MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 28, 2014 10:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Podczas dłuższych postojów w silnikach potrafią przytrafić się różne rzeczy. Mając wyjęte wtryski łatwo zrobić próbę ciśnienia, miałbyś wskazówkę odnośnie zdrowia twojego silnika, czy choćby regulacji luzów zaworowych. Stąd moje pytanie.

Teoretycznie wszelka ingerencja we wtrysk po jego ustawieniu zmienia ciśnienie otwarcia. Praktycznie jednak dociągając górną część wtrysku opierasz się na krawędzi końcówki wtryskiwacza i bardziej dociskasz do dolnej obudowy. Ciśnienie otwarcia jest tak małe ( 115bar chyba), a dopuszczalna różnica +/- 5bar, że kilkanaście stopni obrotu nie wpływa znacząco na wstępne napięcie sprężyny.
Istnieje jeszcze kilka przyczyn przecieku wtryskiwacza "na podziale", poza oczywistym niedokręceniem. Jedna to uszkodzona powierzchnia styku końcówka- obudowa górna. Często też obudowy górne mają nadpęknięte króćce przelewowe przez nieumiejętne dokręanie/odkręcanie. Cieknie wtedy niby jak z podziału i trzeba się dobrze przyjrzeć aby znależć pęknięcie. Najłatwiejsze do ogarnięcia, gdy przewody przelewowe pęczninieją od diesla, blokują przelew i wtrysk cieknie, wystarczy je wymienić.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz gru 28, 2014 12:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Dziekuje kolego za dluga wypowiedz. Teraz na pewno sprawdze z ciekawosci jakie jest cisnienie choc wiem ze jesr on zdrowy. Co do przecieku na pewno cieklo z polowy wtrysku i tu jestem pewny. 3 sztuki byly jakby slabo skrecone albo ja mam sily za duzo ale po dokreceniu w imadle i zamontowaniu w pojezdzie nie ciekna juz ale klekocze jakby mial z 800 tysi nakrecone a wczesniej cykal elegancko i dostojnie :)

Ps. Te 3 wtryski dociągnąłem około 40-45 stopni, dość sporo.


Na górę
Post: sob sty 03, 2015 1:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Czy tył nie jest za nisko? W stosunku do przodu? Wydaje mi się, a nawet jestem pewny, że na nowych sprężynach one stał wyżej z tyłu, racja ??

Obrazek


Na górę
Post: ndz sty 04, 2015 12:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jak masz zatankowane do pełna to jest OK. Jak nie to można dać“ grubsze podkładki pod sprężyny z tyłu, sa w 4 grubościach, różnią sie ilością "cycków" na rancie podkładki. Stopniowanie jest chyba co 5 mm.
Są dostępne sprężyny o różnej twardości, "zwykłe" i "wzmocnione" i to powinno byc dobrane odpowiednio.
U Ciebie widać że rant tylnego nadkola jest ok 2 cm powyżej grzbietu opony i tak powinno być. Progi są poziomo w stosunku do podłoża.


Na górę
Post: ndz sty 04, 2015 2:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Tak desperado jest zalany do pelna :) jak fachowo nazywaja sie te podkladki, gdzie je dostac i jaki rozmiar wybrac bo chcialbym aby wyzej stal. Sprezyny sa Lejsoforsa wzmocnione. Wczesniej mialem nowe zwykle to bylo dno stal nizej niz przed wymiana... Leza mi gdzies w garazu jakby ktos chcial maja ciensze zwoje od wzmocnionych


Na górę
Post: ndz sty 04, 2015 8:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jak kupowałem u siebie, w normalnym sklepie z częściami (zamienniki) . Nie było to drogie, kilkanaście zł za szt. np tu :
http://motoneo.pl/czesci-mercedes_benz/ ... ezyny/#kat
Tu są z dwoma i trzema "cyckami"
Ja mam takie same sprężyny i podkładki z dwoma cyckami i stoi podobnie jak Twój
Jach chcesz wyżej , to musisz też wymienić podkładki z przodu, bo będzie dupą do góry


Na górę
Post: pn sty 05, 2015 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Który numer odpowiada tej podkładce, po której będzie stał z tylu wyżej? :)

Oczywiście aby to zrobić to ściągacz do sprężyn i jak przy wymianie sprężyny jo ?? ;)

Kurde, nie wiedziałem, że to ma znaczenie a tu popatrz :D

Edit. Chyba ten Wkład pod sprężynę
10902 01
LEMFÖRDER


Na górę
Post: pn sty 05, 2015 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... &Itemid=28

Na głównej stronie masz instrukcję


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 1:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 04, 2010 3:25 pm
Posty: 481
Lokalizacja: Frombork
podepne się pod temat
jako,że pomału zbieram graty do remontu swojej beczki to niedawno zakupiłem nowe sprężyny tył,wzmacniane. na przód też mam nowe i wszystkie 4 amorki nowe. planuje dokupić jeszcze te gumy 1 cyckowe. i tu pytanie - czy one idą z góry i dołu każdej sprężyny czy tylko z dołu?

_________________
obecnie:
W123 240D USA '82
W123 300TDT USA '81
W123 250 sedan '81
vw Touran 1.9 dsg - na codzień. wierny jak beczka.


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 1:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Desperado to im wiecej "cyckow" tym wyzej stoi ?? Haha bez skojarzen :D

Wlasnie czy one ida od gory i od dolu ??


Na górę
Post: wt sty 06, 2015 7:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Od góry :)
No wiadomo, że cycki na górze ;)


Na górę
Post: śr sty 07, 2015 1:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Desperado zamówiłem 3 cyckowe na sam tył na razie i zobaczę ile pójdzie do góry :D

Lecą mi deczko przelewy, a już nie mogę ich bardziej skracać jak są, jaki sklep możecie polecić na zakup gumowych przelewów w oplocie?


Na górę
Post: czw sty 08, 2015 11:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Czy aby wszystko OK ??

Zimny

https://www.youtube.com/watch?v=iTsnP0h ... e=youtu.be


Gorący

https://www.youtube.com/watch?v=DYU7rta ... e=youtu.be


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 12:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Properth pisze:
Lecą mi deczko przelewy, a już nie mogę ich bardziej skracać jak są, jaki sklep możecie polecić na zakup gumowych przelewów w oplocie?


IC ma w ofercie bez oplotu, ale przyzwoitej jakości, sprzedaż w metrach bieżacych

Ostatnie z oplotem, które miałem, strasznie szybko pęczniały od diesla. Nie dociekałem czy wina paliwa, czy jakości przewodów.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt sty 09, 2015 10:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Dzięki kolego, zamówiłem je :)

A i doszły mi już gumy na sprężyny 3 cyckowe, zamontuje je razem z nowymi amorami ;) albo i nawet mostem....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl