MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 7:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 09, 2016 1:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

mam następujący problem z kierunkowskazem. Kupiłem "nowy" z tego względu, że stary już wogóle nie trzymał kierunków. Ogólnie okazało się, że ten zakupiony kierunki trzyma rewelacyjnie, jednak nie da się go "zrzucić ręcznie". Trzeba skręcić kierownicę żeby sam odpuścił. Pokreślę, że trochę to uciążliwe, szczególnie przy zmianie pasa, gdy tylko delikatnie skręcam kierownicę, a sama manetka nie odskakuje i muszę zrobić jeden gwałtowniejszy ruch kierownicą żeby zadziałało. Czy tak ma być czy coś jest tam nie tak?

Ostatnie pytanie: czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego stara używana chłodnica do w115 kosztuje 500-700 zł nowy rdzeń mniej więcej 800 i w górę, natomiast nówka nie śmigana chłodnica do w123 ok. 300 zł? Możliwe, że dla wielu to pytanie retoryczne, jednak mnie niesamowicie frapuje, a jako osoba zainteresowana stanowi to dla mnie nielada problem....

Pozdrawiam
Marek C.


Na górę
Post: pn maja 09, 2016 1:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
kwestia popytu i podaży... ogólnie mówiąc, Turcy i Chińczycy robią zamienniki dla setek tysięcy beczek, które jeżdżą w krajach afrykańskich, a do w115 nikt już nie robi, więc ceny są odpowiednio droższe

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn maja 09, 2016 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Po prostu ręce mi opadają jak ktoś chce za 200 zł wcisnąć mi chłodnice, która żeby była w pełni sprawna musi być wyremontowana za conajmniej dwa razy tyle. A innym razem ktoś rzuca mi cenę ok. 500-700 zł mówiąc mi, że jest oryginalna, takim tonem, jakbym miał się cieszyć, że nie chce wziąć trzy razy więcej, a przecież mógłby...

No nic pozostaje wciąż kwestia kierunków :)


Na górę
Post: pn maja 09, 2016 3:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
U mnie też jest podobnie - nie mogę kierunków "zrzucać ręcznie", wymaga to użycia większej siły nacisku na dzwignię, a mam wrażenie, że robiąc to na siłę coś w końcu połamię. Więc nie używam kierunków przy zmianie pasa [zlosnikz]
Z tym, że ja mam wajchę starą i jeden kierunek też mi za bardzo nie trzyma (odbija), za 2 czy 3 razem załapie.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: pn maja 09, 2016 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
kubol pisze:
U mnie też jest podobnie - nie mogę kierunków "zrzucać ręcznie", wymaga to użycia większej siły nacisku na dzwignię, a mam wrażenie, że robiąc to na siłę coś w końcu połamię. Więc nie używam kierunków przy zmianie pasa [zlosnikz]
Z tym, że ja mam wajchę starą i jeden kierunek też mi za bardzo nie trzyma (odbija), za 2 czy 3 razem załapie.


Tzn. że tak ma być :) więc się nie przejmuję.


Na górę
Post: wt maja 10, 2016 2:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
mastercook pisze:
kubol pisze:
U mnie też jest podobnie - nie mogę kierunków "zrzucać ręcznie", wymaga to użycia większej siły nacisku na dzwignię, a mam wrażenie, że robiąc to na siłę coś w końcu połamię. Więc nie używam kierunków przy zmianie pasa [zlosnikz]
Z tym, że ja mam wajchę starą i jeden kierunek też mi za bardzo nie trzyma (odbija), za 2 czy 3 razem załapie.


Tzn. że tak ma być :) więc się nie przejmuję.


Nie wydaje mi się, że tak ma być [zlosnikz]
Chyba obydwaj mam to spieprzone.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: śr maja 11, 2016 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Witam,w przypadku nietrzymania kierunkowskazów sprawa jest raczej prosta. Należy dostać się do owego przełącznika i za pomocą pilnika -iglaka stosownie podpiłować. Szczegółów nie pomnę. Robiłem to dwa razy z powodzeniem - jakieś 18 lat temu. Pozdrawiam.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl