MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 7:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 18, 2004 9:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam Panów.
Jak to ktoś kiedyś ładnie nazwał" Psie krwie " włamały mi się do Beczki a że popaprańce były straszne to tylko zniszczyli radio (bo nie potrafili wyciągnąć) i rozwalili stacyjkę teraz mam problem bo kluczyk wcale się nie obraca a w środku są lóźne kawałki połamanego metalu.
Czy macie pomysł jak się z tym uporać?
Przeczytałem wątki dot. innych problemów ze stacyjkami jednak nie znalazłem niczego co by mi pomogło.
Żal mi tego autka czego takie łamagi chcą od staruszka (tym bardziej że kluczyk do wyciągania radia leżał sobie na widoku i wystarczyło włożyć )
Szukam też nowej stacyjki z kluczami -Pomóżcie.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 10:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Wyjmujesz kolumnę kierownicy, kątóweczka w rękę rozcinasz skuwkę wyjmujesz wkład.Kupujesz nowy w ASO za ok 150zł + skuwka jakieś 30zł i pozostaje Ci już tylko montaż, który jest czynnością odwrotną do demontażu [zlosnik] Nie opłaca się kupować używanaych stacyjek bo i tak kiedyś się popsuje wklad i robota od nowa. Ćwiczyłem to nie raz!

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 11:10 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Antoni Janikowski pisze:
Wyjmujesz kolumnę kierownicy,!


Czy to jest trudna operacja?Poradzę sobie sam?

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 12:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Dwie śruby M8 od góry, jedna na dole i obejma od łącznika. Trzeba wyjąć zegary i dolną osłonę nad nogami.Trochę sie nawyginasz ale sprawa jest prosta.Przecież nie bedziesz łamał stacyjki w samochodzie. W W124 jest o wiele łatwiej ale kable trzeba ciąć bo inaczej kostka nie wychodzi.Keierownicy czasem nie zdejmuj ani przełącznika zespolonego z osłoną, bo nie trzeba.

Wyrazy współczucia

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 2:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
> W W124 jest o wiele łatwiej ale kable trzeba ciąć bo inaczej kostka nie wychodzi.

Metoda ciekawa......
I mocno barbarzyńska

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 6:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Gerii jak nie przekręcisz stacyjki to nie wyjdzie wielozłącze bo jest blokowane ,a jak masz popsuty wkład to tym bardziej nie można przekręcić kluczyka. Może masz jakiś inny pomysł. Na mydełko, wazelinkę, może wyjdzie co? Albo wyjąć zębami?

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 7:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No cóż, sarkazmu Ci nie brakuje...

>Może masz jakiś inny pomysł. Na mydełko, wazelinkę, może wyjdzie co? Albo wyjąć zębami?

Nie, nie przechodziłem Twojej drogi ewolucji. Moja metoda jest troszkę bardziej subtelna. W plastykowej osłonie kabli (wtyczce) wystarczy wywiercić wiertareczką w osi wkrętów otworki, co pozwala na dojście do nich śrubokrętem. Sposób drugi: brzeszczotem przecina się wkręty pomiędzy stacyjką a kostką elektryczną. Przyznam, że widok kabli urżniętych przy stacyjce przywodzi mi na myśl metody działania złomiarzy grasujących po szrotach.

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 18, 2004 11:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Szczególnie można sobie użyć wiertareczki pod sklepem gdzie ostatnio mi się popsuła stacyjka. W wyjęciu kostki nie przeszkadzają żadne wkręty(przynajmniej nie w moim W124)tylko rygiel który wchodzi w kostkę. Przynajmniej polutowałem wszystkie przewody i zaizolowałem porządnie.Naprawdę nie ma innej metody.Chyba że mówimy o innym typie stacyjki.Przepraszam że ci tak napisałem ostro.
Pozdrawiam

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 1:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Witam!

>W wyjęciu kostki nie przeszkadzają żadne wkręty(przynajmniej nie w moim W124).

Może nie do końca jasno to opisałem, myślałem o trzech wkrętach które łączą kostkę ze stacyjką. Jeżeli się je wykręci i kostkę oddzielisz od blokady, to wtedy możesz ją obrócić, a jak ją obrócisz, to możesz wyjąć wtyczkę

>tylko rygiel który wchodzi w kostkę

Nowe kostki już tego rygla nie mają

>Szczególnie można sobie użyć wiertareczki pod sklepem gdzie ostatnio mi się popsuła stacyjka.

Myślałem o akumulatorowej, to dwie warstwy cienkiego plastiku, kiedyś poradziłem sobie nawet samym śrubokrętem, bo nie miałem wiertarki.
Pisząc o przecięciu wkrętów również miałem na myśli te cytowane wyżej trzy sztuki

>Przepraszam że ci tak napisałem ostro.

Spoko 8)

> Pozdrawiam

Odwzajemniam : Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 2:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
A zeby wyciagnac sam bebenek stacyjki np. w 190 to wiem ze trzeba bylo przekrecic ja w 1 pozycje chyba i cienki bolec wsadzic do dziurki ktora jest u gory stacyjki ... dobrze pamietam ???

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 2:26 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jedną dziurkę miały starsze modele, 190 i 124 to już dwie dziurki, u góry i u dołu, trochę po skosie, do obu musi drut być wsadzony.

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 5:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
No właśnie ale najpierw trzeba przekręcić kluczyk [zlosnik] A jak sie nie da to ......juz pisałem co

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 8:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
>No właśnie ale najpierw trzeba przekręcić kluczyk A jak sie nie da to ......juz pisałem co

>kable trzeba ciąć!

P.S. Będąc młodym elektrykiem w ASO, parę lat temu, jak 124 miały szczególne powodzenie, wykonywałem tą operację 1 - 2 razy dziennie, więc nie wydaje mi się, abym zasługiwał w tym względzie na miano amatora.
Pozdruufka dla Pana Antoniego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 7:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Gerri pisze:
No cóż, sarkazmu Ci nie brakuje...

>Może masz jakiś inny pomysł. Na mydełko, wazelinkę, może wyjdzie co? Albo wyjąć zębami?

Nie, nie przechodziłem Twojej drogi ewolucji. Moja metoda jest troszkę bardziej subtelna. W plastykowej osłonie kabli (wtyczce) wystarczy wywiercić wiertareczką w osi wkrętów otworki, co pozwala na dojście do nich śrubokrętem. Sposób drugi: brzeszczotem przecina się wkręty pomiędzy stacyjką a kostką elektryczną. Przyznam, że widok kabli urżniętych przy stacyjce przywodzi mi na myśl metody działania złomiarzy grasujących po szrotach.

Pzdr.

Przepraszam ,że się wtrącę czy to wszystko da się zebrać w jakiś sensowny sposób naprawy mojego problemu.Pogubiłem się w tym wszystkim :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 26, 2004 7:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam -Narobiłem się dzisiaj jak koń.Wymieniłem stacyjkę.
Niestety nie działa rozrusznik :( Kiedy przekręcę stacyjkę do poz.2 swiece żarowe grzeją ale jak dalej to jest cisza.
No i teraz pytanie :(
Co to może być?
Podłączone jest wszystko OK.
Acha stacyjka jest nieco inna tzn.mniejszy ma ten wkład .
Wymieniałem w sposób podany przez was..... Dzięki Gerri i Antoni.
Jak już człowiek to przećwiczy to jest to dość szybki sposób.
POMOCY!!!!!!!

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl