Cytuj:
Przepraszam a jak sie ustawia rozrzad tak aby wyrownac kompresje? Bo przyznam nigdy o tym nie słyszałem i na tą chwile to wydaje mi sie wierutną bzdurą,ale jak to działa to nie mam nic przeciwko.Ale mi sie osobiscie wydaje ze przestawienie rozrzadu to kolizja zaworow z tłokami .......... Prosze o dokładny opis tej metody............
Dziala to podobnie jak zmienne fazy rozrzadu w BMW, Hondzie i Toyocie. Przestawienie rozrzadu o jeden zabek w jedna albo druga strone raczej nie spowoduje kolizji tlokow z zaworami. W przypadku silnika o ktorym mowie - ustawienie rozrzadu w/g znakow powodowalo, ze silnik "kulał" na wolnych obrotach i nie wkrecal sie na wyzsze. Pomiar cisnienia wykazal, ze w cylindrach z jednej strony jest niecale 8 Atm a z drugiej 12 Atm. Przestawienie rozrzadu dalo po 12 Atm we wszystkich cylindrach. Nie pamietam dokladnie co i jak zostalo przestawione - ale moge to ustalic i najpozniej w poniedzialek/wtorek dokladnie napisac - co jak i gdzie.