MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 5:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spawarka?
Post: pt cze 11, 2004 9:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cześć.
mam pytanie czy warto kupować taką spawarkę elektryczną jakie sa dostepne w supermarketach budowlanych. Ostatnio juz drugi raz pekla mi rura od tłumika i zastanawiam sie nad takim wlasnym urządzeniem zeby nigdzie nie jezdzic. A ze stalo sie to wczoraj nigdzie po drodze nie moglem naprawic rury bo zaden warsztat nie byl czynny. Zadzialalem wiec jak McGaywer i polaczylem to wszytko duzym kluczem i tasma. Nie starczylo to jednak na wiele wiec i tak do domu dojechalem ciagnac a raczej pchajac rure po ziemi. Slychac mnie bylo juz z daleka [zlosnik]
Stad moje pytanie o taka mala spawareczke. Czy to wystarczy do spawania wydechu? Ponoc grubosc blachy moze byc od 1 do 3 mm wiec na tlumik powinno starczyc. Czy ktos ma doswiadczenie z tkim sprzetem?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł: Re: Spawarka?
Post: pt cze 11, 2004 9:29 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tlumikarze spawaja gazami, wiec spawarki elektryczne chyba sie do tego nie za bardzo nadaja.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 10:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Traktuje takie urzadzenie raczej jako cos awaryjnego. Tzn np zebym mogl zespawac zanim wymienie albo naprawie w warsztacie. Chodzi mi o jakies praktyczne doswiadczenia czy wogole da sie taka spawarka tego typu elementy spawac. Gazowa raczej nie wchodzi w rachube bo potrzebne sa butle z gazem i balbym sie czyms takim poslugiwac.
Widzialem natomiast kiedys w jakims programie (nie byl to James Bond [oczko] )taki patent wielkosci malej latarki.
Nie wiem jak to dziala ale pewnie na jakies naboje z gazem. Daje normalny plomien spawalniczy. Nie wiem gdzie mozna cos takiego kupic bo nigdzie u nas nie widzialem.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 2:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Zrobilem szybkie rozeznanie. Otoz spawarki jak zwykle mozna kupic na allegro. Zarowno elektryczne jak i gazowe. To co pisalem o tym recznym palniku to tez prawda. Jest tego duzo rodzajow o roznej temperaturze plomienia. Sa takie na naboje jak do kuchenek turystycznych ale tez w postaci "latarki" czy nawet dlugopisu. Nabijane sa gazem do zapalniczek lub specjalnym oczyszczonym butanem. daje wtedy wieksza temperature spalania. Zakres temperatur to od 900 do 1700 stopni Celsjusza.
Taki dlugopisik daje 1100 stopni a latareczka wlasnie 1700, natomiast taki z wiekszym pojemnikiem ala konewka 1300 stopni ale za to starcza na dlugo. Elektryczny wiec odpada jesli za pare groszy mozna kupic taki palnik. Ceny od 10 zl za "dlugopis" do 150 "za latareczke". Mysle ze przy 1700 stopniach mozna juz sobodnie spawać rure od tłumika.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 3:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Futrzak pisze:
Mysle ze przy 1700 stopniach mozna juz sobodnie spawać rure od tłumika.


Pomysl jeszcze ile bedzie Ci tych naboikow potrzebnych.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 3:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Futrzak pisze:
Mysle ze przy 1700 stopniach mozna juz sobodnie spawać rure od tłumika.


Pomysl jeszcze ile bedzie Ci tych naboikow potrzebnych.


Nie mam zamiaru całego samochodu od nowa spawać ;)
Mysle ze na dojazd do warsztatu starczy zanim urwie sie ponownie.
Nie wiem na ile czasu wystarcza taki pojemnik. Wielkosc takiego wiekszego to tak jak mala butla do nowoczesnej kuchenki turystycznej. A byly jeszcze wieksze powiedzmy o zbiornku wielkosci gasnicy.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 4:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wydaje mi sie ze ten palniczek do dobry jest do podgrzania czegos, a nie spawania, poza tym spawajac gazem terzeba miec troche sprzetu no i umiejetnosci.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 5:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Te palniczki, o których piszesz, to są raczej chyba do lutowania a nie spawania.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 6:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 02, 2003 2:38 pm
Posty: 1306
Lokalizacja: Warszawa
Futrzak, ja bym na Twoim miejscu częściej do tłumikarza jeździł i tyle.
Spawać samemu, to szkoda czasu i atłasu - znać się trzeba na tym.

_________________
ex: Mercedes-Benz 240 D, automatic, 1977, Silbergrün 861


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 7:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Rozumiem że się wkurzyłeś jak Ci auto odmówiło posłuszeństwa.Też to dziś przeszedłem.
Jest takie przysłowie "po co kupować cały browar jak się chce tylko piwa napić".
JA raz do roku wjeżdzam na kanał do tłumikarza na wymianę gumowych wieszaków, przy okazji której każe mu się przyjrzeć całemu układowi wydechowemu. Ot tyle.
POzdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 7:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Te palniczki są do lutowania np:aluminium, najlepszy byłby migomat lecz
cena... A elektroda... hmm odradzam

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 11, 2004 8:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Do awaryjnego połatania na trasie wydechu (pękła rura w klasycznym miejscu - pomiędzy tłumikami na zakrecie tuż przy kole mniej więcej koło wieszaka) użyłem kiedyś blachy pochodzącej z konserwy po brzoskwiniach i kilku (3-4) opasek metalowych do węży gumowych [zlosniki] Polecam !!
Z powodzeniem prowizora przetrwała kilka dobrych tygodni [zlosnik] .
Spawarka elektryczna jak już wcześniej wpomniano nie nadaje się do cienkich blach takich jak rura wydechowa. Po drugie żeby coś takiego obsłużyć trzeba mieć pojęcie o co chodzi (kiedyś chciałem się nauczyć ale walnąłem to w kąt po kilku próbach [szalone] ). Do spawania wydechu powinienieś użyć profesjonalnego palnika gazowego a nie palniczka do koszulek termokurczliwych [oczko]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 12, 2004 12:36 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak chcesz moge Ci porzyczyc palnik wielkosci 2-3 bateryjek R20. Jest jedna z opcji w Rudolfie, kodu nie pamietam [zlosnik] .
Ale spawanie... raczej staniete srobki...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 12, 2004 2:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
te palniczki są do kitu możesz tym naprawić łańcuszek żony ;) ale do tego trzeba fachmana ewentualnie do wydechu może być migomat ale jak odpadł tłumik to znaczy żę stali na nim nima albo przepalona i wtedy drucik 0,4 mm i małym prądem spawania koniecznie z co2 lub argonem a i tak ci pierdyknie na następnej dziurze o ile nie wypalisz przyspawaniu krateru na pół dłoni migomaty w praktikerach są ok ale tylko te które mają wyłączalny prąd na kneflu bo ostatnio miałem małego einchla co iskre miał cały czas na pistolecie itylko puszczało sie gaz kaszana maksimum uff [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 13, 2004 12:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
mycha pisze:
te palniczki są do kitu możesz tym naprawić łańcuszek żony ;) ale do tego trzeba fachmana ewentualnie do wydechu może być migomat ale jak odpadł tłumik to znaczy żę stali na nim nima albo przepalona i wtedy drucik 0,4 mm i małym prądem spawania koniecznie z co2 lub argonem a i tak ci pierdyknie na następnej dziurze o ile nie wypalisz przyspawaniu krateru na pół dłoni migomaty w praktikerach są ok ale tylko te które mają wyłączalny prąd na kneflu bo ostatnio miałem małego einchla co iskre miał cały czas na pistolecie itylko puszczało sie gaz kaszana maksimum uff [zlosnik]


Mógłbyś powtórzyć jeszcze raz, wolniej i więcej polskich słów [zlosnik]. Sorry, ale naprawdę nie rozumiem (właszcza np. knefel) a interesuje mnie to.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl