MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 5:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 16, 2015 1:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Witam, zająłem się ostatnio zawieszeniem w moim 210, wymienili pare rzeczy z przodu i tuleje pływające z tyłu no i trzeba było sprawdzić/ustawić geometrię, po sprawdzeniu wyszły ciekawe rzeczy. Mianowicie tylne koła są pochylone w różnym stopniu i jest duża różnica między stroną lewą a prawą, auto było puste, nawet gazu tam nie było dużo zatankowane.

Co odpowiada za taki stan rzeczy? Na forum W202 czytałem że na pochylenie tylnych kół wpływają tuleje / silentblocki drążków reakcyjnych czy w W210 jest tak samo? Jeżeli tak to które to są? Ewentualnie proszę o numery tych części i ilośc potrzebną do wymiany.

Poniżej załączam wydruk z geometrii:

Obrazek

Ps. za błędy w pisowni przepraszam, jestem przemęczony chwilowo.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 4:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
w w124, w202, w210 jest takie samo zawieszenie z tyłu.
Drążki mają to do siebie, że z czasem się zużywają nie dając po sobie znać. Moje mają 20 lat i nic nie stuka, nic nie puka, ale wiem, że w środku zamiast gumy jest tylko błoto i resztki skamieniałej gumy :)
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii. Ale bez sensu ustawiać, jak tulejek brak.
Co by było taniej można kupić bodajże 12 jednakowych tulejek i wymieniać po kolei. Połowa ma jeszcze taką tulejkę, ale nie powiem czy trzeba nową kupować czy starą przełożyć - tu niech się wypowie ktoś kto to robił.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: śr gru 16, 2015 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
master pisze:
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii.

Do regulacji zbieżności tak. Do regulacji kąta pochylenia koła brak.

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: czw gru 17, 2015 9:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
w0jta5 pisze:
master pisze:
W 124 jeden drążek jest na mimośrodzie do ustawienia geometrii.

Do regulacji zbieżności tak. Do regulacji kąta pochylenia koła brak.


A to tez zależy od wersji, bo były takie z regulacja pochylenia z tylu.

Z przodu tez Ci nie ustawił pochylenia kola.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw gru 17, 2015 9:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
Macie jakiś zrzut z WIS, żeby zobaczyć jak to wygląda?

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: czw gru 17, 2015 4:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
To że z tyłu nie reguluje się kątów pochylenia kół to wiem, natomiast co chciałbym wiedzieć to: zużycie których elementów ma wpływ na pochylenie tylnych kół / oklapnięty tył najlepiej właśnie jakieś zrzuty z WIS.
Dlaczego sądzę że coś jest nie tak?

Policzyłem sobie ile jest dodatkowych kilogramów przez instalację LPG ale za to minus koło zapasowe bo wywaliłem i mniejszy akumulator bo fabryczny był wg. VIN 100ah a jest 62ah i mniej paliwa w baku i wyszło że jest jakieś 10kg jakby stale załadowane czyli tyle co nic a tył jest oklapnięty. Chciałem podnosić tył przez zmianę gum na sprężynach ale widzę że chyba nie tędy droga.

Ponadto na geometrię pojechałem bo wymienili mi ostatnio przednie tuleje przednich wahaczy dolnych i przód wydaje się być wyżej niż wcześniej. To czy z przodu jest regulacja kątów to też na ten temat są różne dyskusje i to chyba zależy od rocznika, w moim akurat nie trzeba było nic poprawiać.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pt gru 18, 2015 12:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
alexxander pisze:
Chciałem podnosić tył przez zmianę gum na sprężynach ale widzę że chyba nie tędy droga.

Na pewno przyjrzał bym się tulejom tylnych wahaczy oraz tylnej belki. Info z zaprzyjaźnionego sklepu z częściami MB u mnie w mieście (oczywiście do mojego modelu):
- tuleje do tylnego wahacza Meyle: 18zł szt x 2 x 2 wahacze = 72zł (na jutro)
- 1 kpl gum do tylnej belki Meyle: 228zł (na jutro)
A jeżeli chodzi o podnoszenie tyłu to podniesienie na gumach 2-4cm to na chwilę bo raczej sprężyny są wygniecione i do wymiany z tym, że można się pokusić o kupno wzmacnianych. U mnie sprężyny wzmacniane niestety tylko oryginalne MB z Niemiec: 605zł/szt x 2=1210zł (za 4 dni robocze). Co ciekawe sprężyny normalne oryginalne dedykowane do mojego modelu mają taką samą cenę ;)

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pt gru 18, 2015 4:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Poduszki tylnego wózka już wymieniłem - Lemforder, 190zł majd in czajna, lepiej się jeździ ale na wysokość zadu wpływu nie ma, no może minimalny.
Znajomy mechanik mówi że to sprężyny są winne ale ja tego nie jestem taki pewien. Nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto tym bardziej że nic nie puka nic nie stuka.
Bardziej podejrzewam że to są któreś tuleje no ale które właśnie to jest pytanie.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pn gru 21, 2015 11:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
alexxander pisze:
Znajomy mechanik mówi że to sprężyny są winne ale ja tego nie jestem taki pewien.

A co trzyma/unosi cały ciężar budy? Przecież nie amortyzatory czy gumy, one tylko w niewielkim stopniu przyczyniają się do całości. Jak chcesz zrobić próbę to wyjmij sprężyny i postaw auto tylko na amorach [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
alexxander pisze:
Nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto tym bardziej że nic nie puka nic nie stuka.

A co tam ma pukać czy stukać jak sprężyny są całe? No chyba, że masz pęknięte po jednym zwoju od góry chociaż w mojej starej 115 dowiedziałem się o tym dopiero w czasie wymiany [zlosnik] bo nic nie dzwoniło, a kawałki zostały dociśnięte w głębokim gnieździe i nic nie było widać tylko auto trochę niżej stało :-?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl