MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 22, 2014 10:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 21, 2014 12:02 am
Posty: 22
Witam wszystkich na forum!
Rozglądamy się z ojcem za mercedesem w108. Mamy odmienne zdanie w kwestii silnika, jaki powinien się znaleźć pod maską. Ja jestem bardziej za opcją z gaźnikiem, mój tata skłania się w kierunku wersji SE, która jego zdaniem będzie mniej problematyczna.
Jak to jest w rzeczywistości? Czy wersja gaźnikowa jest bardziej kapryśna?

P.S.
czy w108 mają jakieś specjalnie delikatne strony, na które zwrócić szczególną uwagę oglądając auto do kupienia? Nie chodzi mi o oczywiste sprawy, typowe dla wszystkich klasyków tylko o jakieś charakterystyczne "bolączki" tego modelu.

Z góry dzięki za pomoc!
Michał


Na górę
Post: śr cze 25, 2014 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
Witamy na forum.

Jeżeli masz kogoś, kto ogarnia gaźniki (dzisiaj coraz trudniej o dobrego majstra w tym zakresie), to zdecydowanie S.
Fakt, że one mają dwa gaźniki i trzeba je zgrać, niemniej uważam to za potencjalnie mniejszy problem, niż remont pompy wtryskowej. Mam na myśli problem finansowy.

Poza tym mercedesowskie 6 garów w rzędzi jakby lepiej brzmiało, kiedy do zasilania służą mu gaźniki.

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: czw cze 26, 2014 5:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
W 250 to raczej bez znaczenia, w 280 bezpieczniejszy jest S, a jak myslisz o 108 to szukaj V8 i nadwozia SEL

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: ndz cze 29, 2014 12:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
porównania z wersją 280 S v 280 SE


280 S
przegląd gaźników w Wawie z kosztami dojazdu i na tym problemy z gaźnikami się kończą to max 3 tyś zł


280SE
nowa pompa w DE 16 tyś zł plus 2 tyś zł nowe wtryski
remont pompy od 3 tyś zł w górę plus 2 tyś nowe wtryski
jeśli okaże się walnięta pompa przy zbiorniku paliwa to do jednej z powyższych opcji dodajesz 2 tyś zł za pompę elektryczną

porównanie 250,280 to tylko gaźniki bo różnica w mocy niewielka a tańsze użytkowanie, a jak już myślisz o v8 to nie ma porównania [zlosnik] tylko wtrysk i tylko v8 [zlosnik2]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz cze 29, 2014 9:08 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Potwierdzam poprzedników, użytkuję wersję wtryskową i jestem lekko mówiąc średnio zadowolony. Wolałbym gażniki o v8 nie wspomnę ;) .

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
Post: pn sie 18, 2014 8:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
oldik pisze:
Wolałbym gażniki o v8 nie wspomnę ;) .


A czy przypadkiem V8 nie jest tylko na wtrysku?

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: pn sie 18, 2014 5:46 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Tak, myśląc o v8 poszedłbym na kompromis i zaakceptowałbym wtrysk. Pisałem w kontekście silnika 2,8 w którym de facto jest jednak inny mechanizm wtryskowy, rodem z drugiej wojny światowej.

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
Post: pn sie 18, 2014 7:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Ja też gdybym kupował drugi raz 108-semkę to tylko SEL i z silnikiem 4.5 lub 6.3, choć nie mogę powiedzieć, żebym nie był zadowolony z osiągów 2.8 ;)

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 1:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 21, 2014 12:02 am
Posty: 22
Dzięki bardzo za powstrzymanie od wtopy ;-)
Czy dobrze rozumiem, że V8 są mniej awaryjne? Pomijam fakt, że co V8 to V8 ale chodzi mi też o jak najmniejszą awaryjność.
PZDR


Na górę
Post: pn wrz 29, 2014 8:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
rasta pisze:
Dzięki bardzo za powstrzymanie od wtopy ;-)
Czy dobrze rozumiem, że V8 są mniej awaryjne? Pomijam fakt, że co V8 to V8 ale chodzi mi też o jak najmniejszą awaryjność.
PZDR


wtrysk to wtrysk przy v8 różnica mocy rekompensuje dziurę w kieszeni jaką zrobi utrzymanie auta [zlosnik2] [zlosnik2]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl