MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 14, 2014 6:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam wszystkich :)

Nie będę ukrywał, że to dzieje się już dosyć długo... skrzynia została kupiona od jednego z forumowiczów handlującego częściami na jednym z for jako "w stanie bdb". Zapewniał mnie, że skrzynia w angliku chodziła bardzo dobrze, u mnie jednak od samego początku jest kilka "ale". Olej wymieniłem przy wymianie skrzyni, po jakimś czasie jeden skrzyniarz regulował mi jakieś podciśnienia. Stwierdził,że ustawi tak żeby przy zmianie było delikatne szarpnięcie przy zmianie niż jakby miały przeciągać
1. na zimnym silniku (szczególnie widoczne przy niskich temperaturach) skrzynia ślizga się (przeciąga?) z 2 na 3. Po rozgrzaniu auta problem jakby znika
2. bieg wsteczny czasami długo myśli, tzn od momentu wbicia albo trzeba odczekać kilka sekund, albo wybić i z powrotem wbić bieg. Można też przy tym czekaniu dodać gazu i auto ruszy ale z takim rozpędem, że wolę tego nie praktykować bo w końcu w coś przywalę

generalnie jak auto się rozgrzeje to jeździ się całkiem przyjemne i ani te zmiany biegów "na twardo" nie są mocno odczuwalne ani te przeciągania jednak na zimnym no i ten wsteczny to sprawy, które mnie mocno irytują. Dałem za skrzynie 1500zł i żałuje, ze nie wyremontowałem mojej za 2500. Miałem kiedyś coupe z 4 biegową skrzynia więc wiem jak pięknie mogą zmieniać się biegi w 124...
Aha, po wciśnięciu kick downu muszę czekać na reakcję czasem nawet 3sekundy...

pomocy :(

Oczywiście jak pojechałem do Automatik serwis w Gdyni to auto było rozgrzane i zaczęło tak chodzić, że mechanik się niczego nie dopatrzył. Poza tym przy wymianie skrzyni właśnie oni nie zrobili mi modulacji skrzyni i trochę się do nich zniechęciłem

Proszę o porady co to może być i co z tym mozna zrobić, tak zeby nie dać sie od razu naciagnąć na "kapitalny" remont skrzyni

olej w normie, wezyk z podciśnieniem w porządku

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt paź 14, 2014 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Jeszcze jedno
nie wiem czy to moja podświadomość ale mam wrażenie, ze na gazie bardziej miękko (lepiej)przerzuca biegi. instalację mam dobrą jakościowo, zero problemów przez 3 lata, wiązka elektryczna wymieniona

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt paź 14, 2014 8:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kupno skrzyni 722.5 używanej to spora odwaga, zwłaszcza za 1500, skoro z gwarancją pisemną wołają 2500zł .
Remont taki jak ma być to raczej bliżej 3-3,5 tys.
Teraz już za późno ale jak tak dla mnie najlepsze chyba rozwiązanie to zmiana na "pancerną" 722.3 .
Zmiana dyfra na odpowiedni i przełknięcie spadku poziomu fajności o jeden bieg.
I to wszystko za 1200-1600 max.
Bez zmiany dyfra mamy lepsze przyspieszenie ale wyższe obroty w trasie i większe spalanie.

Sam taka przeróbkę zastałem u siebie z takim samym silnikiem w innej karoserii.
Te objawy na nowy oleju to juz nic ciekawego i nie naprwi się ani samo , ani tanio.
Skrzynia 722.5 jest słaba jak na jakość mercedesów i pada nawet po remoncie znów i znów .
Zmieniaj na czwórkę pozbędziesz sie problemów.

Ciepła , a zimna zawsze inaczej chodzi, jak jest ciepła powinna pracowac kulturalniej.
Jak różni sie sposób zmiany biegów pomiedzy benzyna i gaz to na którymś na tym co szarpie ma mniejsza moc.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 12:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
5tka nie jest słaba, bo słaby jest dołożony piąty bieg.
U kaczmara skrzynia którą zakupił jest ewidentnie do remontu. Albo reklamuj albo remontuj bo i tak padnie, a wtedy będzie tylko drożej.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 7:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Nie ma opcji zmiany skrzyni. tak jest w oryginale i tak ma być. Wolałbym żeby była czwórka,ale skoro jest piątka to ma być piątka. Auto ma zyskiwać na wartości a nie tracić ;)

Reklamować już nie ma co. Szczerze to ani nie mam kasy, ani ochoty ani komu oddać tej skrzyni... Nieraz żałuje, że w ogóle zacząłem jeździć automatami... to mój czwarty i ni cholery nie przesiądę się na manuala... szkoda tylko,że te auta im młodszy rocznik tym gorsze i bardziej rdzewiejące. Po moich wszystkich doświadczeniach z mercami teraz brałbym kombi 2,2 z 4 biegowym automatem, a nie uszczelka pod głowicą 2400, skrzynia 2500...czasami człowiek ma juz dosyć. Sam na siebie jestem zły,ze się uzależniłem od Merca, a przy okazji narzeczoną, która o sprzedaży nie chce słyszeć...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 7:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wymiana uszczelki kosztowała mnie 1652zł w takim samym silniku.
Uszczelka pod pokrywę, głowice i kolektory.victor reinz co mi się wydało cena z sufitu .
Płyn i olej plus filtr.olej trzeba i tak kupic 10l i płyn tez i to tez dobre prestone i elf 10w.
Jeszcze termostat , ktory to narobił tego burdelu latem.
Robota 800 zł reszta części.
To chyba ktoś Cię naciągnął na uszczelke , a potem na skrzynie która jest zepsuta i bez 3500zł nie podziała.

Ale skoro sentymenty i parcie na oryginał w stosunkowo świeżym 124 jest priorytetem to kołuj 3500zł.

ja ten silnik mam w 140 , na widok którego mechanicy snuja plany że po robocie wyjada na barbados .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Wymiany uszczelki pod głowicą w Gdyni nie chciał się nawet nikt podjąć. Planowanie głowicy(gniazda zaworowe, panewki itd itp) to koszt 1100zł.
A co do skrzyni to chyba wyolbrzymiasz, skoro znajomy zrobił remont w automatik serwis za 2500zł 2 letnią gwarancją. Kupiłem ja od "pewnego" forumowicza, od którego nie jeden z Was kupił klamoty z anglików. Chyba komuś trzeba ufać w tym kraju nie? A Ty przeczysz sam sobie. Bo najpierw twierdzisz,ze 1500zł za skrzynie 5 to dużo, a później stwierdzasz,ze remont mojej skrzyni wyniesie 3500zł. W takim wypadku 2000zł różnicy mnie robi

THC pisze:
Ale skoro sentymenty i parcie na oryginał w stosunkowo świeżym 124 jest priorytetem to kołuj 3500zł.


Właśnie tak rodzą się kombinowane szczepany. Zmienie skrzynie, moze silnik wstawię sobie od razu 1,8 od c klasy i też będzie dobrze...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 8:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
ok to juz nie wnikam w skrzynie po taniości i cała Twoją filozofie , skoro 124 z końca produkcji to klasyk wart każdej utopionej kasy .

sa chyba dwa podejścia użytkować i mieć ale szkoda czasu na tłumaczenia.

napisałem,że 1500zł to odwaga bo remont kosztuje 3500zł a uzywka z gwarancją na piśmie pewnnie nic nie wartą to 2200zł i wyżej.


ale ok Twój mercedes klasyczny Twoja sprawa.

jak widze po cenie tej roboty w głowicy 24 zaworowej to mieszkanie w 3city jest prestiżowe, bo na prowincji za to samo 400zł.

rozumiem,że jestes zły bo umoczyłeś ale może idź na piwo albo 8 zamiast tu sie uzewnętrzniać bez sensu.

czytaj ze zrozumieniem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 15, 2014 10:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
od kogo kupiłeś skrzynię?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw paź 16, 2014 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
THC pisze:
rozumiem,że jestes zły bo umoczyłeś


A może Tobie ktoś odwalił lipę na chwilę? :) Nikt taniej nie chciał zrobić, planowanie głowicy (komplet) było robione u szanowanego i zajmującego się od lat głowicami pana Hruzdowicza w Sopocie więc nie twierdzę, że umoczyłem. Z resztą ja Ci w portfel nie zaglądam :)
A widzisz, u was na prowincji remont skrzyni 3500, a u nas 2500 :)

A tak na poważnie: nie pomogłeś mi w ogóle co do mojego problemu opisanego w tytule. Tylko mi tu stwierdzasz za co to ja nie przepłaciłem, a za co jeszcze przepłacę. To ile dałem za skrzynię, uszczelkę czy remont skrzyni to moja indywidualna sprawa. tak jak napisałem, ja Ci w portfel nie zaglądam, a liczenie moich wydatków zostaw mojej żonie. Nie potrafisz mi pomóc, wskazać przyczyn to dziękuje za rozmowę

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw paź 16, 2014 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
bary123ce pisze:
od kogo kupiłeś skrzynię?


Chyba ksywa "cygan" ale nie pamiętam czy z tego forum czy 124 coupe

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pt paź 17, 2014 6:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ale że co nie przyjmujesz do wiadomości że typ ci ożenił szmelc?

Ok nie moja sprawa .

Ale nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz jak prawda jest nie po twojej mysli hehe


Skrzynia ewidentnie zepsuta i będzie umierała dalej aż padnie całkiem.

Co ty jakiej pomocy oczekujesz?

Nie działa i nie zadziała choć byś namnożył setki postów na ten temat.

Wymiana na czwórkę razem z dyfrem , a jeśli nie naprawa tej skrzyni co juz ją masz.
Nic więcej nie wymodzisz nawet jak się rozpłaczesz i obrazisz na cały świat.

więc myślę że ci pomogłem i to bardzo , a nawet bardzo bardzo , a jak ci ta smutna rzeczywistość nie pasuje to poza skrzynią problem jest jeszcze w głowie.

handlarz cygan operuje na forum coupe i ma dobra opinię .


od liczenia czyjeś kasy jestem daleki , i szczerze mnie to nie obchodzi .
ale zdecyduj się czy masz jeszcze narzeczoną czy może już żonę ?
bo rozmijasz się co post z tym szczegółem.
to może ta skrzynia działa a tobie się tez wydaje jak z tym czy ten ślub juz masz za sobą czy jeszcze przed.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 12, 2014 9:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
Tez miałem perypetie ze skrzynia automatyczną 722,4. Szarpała, było za duzo oleju. Po upuszczeniu oleju, okazało sie że jest czarny i śmierdzi spalenizną. No to wymieniamy. Po wymianie zaczął znikac wsteczny, tak jak u Ciebie. Z biegiem czasu przestał w ogóle cofąc. Po zwiedzaniu róźnych specjalistów, zdrążyłem temat na forach MB. Przysłowie mówi: ryba psuje się od głowy. A automat Mercedesa od wstecznego. Winne są spalone tarczki jednego z koszy. Albo remont, albo wymiana na inną używaną.
Co do przeciagania na niższych biegach to jechałem nowiutkim GLK i w nim na zimno skrzynia również delikatnie przeciągała z 2na 3. Nic strasznego, ale kto zna automaty Mercedesa ten wyczuje sprawę.

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
Post: ndz gru 14, 2014 3:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Zacznijmy od tego, że wszystkie skrzynie 722.4 i 722.5 przeciągają na zimnym.
Szczególnie jest to odczuwalne właśnie pomiędzy 2 a 3-cim biegiem, szczególnie w mroźne dni.
Fabryka sobie to tak zrobiła i tyle.
Jednym z powodów jest szybsze rozgrzanie katalizatora do temperatury optymalnej pracy.
Skrzynie 722.5 nie są wcale słabsze od 722.4, różnią dołożonym elektrycznie 5-tym biegiem, który jak wspomniał już ktoś wcześniej jest słaby.
"Remont" skrzyni w której ślizga się wsteczny i łapie dopiero po kilku sekundach lub wogóle nie łapie nie powinien przekroczyć w +/-1300zł.
Co innego, jeśli chcemy zrobić remont kapitalny lub wyjdzie jeszcze kilka niespodzianek po rozebraniu skrzyni.
Max koszt przy 722.4 to około 2500zł, przy 722.5 3200zł.
Reszta to naciągactwo mechaników.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl