MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: PAGODA!!!
Post: pt maja 07, 2004 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
W "Autoświecie" z 4 maja artykuł o Pagodzie. Polecam.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 07, 2004 6:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
jeśli ktoś nie widział to mam scany tego artykułu - są już na FTP'ie klubowym [oczko]

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: sob maja 08, 2004 8:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Luk pisze:
W "Autoświecie" z 4 maja artykuł o Pagodzie. Polecam.


Wg autora tego artykułu 300SL z 1954 to popularny "skrzydlak" :o [zlosnik] Niestety ani potoczna nazwa niemiecka, ani angielska nie pasują do tego tłumaczenia. Poza tym wg mnie w artykule 230SL nie zostało godnie opisane - jakby nie było to właśnie 230SL było podstawową jednostką rajdową, a nie jego następcy 250SL i 280SL. Nie polecam [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: sob maja 08, 2004 9:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
Wg autora tego artykułu 300SL z 1954 to popularny "skrzydlak" :o [zlosnik] Niestety ani potoczna nazwa niemiecka, ani angielska nie pasują do tego tłumaczenia.

Ludzie (w Polsce) nazywają "gullwinga" "skrzydlak", ze względu na drzwii skrzydłowe, otwierane do góry. Ogólnie artykuł niezły, moim zdaniem warto przeczytać lub przejrzeć, choćby z uwagi na zdjęcia. Ta "pagoda" na zdjęciach jest chyba z "Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska" (poznałem po klubowej naklejce na szybie). Adam Ty napewno będziesz wiedział ;) - wypowiedz się.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: sob maja 08, 2004 9:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Mitu pisze:
Ludzie (w Polsce) nazywają "gullwinga" "skrzydlak", ze względu na drzwii skrzydłowe, otwierane do góry.


Po pierwsze określenie "skrzydlak" wiadomo, że było stosowane do modeli aut ze "skrzydełkami", a raczej "statecznikami pionowymi" zdobiącymi tylne błotniki. Oficjalne "zachodnie" nazwy SL300 to "Fluegeltuerer" (niemiecka przez 2 "u-umlaut") oznaczająca w wolnym tłumaczeniu "latającego drzwiowca" oraz "Gullwing" (angielska) oznaczająca "skrzydła mewy". Wg mnie bardziej pasuje tu nazwa "skrzydłowiec" niż oznaczające coś zupełnie innego określenie "skrzydlak". Ukłony [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: ndz maja 09, 2004 12:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Drzwi skrzydlowe to mi sie z szafa kojazy [zlosnik] [zlosnik]

Jesli chodzi o pagode to nie widziałem artykulu ale jasli z KZMP to jesli kremowa to mecenasa a jak czerwona to doktora a jka inna to to nie pamietam . [usmiech]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 09, 2004 8:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe fragmenty tekstu: "Trzeba przyznać ,że 230SL potrafi zdominować swego użytkownika na wiele sposobów. Jego mocnym punktem jest układ jezdny ceniony zresztą do dnia dzisiejszego. Niezależną konstrukcję zawieszenia przedniego, a szczególnie tylnego tak scharmonizowano, że okiełznanie mocy i momentu przenoszonego na tylne koła zdaje siębyć dziecinnie łatwe. Co prawda "Pagoda" świetnie czuje sięna drogach szybkego ruchu, ale równierz pewnie pokonuje ciasne zakręty, dając sporo satysfakcji z jazdy."

A ja myślałem ,że Pagoda lepiej wygląda niż jeździ. Jednak nic bardziej błędnego.

Pozdrawiam.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 09, 2004 9:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Luk pisze:
Ciekawe fragmenty tekstu: "Trzeba przyznać ,że 230SL potrafi zdominować swego użytkownika na wiele sposobów. Jego mocnym punktem jest układ jezdny ceniony zresztą do dnia dzisiejszego. Niezależną konstrukcję zawieszenia przedniego, a szczególnie tylnego tak scharmonizowano, że okiełznanie mocy i momentu przenoszonego na tylne koła zdaje siębyć dziecinnie łatwe. Co prawda "Pagoda" świetnie czuje sięna drogach szybkego ruchu, ale równierz pewnie pokonuje ciasne zakręty, dając sporo satysfakcji z jazdy."

A ja myślałem ,że Pagoda lepiej wygląda niż jeździ. Jednak nic bardziej błędnego.

Pozdrawiam.


Dopóki nie pojeździsz, to się nie przekonasz. Słyszałem, że W113 jest autem raczej "twardym", ale wolałbym się sam to sprawdzić, tymbardziej, że do opinii pewnych osób podchodzę ostrożnie [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 09, 2004 9:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
http://autoswiat.redakcja.pl/archiwum/a ... tykul=8059
No i wszystko jasne [usmiech]
Znam ten samochód. Widziałem go przed renowacją jak i po. Nawet miałem przyjemność w nim kiedyś posiedzieć.... bajka. [cool] Poza kilkoma detalami muszę przyznać że renowacja jest bardzo dobra.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 10, 2004 1:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
A wiec jak słusznie zaobeserwował Mitu to jest autko z Klubu Zabytkowych Mrecedesów Polska i jest to auto pana Macka (pozdrawiam) miałem przyjemnośc jechac tym autem na zlot do Białobrzegów Radomskich . Fantastyczne auto !!

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 12:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ładnie tez ostatnio mówili o W113 w Top-Gear, mimo że nie rozpływali się nad osiągami. Najbardziej podobał mi się tekst, że samochód jest z czasów kiedy MB jeszcze chciało się robic to porządnie [zlosnik] .
Jedno mnie zaskoczyło i to mocno. Faktycznie tam jest te 20 kg lakieru? :o Może ze wszytkimi podkładami? Nie dosłyszałem oryginału, więc nie wiem czy tłum. było dobre, ale pewnie tak.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: wt maja 11, 2004 7:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebian pisze:
Oficjalne "zachodnie" nazwy SL300 to "Fluegeltuerer" (niemiecka przez 2 "u-umlaut") oznaczająca w wolnym tłumaczeniu "latającego drzwiowca"


Ja bym to przetłumaczył: skrzydłodrzwiowy, słowo "Fluegel-" odnosi się do przedmiotu (skrzydła właśnie) a nie do czasownika (latać). Dlatego tłumaczenie, że to skrzydlak było by do przyjęcia, gdyby nie fakt, iż dotyczy Mercedesa, a jak już pisałeś - skrzydlak to ... skrzydlak a nie 300SL. Tak czy inaczej, w nazwie "Fluegeltuerer" nie ma nic o lataniu.

Top Gear o 113 widziałem i miło było popatrzeć jak ten brytyjski malkontent zachwyca się zwłaszcza jakością wykonania i całą otoczką wokół SL-a. Oczywiście nie mógł się powstrzymać od zgryźliwego komentarza, a dotyczyło to osiągów auta i reakcji na kick-down w postaci zwiększonego hałasu [hehe], a warto dodać, iż jeździł 280SL. Ale zazwyczaj chłopaki testują tam takie auta jak Aston Martin, Ford GT40, M3, Lotus itp - z tymi to poczciwa 113 się nie pościga.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: wt maja 11, 2004 10:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Sebian pisze:
Mitu pisze:
Ludzie (w Polsce) nazywają "gullwinga" "skrzydlak", ze względu na drzwii skrzydłowe, otwierane do góry.


Po pierwsze określenie "skrzydlak" wiadomo, że było stosowane do modeli aut ze "skrzydełkami", a raczej "statecznikami pionowymi" zdobiącymi tylne błotniki. Oficjalne "zachodnie" nazwy SL300 to "Fluegeltuerer" (niemiecka przez 2 "u-umlaut") oznaczająca w wolnym tłumaczeniu "latającego drzwiowca" oraz "Gullwing" (angielska) oznaczająca "skrzydła mewy". Wg mnie bardziej pasuje tu nazwa "skrzydłowiec" niż oznaczające coś zupełnie innego określenie "skrzydlak". Ukłony [cool]


Szczerze pisząc to nie bardzo znam niemiecki i dlatego nie przeprowadzam tu żadnych analiz, ale próbóję wytłumaczyć autora artykułu dlaczego nazwał "gullwinga" "skrzydlakiem". Niektórzy na W 126 mówią "ponton", ale chyba tylko w odniesieniu do I serii ze względu na ryflowane listwy drzwiowe (swoją drogą Ci niektórzy pewnie nie odróżniają wczesnych W 126 od tych późniejszych - nie żebym był znawcą w tym temacie :roll: ).
Uważam, że wszelkie nazywanie aut po "przezwiskach" nie jest zbyt dobre, ani fachowe, bo jak się zna kody fabryczne to po co to robić. Poza tym niesie to za sobą pomyłki (tak jak w przypadku autora artykułu). Nie dobrze mi się robi jak ktos na W 124 mówi "baleron" [puke3] . przywyklismy do mówienia na W 123 "beczka", ale laicy czesto mnie pytają skąd to "przezwisko". Potem dochodzi do sytuacji, że ktos na W 116 mówi: "Panie, jakaś dziwna ta beczka" [szalone] . Wracając do W 126 to na niego mówią "świnka" :-? .
Na koniec napiszę tylko, że temat "skrzydlaków" (W 111, W 112, a szczególnie W 110) jest mi baaardzo bliski. Na dodatek napiszę, że w czasie ostatnich przemyśleń doszedłem do wniosku:
Gdybym miał wybierać jednego MB to byłby to jeden z rodziny "heckflosse". Ciężko się zdecydować czy W 110 czy W 112, ale napewno nie byłoby to 6.9, ani nie W 114/115, ani W 113 czy W 100. Koniec i kropka. Pozdrawiam.

P.S. Spróbójcie sie zastanowić co Wy byście wybrali. Większość pewnie W 114/115, inni coś z "arytokracji",a Luk napewno 6.9, natomiast Ocet 300 SE Convertible* :roll: ...

* - 300 SEL jako drugi :)

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2004 10:42 pm przez Mitu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: PAGODA!!!
Post: wt maja 11, 2004 10:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
Sebian pisze:
Oficjalne "zachodnie" nazwy SL300 to "Fluegeltuerer" (niemiecka przez 2 "u-umlaut") oznaczająca w wolnym tłumaczeniu "latającego drzwiowca"


Ja bym to przetłumaczył: skrzydłodrzwiowy, słowo "Fluegel-" odnosi się do przedmiotu (skrzydła właśnie) a nie do czasownika (latać). Dlatego tłumaczenie, że to skrzydlak było by do przyjęcia, gdyby nie fakt, iż dotyczy Mercedesa, a jak już pisałeś - skrzydlak to ... skrzydlak a nie 300SL. Tak czy inaczej, w nazwie "Fluegeltuerer" nie ma nic o lataniu.


Niewykluczone - mój niemiecki jest taki sobie [oczko] Ważne, że 300SL to nie skrzydlak [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 11, 2004 11:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam a widziało szanowne grono program pana Macieja Zientarskiego V-MAX jaki mieli dylemat na temat czy to co pokazuja to 114 czy 115 a właściciel cały czas twierdził ze auto jest oryginalne i je odrestaurowywał..?Jak dla mnie znajomosć własciciela tego auta była zenująca :roll: Chodzi mi o to ze obaj panowie nie wiedzieli dokładnie czym te modele sie róznia i wymyślali przedziwne historie ..az sie serce krajało.A przecież mogli zasięgnać opini...
Nomen omen auto które było tam pokazywane stało w HALI LUDOWEJ we Wrocławiu na Targach motoryzacyjnych jako auto pokazowe "muzyczne" wiec możan było sie przyjrzeć dokładnie

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl