeśli to nie wychodzi znaczy, że popełniony został błąd w doborze próbki.należy wybrać inną.Często bywa,że trzy kroki nie wystarczają,ale co znaczy dziesiątki próbek?Bzdura.Z doborem koloru jest zawsze problem,wpływa na to wiele czynników.Każda firma samochodowa ma kilku dostawców i kilka fabryk.Jeden kolor może mieć kilka a nawet kilkanaście odcieni,a do tego wpływ warunków atmosferycznych i upływ lat.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 5:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
WujekT pisze:
Po pierwsze jaką masz pewność,że kolor na samochodzie po latach jest taki sam jak w czasie kiedy był wyprodukowany?


Dlatego szukam (jak się okazuje nie tylko ja) w takich miejscach, gdzie pewność mam największą. Jeśli trzeba to z uwzględnieniem upływu czasu.

WujekT pisze:
W lakiernictwie panuje zasada:wybieramy odcień najbliższy a następnie w trzech krokach robimy korektę.Jeśli to nie wychodzi znaczy, że popełniony został błąd w doborze próbki.należy wybrać inną.Często bywa,że trzy kroki nie wystarczają,


A co to jest jeden krok w lakiernictwie?

WujekT pisze:

ale co znaczy dziesiątki próbek? Bzdura.


Dziesiątki próbek, to znaczy że może zrobić ich tak od 20 do 99. I nie pitol koluniu, że wąż ma sierść.

WujekT pisze:
Z doborem koloru jest zawsze problem,wpływa na to wiele czynników.Każda firma samochodowa ma kilku dostawców i kilka fabryk.Jeden kolor może mieć kilka a nawet kilkanaście odcieni,a do tego wpływ warunków atmosferycznych i upływ lat.


To nie znaczy, że nie trzeba po zakamarkach szukać tego prawidłowego, bo w ten sposób można usprawiedliwić każdy odcień na każdym starym aucie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
W jaki sposób uwzględniasz upływ czasu?W którą stronę poszedł kolor?Po trzydziestu latach nastąpiła zmiana chemiczna pigmentów i nawet w niedostępnych miejscach kolor jest różny od tego,który był pierwotnie.Z problemem odtworzenia pierwotnego koloru spotykam się dość często,ponieważ firmy produkujące lakiery nie są zainteresowane w aktualizacji starych receptur,a przecież zmienia się skład pigmentów.Pigmenty oparte na ołowiu dawno zostały wycofane.W ich miejsce wchodzą inne o innej sile krycia,więc receptura powinna być inna.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 10:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
No ale przyjacielu, nie dajmy się zwariować.
Jeśli kolor znaleziony wewnątrz auta jest jak dach po kilku godzinach polerki to wystarczy, żeby mieć poczucie, że auto jest w takim kolorze jak trzeba. Uwzględniam upływ czasu, bo tak jak napisałem wcześniej lubię zostawić dach w pierwszym lakierze, w związku z tym jeśli pojawia się różnica, to muszę równać do elementów widocznych, a jeśli problem jest nie do przejścia, to oko oszukam w inny sposób.

Pisz lepiej co to jest ten krok.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 11:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Powtarzam jeszcze raz.Po kilkudziesięciu latach odcień będzie inny niż pierwotnie.Każda korekta to jeden krok.Można przyjąć że kolor na samochodzie jest zbliżony do pierwotnego i taki dorobić.Co chcesz uzyskać polerując kilka godzin dach?Gołą blachę.Czy zastanowiłeś się że lakiery dwuwarstwowe nie zmienią koloru przez polerkę.Środki i wnęki są zwykle niedomalowane .

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: czw lip 10, 2014 11:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jeśli zamienisz mi słowo krok na korekta, to nie zaspokoisz mojej ciekawości. Kiedy kończy się wg przywołanej przez ciebie "zasady obowiązującej w lakiernictwie" pierwsza korekta? Jak słońce zajdzie i trzeba już iść spać, czy jak sięgnę po drugi pigment? Dziś były "kapane" 4 z chyba 11-stu jakie są w składzie. Ile zrobiłem kroków? Korekt? Kupy się to nie trzyma.

Tak, poleruję do gołej blachy zwłaszcza metaliki mi tak wychodzą. Weź Wujek, szanujmy się nawzajem. Nie widziałem w Mercedesie niedomalowanego nadkola na grubości tylnych drzwi, a nawet na niezniszczonej macie pod dywanem jest więcej prawdy o lakierze niż wychodzi z mieszalnika po numerze.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl