MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 04, 2014 10:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Szukam kogoś z Warszawy i okolic bliższych lub dalszych posiadającego beczkę z m110 z EGR i najlepiej klimatyzacją. Ogarniamy z hruścikiem podciśnienia po remoncie który przeprowadzał Pan Zbyszek Mianowski, który jest teraz poważnie chory. Chcielibyśmy popatrzeć pod maskę, strzelić parę fot. POMOCY!

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: wt lis 04, 2014 10:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Patrzyliście na schemat podciśnień w EPC?
Wydaje mi się że w przypadku EGRa nie ma tam nic skomplikowanego: EGR - zawór w głowicy - króciec przy przepustnicy...

Wklejam prosty opis podciśnień (jest to luźne tłumaczenie angielskiego opisu z tego forum: http://forum.mercedes-benz-clubs.com/vi ... 417#p77103)
Cytuj:
1 - górny króciec przy przepustnicy - idzie do rozdzielacza zapłonu - odpowiada za przyspieszenie kąta zapłonu (gdy rośnie podciśnienie)
2 - dolny króciec przy przepustnicy - idzie do EGRa - odpowiada za otwieranie EGRa (gdy rośnie podciśnienie)
3 - wychodzi z kolektora, rozdziela się na 4 wyjścia:
3a wychodzi do przełącznika na lewym błotniku za lampą (mogą być dwa takie) jedno wyjście z przełącznika idzie do zaworu pod filtrem powietrza - pozwala na szybkie odcięcie paliwa przy nagłym zamknięciu przepustnicy, elekryczny przełącznik sprawia że zawór jest otwarty tylko przy hamowaniu silnikiem a nie na biegu jałowym
3b do klimy - nie powinno go być u mnie
3c idzie do zaworu powietrza dodatkowego pod rozdzielaczem, nie ma on połączeń elektrycznych a jedynie gumową wtyczkę na środku
4 - kolektor ssący z tyłu silnika (4a jest grubsze od 4b)
4a idzie do warmup compensatora pod kolektorem ssącym - zanik podciśnienia powoduje wzbogadzenie mieszanki
4b zasila podzespoły typu ekonomizer, centralny zamek, itp.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt lis 04, 2014 10:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Chcę to zobaczyć na własne oczy. Ty bardziej, że trochę ten układ się zmienił po odszwajcaryzacji.

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: wt lis 04, 2014 10:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Może wejdź na stronę klub coupe, znajdziesz tam kontakt do Mariusza (Mario), który przyjeżdża na nasze zloty, on odamerykanizował M110 i raczej nie będzie problemu, aby podesłał Ci fotki czy pokazał auto

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl