MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 05, 2014 7:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam, mam kłopot z chłodnicom. kupiłem nowy termostat ale nadal lipa. Przegrzewa się, co ciekawego to do przewodu dolnego nie dochodzi ciepły płyn. góra gorąca lecz dół ledwo letni. Czy da się samemu udrożnić chłodnicę aluminiową. Płukałem wodą ale kiepsko wychodzi. Dzięki za porady


Na górę
Post: sob paź 11, 2014 11:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2011 1:54 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Góra chłodnicy gorąca a dół ledwo ciepły - tak być powinno. Moja 107 też się przegrzewała i sporo wysiłku kosztowało przywrócenie normy=wymiana termostatu, wymiana wiskozy, płukanie układu, uszczelnienie/ zalutowanie mikro dziurki w chłodnicy. Musisz sprawdzić każdy z tych elementów, dodatkowo jeszcze zlokalizować ewentualne wycieki, sprawdzić czy płynu nie ubywa ?(jak nie ma wycieków a ubywa to uszczelka głowicy do wymiany), sprawdzić pompę wody i korek zbiornika wyrównawczego, sporo dłubania. wpisz też w wyszukiwarkę forum, jeden z kolegów opisuje wyczerpująco swoją walkę z temperaturą.

pozdrawiam

_________________
380 SL '80


Na górę
Post: ndz paź 12, 2014 6:46 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Pompa wody nowa, termostat nowy MB, góra gorąca dół też środek zimny, i przegrzewa się. Chyba trzeba wymienić rdzeń lub chodnicę


Na górę
Post: ndz paź 12, 2014 8:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2011 1:54 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
To jeszcze wiskoza do sprawdzenia. A jaki termostat zamontowałeś? Bo jak jakaś podróbka to może nie działać za dobrze, najlepiej oryginał ale kosztuje koło 200pln ja kupiłem Wahlera za 70 pln i jest OK. Spróbuj jeszcze układ przepłukać PRESTONEM albo innymi sposobami podanymi na forum bo samą wodą to nic nie da. A swoją drogą to jak się przegrzewa- w korku, na postoju czy też jak płynnie jedziesz? Jaka temperaturę osiąga?

pozdro

_________________
380 SL '80


Na górę
Post: ndz paź 12, 2014 8:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2011 1:54 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie doczytałem, że termostat oryginalny zamontowałeś-to przynajmniej jedna rzecz odpada. A czy jak się przegrzewa to spadają obroty i silnik przygasa? U mnie tak było

_________________
380 SL '80


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 9:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
zawożę jutro chłodnice do sprawdzenia zobaczymy, przegrzewa się podczas jazdy i jak pracuje na wolnych obrotach, kupiłem środek do płukania ale lipa. M


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 11:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sprawdź poziom Co2 w zbiorniczku -> warsztat.
Sprawdź pompę cieczy -> na gorącym silniku ale z odkręconym korkiem zbiornika podczas ściskania górnego węża powinno być wyraźnie czuć jak podczas przegazowania pompa próbuje tłoczyć płyn rozpierając ściśnięty wąż.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 23, 2014 5:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Cześć, po kłopocie nie do wiary na rdzeniu było coś szarego diabli wiedzą co to jak kamień z czajnika był. Wymieniony rdzeń jest Ok (pompa nowa termostat też )


Na górę
Post: pt paź 24, 2014 9:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 08, 2011 1:54 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Tak sie jeszcze dopytam - jaką ma teraz temperaturę na postoju lub w korku? u mnie po wszystkich naprawach (oprócz rdzenia) w korku dochodzi do 100 a w trakcie jazdy latem tak koło 85 stopni, coś mi się wydaje, że trochę za wysoko w korkach podchodzi i tez się zastanawiam czy rdzenia nie zrobić.

pozdrawiam

_________________
380 SL '80


Na górę
Post: pt paź 31, 2014 7:40 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Część temperatura ok 80 do 85 lub 90 nie wiem czy jest wskaźnik dobry


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl