MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 1:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: śr paź 01, 2014 9:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak mi nie odpalał bo nie miał iskry to z wydechu prawie że lało się paliwo, smród był mocny.

Ja się wyciągnie jeden wtrysk główny, zatka dziurę po nim palcem i kręci rozrusznikiem to sika?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 01, 2014 9:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
@brajtas: Jeszcze nie próbowałem odpalać bez kolektorów - dopiero w weekend będę miał taką możliwość :oops:
Świece są mokre po takim kręceniu. Na tym filmie gościu twierdzi, że samo pojawianie się iskry na wyjętej na wierzch świecy, to za mało i że po wymianie świec silnik odpalił (choć już potem znowuż nie odpalał - tzn. że to jakieś "combo" musiało być, a więc kumulacja kilku usterek; być może u mnie jest to samo). Więc świece zamówiłem, droga ta operacja nie jest, a nuż jeden z czynników unieruchamiających się wyeliminuje :)
Przy okazji proszę o poradę - co jaki czas należy wymieniać świece, by być po bezpiecznej stronie? Ja swoje ostatnio wymieniałem ok. 2 lata i ok. 12-13 tys. km temu, trzeba by wymienić? Jakie: ngk v-line np.?

@ukaniu: no więc może to jest właśnie to combo - słaba iskra+zapchane katalizatory, bo z wydechu nic się nie leje, ale czuć ostro benzyną po takim kręceniu, pod maską. Wtryski wyjąłem wszystkie, wymieniłem na nieco lepsze (też z demobilu, ale to nie koniec planów odnośnie wtrysków, częściowo już zresztą zrealizowanych, o czym później :)), pylą ładnie, poza jednym, czy dwoma, które posikują. Ale ja sprawdzałem je zwarłszy piny 30 i 87 na przekaźniku i naciskając klapę, a nie podczas samego kręcenia :hmm:

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr paź 01, 2014 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak śmierdzi paliwem to zupełny jego brak faktycznie można wykluczyć. Sprawdź to o czym pisałem.
Zapchane katy mogą stanowić problem ale musiały by się zapchać doszczętnie i to nagle. Kiedyś miałem podobny problem ale on wychodził pod obciążeniem - spadła moc silnika.
Wyjmij kabel idący z cewki na rozdzielacz z niego iskra do blachy musi być imponująca.

EDIT
I przypomniało mi się jeszcze jedno - można podczas kręcenia lekko naciskać palcem klapę. Z wyczuciem, jeśli nie odpala bo ma za mało paliwa to powinien wtedy zagadać.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob paź 04, 2014 8:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Dzięki Ukaniu, za wskazówki!

Uruchomiłem go wreszcie! Winny okazał się skorodowany styk pomiędzy palcem rozdzielacza i węglikiem kopułki, a w zasadzie uszczelka kopułki, która, widocznie stara i twarda, nie stanowiła właściwej zapory dla wilgoci, a mnie nie przyszło do głowy ją wymienić (nie ma wszak w zestawie z nową kopułką również uszczelki, jak np. przy filtrze paliwa w dieslu). W środku było wilgotno, a styki były pokorodowane, mimo że rok temu zainstalowałem nówki BERU, zarówno palca, jak i kopułki! Po wyczyszczeniu i osuszeniu (przy okazji zostały wymienione też świece), odpalił od strzała :)

Wymaga jednak regulacji, bo chyba lewego powietrza nie powinien łapać (wydaje się, że wszystkie połączenia gumowe są szczelne, a uszczelki i koszyczki wtrysków kupiłem nowe), ale nie chodzi równo i w dodatku ma za niskie jałowe obroty. Czy napięcie na potencjometrze ma mieć te 0,7V na pracującym silniku, czy na zapłonie? A może lepiej mierzyć oporność i w ten sposób ustawiać potencjometr (jeśli tak, to czy analogicznie, jak napięcie, mierzyć tę oporność pomiędzy pinami 1 i 2)? A jeśli sonda lambda jest walnięta, to jest sens w ogóle ustawiać mieszankę za pomocą pomiaru napięcia pomiędzy pinami 3 i 5 okrągłego gniazda diagnostycznego, czy od razu jechać na analizator spalin?

Uprzejmie dziękuję wszystkim pomocnym forumowiczom, w szczególności Kolegom bmw i brajtas za użyczenie części na podmianę oraz Koledze Popey za fachowe doradztwo :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: ndz paź 05, 2014 10:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Umiejscowienie tego rozdzielacza, mówiąc delikatnie jest lekko niefortunne :( dlatego oprócz oringu ważnym elementem całej tej konstrukcji jest ta kwadratowa osłona - to czarne pudło - zasłaniające zarówno kopułkę jak i kable do niej wchodzące... albowiem wiatrak i pęd powietrza nieustannie wciskają do jej wnętrza co tyko się da a w szczególności degradującą układy elektryczne wilgoć :(

Koniecznie ustaw położenie potencjometru, gdyż ma on (potencjometr) kapitalny wpływ na pracę układu KE w całym zakresie w tym również na łatwość uruchamiania zimnego silnika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl