MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 4:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
and6412 pisze:
Wookee pisze:
and6412 pisze:
W układzie jest jakiś bardzo drogi plyn do aluminiowych chłodnic


:o chyba, że taki dobry sam z siebie, zaś to że do alu, to przy okazji [oczko]


Nie pamiętam, nie znam sie na płynach chłodzących (nie wiem na czym się tu znać ;-) ), kupiłem jeden z droższych i gość powiedział, że jak mam alu. chlodnice, to musi byc do aluminiowych chłodnic i takiż zakupiłem [zlosnik].

Moglibyście coś bliżej napisać o odpowietrzaniu ;-), dlaczego trzeba go zagrzać do 100 stopni??


Żyłem w przekonaniu, że chłodnica w 107 jest miedziana, ale upierać się nie będę.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 12:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Co do temperatury , troszke za wysoka , ale chodzil dlugo na postoju , wiec warto by sie przejechac i sprawdzic , generalnie u mnie na przyklad jest okolo 90 prawie caly czas i nie ma problemow. Termostat jest tak skonstruowany ze jak sie zacina to w pozycji otwarte i nie spotkalem sie z innymi przypadkami. Mozesz sprawdzic co sie dzieje jak uruchomisz silnik , zimny, poczekacj chwile i kontroluj w trakcie nagrzewania przewod doprowadzajacy plyn z silnika do chlodnicy, jego temperature w sensie. Powinien byc najpierw chlodny przez dluzszy czas a jak sie otworzy termostat nagle powinien sie nagrzac (nie bede wyjasnial dlaczego bo to chyba oczywiste) Jezeli nagrzewa sie systematycznie od samego poczatku znaczy sie termostat jest out. Mozna ta metoda z grubsza ustalic czy dziala pompa wody , ale tylko bardzo z grubsza. Co do odpowietrzania ukladu to nie slyszalem o czyms takim , jezeli w trakcie napelniania plynem w ukladzie zostalo jakies powietrze to w trakcie pracy pompy powinno byc usuniete a brak plynu uzupelniony ze zbiornika wyrownawczego. Silne grzanie jezeli pozostale elemeny sa OK moze byc spowodowane zabrudzonym ukladem chlodzenia , szczegolnie nie w pelni drozna chlodnica (moze byc tak ze plyn nie przeplywa przez wszystkie kanaliki w chlodnicy , co powoduje jej mniejsza wydajnosc). Mozna ja sprobowac zdemontowac i przeplukac, tyle ze moze sie skonczyc na jej wymianie lub naprawie(ale wtedy juz bedziesz wiedzial co masz)

PZDR

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 6:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No to w końcu jak to jest, zapowietrza się czy nie. Jeśli jest to mozliwe, to napewno się zapowietrzył, bo faktycznie zamontowałem pustą nagrzewnicę.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 7:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
tak więc dzisiaj odpowietrzałem kuchenke gazową bo szlak trafił nagrzewnice którą wypier.... na śmietnik zastapiłem ją kawałkiem węża i zrobiłem w ten sposób: dolałem do pełna chłodnice (bo wcześniej troche oprużniłem ją żeby nie zalać środka auta) odpaliłem kuchenke i zagrzałem do mniej więcej 95 stopni, przy zamkniętym korku kilka razy sciskałem wąz od chłodnicy zgasiłem silnik jeszcze raz sciskając wąż delikatnie wypompowałem jakieś powietrze bo było widać dolałem do pełna, odpaliłem złoma i grzałem do momentu aż wentylator się włączył jeszcze jakieś 3 minutki i parownik gazu zrobił się cieplutki i wszystkie węże też, i wiedzałem że będzie oki. Pozdrawiam
[cool]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 1:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
W Mercu 107 układ się NIE zapowietrza !!!!!! Możesz go rozebrać na czynniki pierwsze , wysuszyć , złożyć i po nalaniu płynu i odpaleniu sam się odpowietrza . Sprawdż czy jest termostat.Może wirnik pompy wody masz oberwany , ew. chłodnica zapchana.
Temperatura na postoju przy sprawnym układzie może dochodzić do 95'C.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 1:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Merc W107 pisze:
W Mercu 107 układ się NIE zapowietrza !!!!!! Możesz go rozebrać na czynniki pierwsze , wysuszyć , złożyć i po nalaniu płynu i odpaleniu sam się odpowietrza . Sprawdż czy jest termostat.Może wirnik pompy wody masz oberwany , ew. chłodnica zapchana.
Temperatura na postoju przy sprawnym układzie może dochodzić do 95'C.


No własnie przy 95 zobaczylem co się dzieje. Tak ma byc?!?!?!?, Przecież gorac spod maski był naprawde duzy.

Jak sprawdzić czy wirnik pompy jest ok?

PS.
Auto na godzinach pojedzie do lakiernika, wiec szybko tego nie oblookam.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl