MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 11:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silniki do "G"
Post: sob cze 05, 2004 12:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mam pytanie do bywalców/rezydentów naszych zachodnich sąsiadów. Planuję kupić w najbliższym czasie G 460 i z racji na dostępność skończy się to prawdopodobnie na 230G/GE lub 280GE. Z przyczyn oczywistych obydwa silniki nie nadają się zbytnio do tego auta (biorąc pod uwagę moje potrzeby), myślę zatem o wymianie silnika na 300D (OM617 lub 6-cyl). Przełożenia mostów są w przypadku 230G/GE i 300GD takie same, takie same są także skrzynie biegów (4-manual). Jaka jest dostępność silników do G w Niemczech? Czy są zasadnicze różnice pomiędzy OM617 z W 123 a G 460? Czy jest możliwość kupić silnik ze skrzynią automatyczną w komplecie? Jakie są orientacyjne ceny OM617? Czy do G 460 mogę zaaplikować OM617 od beczuni? Dzięki za odpowiedzi.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz cze 06, 2004 11:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Bukol pisze:
Mam pytanie do bywalców/rezydentów naszych zachodnich sąsiadów. Planuję kupić w najbliższym czasie G 460 i z racji na dostępność skończy się to prawdopodobnie na 230G/GE lub 280GE. Z przyczyn oczywistych obydwa silniki nie nadają się zbytnio do tego auta (biorąc pod uwagę moje potrzeby), myślę zatem o wymianie silnika na 300D (OM617 lub 6-cyl).


Cześć!
Rozumiem, że silnik 2,3 może być do G-klasy za słaby. Ale M110? Czemu Ci nie pasuje?

Bukol pisze:
Przełożenia mostów są w przypadku 230G/GE i 300GD takie same, takie same są także skrzynie biegów (4-manual). Jaka jest dostępność silników do G w Niemczech? Czy są zasadnicze różnice pomiędzy OM617 z W 123 a G 460? Czy jest możliwość kupić silnik ze skrzynią automatyczną w komplecie? Jakie są orientacyjne ceny OM617? Czy do G 460 mogę zaaplikować OM617 od beczuni? Dzięki za odpowiedzi.


Jak jest z dostępnością silników to nie wiem. Za to moim zdaniem do G-klasy wejdzie praktycznie każdy silnik Z MB. Miejsca pod maską jest sporo [ok] .

Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 06, 2004 4:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Ja u siebie w g-klasie mialem ju chyba kazdy silnik. Oryginalnie z 230, wcale nie jest najgorzej, tyle, ze splanie.
Om617- pasuje w sumie bez zadnych przerobek, poza skroceniem srodkowego walu, zdecydowanie za slaby silnik do G.
300 DT od 124, silnik ok, sporo przerobek, jesli chcesz jezdzic tym samochodem w terenie to raczej za delikatny. Dodatkowo nie dobierzesz do niego skrzyni, bo manual od 124 jest za delikatny, a automat wrazliwy na bloto i wode.
560V8 od 126, bardzo duzo przerobek, jezdzi jak powinien, wrazliwy na wode, skrzynia tez, duzo pali.

Dodatkowo gelendy maja wolne mosty (4,86), dla diesla to za duzo, przy 100km/h masz 3500 obr, tak samo jak do V8, tez chcialbym szybsze.

Oryginalne gelendowe skrzynie biegow, maja inne przelozenia, wieksze trzyby i sa lepiej zabezpieczone przed woda, sa za to nieosiagalne na rynku wtornym.

Zastanow sie do czego chcesz gelende, ja uwazam ze jest to dobry samochod dla wojska, poza tym jest fajna, ale tak naprawde nie nadaje sie w ciezki teren, ani na dalsze wyjazdy ( poza W463). Jest trwala poprzez rame, ale tez przez to bardzo ciezka. Mercedes w swojej gamie silnikow nie ma tak naprawde silnika do samochodu ternowego.

jak bym kupil kolejna gelende, to zostawil bym ja w oryginale i bylby to samochod na niedzielne wycieczki, a kupilbym ja tylko dlatego, ze jest fajna.

Jakbys chcial wiedziec jakies konkretne rzeczy to pytaj smialo.

BTW. Jak znajdziesz namiar na jakies silniki MB na zachodzie to prosze podaj mi tez namiar, bo ja znow 500 szukam.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: pn cze 07, 2004 6:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Sebaa pisze:
Rozumiem, że silnik 2,3 może być do G-klasy za słaby. Ale M110? Czemu Ci nie pasuje?

M110 - tak jak większość benzyniaków, chleje bez umiaru a wody nie lubi. Do tego momentem nie zachwyca, a w terenie tym się jeździ - nie mocą.

Cytuj:
Jak jest z dostępnością silników to nie wiem. Za to moim zdaniem do G-klasy wejdzie praktycznie każdy silnik Z MB. Miejsca pod maską jest sporo [ok] .

Chodzi mi o zestrojenie ze skrzynią i skalę przeróbek - miejsca to wiem że starczy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 07, 2004 6:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
gelanda pisze:
Witam
Ja u siebie w g-klasie mialem ju chyba kazdy silnik. Oryginalnie z 230, wcale nie jest najgorzej, tyle, ze splanie.

Trochę za mało momentu, szczególnie jak trafi się jeden z pierwszych, na gaźnikach (całe 95PS)[hehe]

Cytuj:
Om617- pasuje w sumie bez zadnych przerobek, poza skroceniem srodkowego walu, zdecydowanie za slaby silnik do G.

Do turystyki myślę że starczy - nie chodzi mi o ekstrem. A co z silnikiem OM617 turbo?

Cytuj:
300 DT od 124, silnik ok, sporo przerobek, jesli chcesz jezdzic tym samochodem w terenie to raczej za delikatny. Dodatkowo nie dobierzesz do niego skrzyni, bo manual od 124 jest za delikatny, a automat wrazliwy na bloto i wode.

Właśnie - oglądałem na Śląsku taką G i miała 5 manual, ale od 124. Nawet podpora i poduszka skrzyni były przerabiane. Nie wyglądało to dobrze, ale fajnie się zbierała.

Cytuj:
560V8 od 126, bardzo duzo przerobek, jezdzi jak powinien, wrazliwy na wode, skrzynia tez, duzo pali.

V8 to chyba optymalne rozwiązanie, tyle że z przyczyn paliwowych odpada w przedbiegach.

Cytuj:
Dodatkowo gelendy maja wolne mosty (4,86), dla diesla to za duzo, przy 100km/h masz 3500 obr, tak samo jak do V8, tez chcialbym szybsze.

250GD miała szybsze mosty i do tego seryjną skrzynię 5.

Cytuj:
Oryginalne gelendowe skrzynie biegow, maja inne przelozenia, wieksze trzyby i sa lepiej zabezpieczone przed woda, sa za to nieosiagalne na rynku wtornym.

Jak kupię G i będzie miała skrzynię oryginalną, to za wszelką cenę będę chciał ją zachować - nawet starą 4.

Cytuj:
Zastanow sie do czego chcesz gelende, ja uwazam ze jest to dobry samochod dla wojska, poza tym jest fajna, ale tak naprawde nie nadaje sie w ciezki teren, ani na dalsze wyjazdy ( poza W463).

Po co? Na codzień aby z góry na innych patrzeć [zlosnik] , trochę "lajtowo" w terenie pojeździć, trochę na lekkie rajdy w grupie turystycznej (w sportowej już jeździłem i 2 żelaza zakatowałem [hehe]). Poza tym, obok Defendera i Patrola jest to jedyny "prawdziwy" i cholernie mi się podoba.

Cytuj:
Jest trwala poprzez rame, ale tez przez to bardzo ciezka.

Nie odbiega zanadto od porównywalnych gabarytowo Japońców. Land Rovery są tutaj bezkonkurencyjne ze względu na aluminium.

Cytuj:
Mercedes w swojej gamie silnikow nie ma tak naprawde silnika do samochodu ternowego.

Właśnie - szczególnie diesla. A co sądzisz o 300D od 124? Jest takie auto do kupienia, ma ten silnik, a skrzynię ponoć oryginalną 4 biegową.

Cytuj:
jak bym kupil kolejna gelende, to zostawil bym ja w oryginale i bylby to samochod na niedzielne wycieczki, a kupilbym ja tylko dlatego, ze jest fajna.

Możliwe, że tak się skończy. Jak trafię naprawdę ładny egzemplarz i do tego "stary" to pewnie zostanie oryginał - zobaczymy.

Cytuj:
Jakbys chcial wiedziec jakies konkretne rzeczy to pytaj smialo.

Skorzystam na pewno. Jak możesz to wyślij mi n priv swój nr telefonu - może mi się przydać przy oględzinach jakiejś G.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 08, 2004 7:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Bukol nie wiem czy Cie to zainteresuje ale na allegro jest do kupienia krótkie G z silnikiem 300D ze 124 rocznik auta to 83

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26470482

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 09, 2004 12:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
FENIX pisze:
Bukol nie wiem czy Cie to zainteresuje ale na allegro jest do kupienia krótkie G z silnikiem 300D ze 124 rocznik auta to 83

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=26470482


Znam znam - rozmawiałem jakiś tydzień temu z właścicielem (Allegro to nie jedyne źródło informacji [zlosnik] ). Już mi ten samochód odradzono. Dzięki Michał.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 09, 2004 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Czesc gelend jezdzacych w Posce znam lub kojarze, wiec zawsze smialo pytaj.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 12, 2004 4:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Panowie troche OT ale jak juz mowimy o silnikach ... ile kosztowalby silnik 240D (mowie o beczkach) a ile M110 ???

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl