MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 3:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 11, 2014 6:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Czy mozecie mi podpowiedzieć w jaki sposob reguluje sie obroty silnika - silnik 280se?
Przy rozgrzanym silniku obroty spadaja zbyt nisko i chce je troche podniesc.

Wiem, ze jest jedna taka duza sruba, niedaleko termostaty ale jak nia krece to moge obroty tylko zmniejszyc.

z gory dziekuje za pomoc


Na górę
Post: sob lip 12, 2014 11:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
silnik jest na wtrysku czy na gaźnikach?


Na górę
Post: sob lip 12, 2014 7:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
fufi21 pisze:
silnik 280se?


taurat pisze:
silnik jest na wtrysku czy na gaźnikach?


wszystko jasne :)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob lip 12, 2014 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 24, 2010 9:43 am
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Ta śruba na bajpasie służy do regulacji obrotów,zmienia ilość powietrza.Jeśli nie można podnieść obrotów,może być za mała dawka paliwa lub żle ustawiony zapłon.

_________________
W116 350SEL
W140 S420
W210 E320T
------------------

Renowacja pojazdów zabytkowych


Na górę
Post: sob lip 12, 2014 11:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
KarolS1988 pisze:
fufi21 pisze:
silnik 280se?


taurat pisze:
silnik jest na wtrysku czy na gaźnikach?


wszystko jasne :)


Karol czy to może być to o czym wszyscy myślą o nie chcą mówić głośno? takie coś za 4k (eur)? [totalszok]

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz lip 13, 2014 1:20 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
no coś Ty Krzysiu :D to by oznaczało że wymienisz jedną pompę wartą tyle co 108 w średnim stanie [zlosnik2]
Całe szczęście że mój będzie na gaźnikach, choć w Pagodzie z pompą walka już trochę trwa, i mam nadzieję że za tydzień będzie po problemie i wydatek będzie znacznie niższy niż 17 tyś zł :-?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz lip 13, 2014 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
silnik jest na wtrysku. Czyli klania sie regulacja aparatu zaplonowego?


Na górę
Post: ndz lip 13, 2014 9:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
najpierw sprawdź aparat, później pozostaje pompa wtryskowa....

jeśli obroty na zimnym są ok a na rozgrzanym nie to aparat zapłonowy nie ma tu nic do rzeczy, pompa wtryskowa ma termostat wbudowany i reguluje obroty w zależności od temp silnika

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz lip 13, 2014 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
dzieki za podpowiedzi.
A zabawa z aparatem wtryskowym to juz grubsza rzecz? bo wszyscy straszą, ze koszty, ze skomplikowane.


Na górę
Post: pn lip 14, 2014 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
Sprawdz jeszcze kompresję, regulację zaworów i ustawienie zapłonu.

Jeśli jest wszystko ok to kręcenie śrubą wolnych obrotów musi dawać efekt ich zwiększania lub zmniejszania. Jeśli nie daje to zrób taki prost test.

Kiedy silnik jest już rozgrzany odłącz cięgło przy przepustnicy. Następnie zwiększaj powoli dawkę paliwa na pompie wtryskowej. Jeśli obroty się zwiększają to znaczy że na wolnych obrotach silnik dostaje za mało paliwa. Z tyłu pompy jest taka duża śruba, która reguluje ilość paliwa na wolnych obrotach. Srubą po naciśnięciu przekręcamy. Sruba ma sześć ustawień. Można nią kręcić tylko przy wyłączonym silniku.

ale nie polecam bawienia się pompą wtryskową .Można bardzo szybko bardzo dużo spieprzyć. w rzeszowie jest zakład Hoffman który bawi się takimi pompami


Na górę
Post: pn lip 14, 2014 2:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
taurat pisze:
w rzeszowie jest zakład Hoffman który bawi się takimi pompami


i ilość zadowolonych i niezadowolonych klientów jest równa sobie a za regenerację wołają od 3200 zł do bóg raczy wiedzieć

ta śruba z tyłu wyreguluje ilość paliwa to prawda, jednak za zmianę dawki paliwa na ciepłym i na zimnym odpowiada termostat w pompie wtryskowej jak zmienisz śrubą dawkę paliwa na ciepłym to i na zimnym,
jeśli na wolnych chodzi ok to do wymiany masz termostat w pompie wtryskowej, lub mechanizm który on uruchamia w pompie jest wadliwy, jeśli na wolnych silnik pracuje poprawnie to ja bym nie ruszał tej śruby z tyłu pompy

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pn lip 14, 2014 3:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
do KarolS1988

A zansz może kogoś od regulacji pompy wtryskowej.

Ja mam problem ze swoją 230. Silnik w Pagodzie.

Auto ma kompresje ok, zawory ok, zapłon ok, wymieniona membrana w akumulatorze cisnienia paliwa. auto pali ok 11 do 12 litrów na sto.

Silnik kiedy jest zimny zapala od strzała. Po ok 10 sekundach obroty z 850 spadaja do ok 500. Kiedy silnik się rozgrzeje wolne obroty są znów ok.
Po wyłączeniu rozgrzanego silnika i odczekaniu ok 10 - 15 min muszę go kręcić z 5 sekund.

Masz może jakieś rozwiązanie tego problemu?

pozdrawiam
DC


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 12:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
aparat zapłonowy wyregulowany, zawory wyregulowane, jest jakby lepiej, ale nadal wydaj mi sie, ze przy cieplym silniku moglby pracowac rowniej, obroty troche falują.

Jakie cisnienie powinna wskazywac wskazowka cisnienia oleju przy rozgrzanym silniku?


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 9:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
taurat pisze:
do KarolS1988

A znasz może kogoś od regulacji pompy wtryskowej.

Ja mam problem ze swoją 230. Silnik w Pagodzie.



Kolega, który pracuje w Bosch Bojarski w Gryfinie chwalił się ostatnio, że takie pompy naprawiają, z jakim jednak skutkiem to nie wiem.

Dieslowe ogarniają od ponad 20 lat z dobrym skutkiem.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 11:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2012 9:15 pm
Posty: 14
Numer GG: 7727913
Lokalizacja: Lublin
Witam,ja też miałem problem z pompą w 250SE.Pomógł mi marcin280 z Lublina.Serdecznie go polecam

_________________
Mercedes W108 2.5 SE 1966.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl